Η προσφορά της γερμανικής Lufthansa για την αγορά μειοψηφικού πακέτου στην ιταλική ανταγωνίστρια ITA Airways θα μπορούσε να βλάψει τον ανταγωνισμό και να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, δήλωσαν οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ τη Δευτέρα, εντείνοντας την πίεση στον γερμανικό αερομεταφορέα να βρει ισχυρότερα διορθωτικά μέτρα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι η συμφωνία απειλεί τον ανταγωνισμό σε δρομολόγια μικρών αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, καθώς και σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνίας. Θα ενισχύσει επίσης τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο κύριο αεροδρόμιο του Μιλάνου.
Η Lufthansa και η ιταλική κυβέρνηση καλούνται τώρα να προτείνουν νέα διορθωτικά μέτρα.
Τα deals των αιθέρων: Το μεγάλο στοίχημα της Lufthansa στην Ιταλία
Η προειδοποίηση της Κομισιόν
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε την Deutsche Lufthansa AG και το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για την προκαταρκτική άποψή της ότι η προτεινόμενη συμφωνία ενδέχεται να περιορίσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένα δρομολογίων στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών επιβατών εντός και εκτός Ιταλίας. «Η Επιτροπή ανησυχεί ότι οι πελάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυξημένες τιμές ή μειωμένη ποιότητα υπηρεσιών μετά τη συναλλαγή», αναφέρει.
Η κοινοποίηση αιτιάσεων
Στις 23 Ιανουαρίου 2024, η Επιτροπή ξεκίνησε μια εις βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν η απόκτηση μεριδίου στην ITA από τη Lufthansa μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών εντός και εκτός Ιταλίας.
Η έρευνα περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, ανάλυση εσωτερικών εγγράφων και λεπτομερών πληροφοριών που παρείχαν τα μέρη και συλλογή πληροφοριών και απόψεων από ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, συντονιστές χρονοθυρίδων και πελάτες.
Ως αποτέλεσμα αυτής της εις βάθος έρευνας, η Επιτροπή ανησυχεί ότι η συναλλαγή μπορεί:
- Να μειώσει τον ανταγωνισμό σε έναν ορισμένο αριθμό δρομολογίων μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης . Σε τέτοια δρομολόγια, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται ή θα ανταγωνίζονται μετωπικά κυρίως με απευθείας, αλλά και έμμεσες πτήσεις. Ο ανταγωνισμός σε τέτοια δρομολόγια φαίνεται περιορισμένος και προέρχεται κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, που σε πολλές περιπτώσεις εκτελούν δρομολόγια από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.
- Να μειώσει τον ανταγωνισμό σε έναν ορισμένο αριθμό δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνίας. Σε τέτοιες διαδρομές, η ITA αφενός και η Lufthansa και οι εταίροι της σε κοινοπραξίες, αφετέρου, ανταγωνίζονται σώμα με σώμα με απευθείας ή έμμεσες πτήσεις. Ο ανταγωνισμός από άλλες αεροπορικές εταιρείες φαίνεται ανεπαρκής σε αυτά τα δρομολόγια.
- Να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στο αεροδρόμιο Milan-Linate , γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών από και προς το Milan-Linate.
Κάθε χρόνο, εκατομμύρια επιβάτες ταξιδεύουν σε αυτά τα δρομολόγια για συνολική ετήσια δαπάνη άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στόχος της Επιτροπής είναι να διασφαλίσει ότι η συναλλαγή δεν θα οδηγήσει σε δυσμενείς επιπτώσεις για τους πελάτες – καταναλωτές και επιχειρήσεις – όσον αφορά τις αυξημένες τιμές ή τη μειωμένη ποιότητα των υπηρεσιών.
Η κοινοποίηση αιτιάσεων είναι ένα επίσημο βήμα σε μια έρευνα, όπου η Επιτροπή ενημερώνει γραπτώς τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για τις αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν εναντίον τους. Η αποστολή κοινοποίησης αιτιάσεων δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας. Η Lufthansa και το ιταλικό υπουργείο έχουν τώρα την ευκαιρία να απαντήσουν στην κοινοποίηση αιτιάσεων της Επιτροπής, να συμβουλευτούν τον φάκελο της υπόθεσης της Επιτροπής και να ζητήσουν προφορική ακρόαση.
Έχουν επίσης τη δυνατότητα να προτείνουν διορθωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των προκαταρκτικών προβλημάτων ανταγωνισμού που εντόπισε η Επιτροπή. Μπορούν να αποφασίσουν να υποβάλουν ένδικα μέσα ανά πάσα στιγμή της διαδικασίας μέχρι την προθεσμία προσφυγής, η οποία επί του παρόντος λήγει στις 26 Απριλίου 2024.
Latest News
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή