Μετά το deal που συμφωνήθηκε την περασμένη εβδομάδα για την εξαγορά μειοψηφικού πακέτου στον ιταλικό αερομεταφορέα, η γερμανική Lufthansa ξεκινά πλέον ένα δύσκολο ταξίδι για να πετύχει μια γρήγορη ανάκαμψη της ITA Airways της διαδόχου της Alitalia και να ξεπεράσει δύο δεκαετίες συνεχών απωλειών.
Η Lufthansa συμφώνησε την Πέμπτη να αγοράσει μερίδιο στην ITA και τα στελέχη της πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν εκεί όπου οι άλλοι μάνατζερ απέτυχαν: να αποκομίσουν κέρδος από την αεροπορική εταιρεία που έφερε εδώ και καιρό τη σημαία της Ιταλίας, της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς της Ευρώπης.
Mega deal στις αερομεταφορές: H Lufthansa αγοράζει το 41% της ΙΤΑ – Option για το 100%
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε ότι η ITA θα μπορούσε να γίνει κερδοφόρα εντός δύο ετών. Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του παγκόσμιου μάρκετινγκ, τα προγράμματα αφοσίωσης και το δίκτυο πτήσεων ανταπόκρισης για να ενισχύσει τα έσοδα της ITA.
«Η ITA δεν είναι η παλιά Alitalia», είπε ο Spohr. «Θα κάνουμε αυτή την επιχείρηση επιτυχή».
Καταστροφικό παρελθόν
Το ιστορικό της Alitalia είναι καταστροφικό. Η εταιρεία δεν έχει καταγράψει ετήσιο κέρδος εδώ και 20 χρόνια, έχει χρεοκοπήσει δύο φορές από το 2008 και μετατράπηκε σε τεράστιο βάρος για την Etihad Airways αφού ο βαρύς αερομεταφορέας από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε ένα μερίδιο αλλά δεν κατάφερε να ανατρέψει την πορεία της επιχείρησης. Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα τη λειτουργία της στα τέλη του 2021, όταν αναγεννήθηκε ως ITA Airways.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ειδικού αεροπορίας Andrea Giuricin του Πανεπιστημίου του Milano Bicocca, οι απώλειες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών άρχισε να αυξάνεται.
Οι απώλειες της ITA Airways περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς. Ο νέος αερομεταφορέας έχασε 486 εκατομμύρια ευρώ το 2022.
Για τη Lufthansa, η συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα στοίχημα σε μια ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική από ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας, μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Μάιο, οι επενδυτές της Lufthansa εξέφρασαν ανησυχία για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, προειδοποιώντας τη διοίκηση ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να επιθυμεί να παρέμβει στη λειτουργία της εταιρείας.
Για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο της, η Lufthansa σχεδιάζει να αγοράσει την ITA σε διάφορα βήματα και η ιταλική κυβέρνηση θα συνεισφέρει μια προίκα περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ITA θα προστεθεί σε μια ομάδα εθνικών αερομεταφορέων που βρίσκονται ήδη υπό την ομπρέλα της Lufthansa, συμπεριλαμβανομένων των Swiss και Austrian Airlines.
Latest News
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia