Μετά το deal που συμφωνήθηκε την περασμένη εβδομάδα για την εξαγορά μειοψηφικού πακέτου στον ιταλικό αερομεταφορέα, η γερμανική Lufthansa ξεκινά πλέον ένα δύσκολο ταξίδι για να πετύχει μια γρήγορη ανάκαμψη της ITA Airways της διαδόχου της Alitalia και να ξεπεράσει δύο δεκαετίες συνεχών απωλειών.
Η Lufthansa συμφώνησε την Πέμπτη να αγοράσει μερίδιο στην ITA και τα στελέχη της πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν εκεί όπου οι άλλοι μάνατζερ απέτυχαν: να αποκομίσουν κέρδος από την αεροπορική εταιρεία που έφερε εδώ και καιρό τη σημαία της Ιταλίας, της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς της Ευρώπης.
Mega deal στις αερομεταφορές: H Lufthansa αγοράζει το 41% της ΙΤΑ – Option για το 100%
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε ότι η ITA θα μπορούσε να γίνει κερδοφόρα εντός δύο ετών. Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του παγκόσμιου μάρκετινγκ, τα προγράμματα αφοσίωσης και το δίκτυο πτήσεων ανταπόκρισης για να ενισχύσει τα έσοδα της ITA.
«Η ITA δεν είναι η παλιά Alitalia», είπε ο Spohr. «Θα κάνουμε αυτή την επιχείρηση επιτυχή».
Καταστροφικό παρελθόν
Το ιστορικό της Alitalia είναι καταστροφικό. Η εταιρεία δεν έχει καταγράψει ετήσιο κέρδος εδώ και 20 χρόνια, έχει χρεοκοπήσει δύο φορές από το 2008 και μετατράπηκε σε τεράστιο βάρος για την Etihad Airways αφού ο βαρύς αερομεταφορέας από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε ένα μερίδιο αλλά δεν κατάφερε να ανατρέψει την πορεία της επιχείρησης. Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα τη λειτουργία της στα τέλη του 2021, όταν αναγεννήθηκε ως ITA Airways.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ειδικού αεροπορίας Andrea Giuricin του Πανεπιστημίου του Milano Bicocca, οι απώλειες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών άρχισε να αυξάνεται.
Οι απώλειες της ITA Airways περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς. Ο νέος αερομεταφορέας έχασε 486 εκατομμύρια ευρώ το 2022.
Για τη Lufthansa, η συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα στοίχημα σε μια ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική από ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας, μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Μάιο, οι επενδυτές της Lufthansa εξέφρασαν ανησυχία για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, προειδοποιώντας τη διοίκηση ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να επιθυμεί να παρέμβει στη λειτουργία της εταιρείας.
Για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο της, η Lufthansa σχεδιάζει να αγοράσει την ITA σε διάφορα βήματα και η ιταλική κυβέρνηση θα συνεισφέρει μια προίκα περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ITA θα προστεθεί σε μια ομάδα εθνικών αερομεταφορέων που βρίσκονται ήδη υπό την ομπρέλα της Lufthansa, συμπεριλαμβανομένων των Swiss και Austrian Airlines.
Latest News
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία
Άνοιξε ξανά η συριακή Κεντρική Τράπεζα – Για πρώτη φορά μετά την ανατροπή Άσαντ
Η συριακή Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι οι καταθέσεις των Σύρων πολιτών στις τράπεζες στη Συρία είναι ασφαλείς
Lazard: Το 2025 «σημείο καμπής» για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της
Οι εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Lazard, Peter Orszag
Ο χορός των τραπεζικών συγχωνεύσεων καλά κρατεί στην Σκανδιναβία - Το νέο deal Nykredit - Spar Nord
Οι τράπεζες συγχωνεύονται και γίνονται πιο ισχυρές στη Δανία - Πώς η Nykredit αποκτά την Spar Nord και γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα
Απεργιακά... Χριστούγεννα στo Harrods - Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
Οργή στους εργαζόμενους του Harrods για το μέρισμα ύψους 180 εκατ. λιρών που μοιράστηκε στους μετόχους παρά την πτώση κερδών
Τσουνάμι ομολόγων απειλεί τις αγορές το 2025 - Η προειδοποίηση της BIS
Το παγκόσμιο χρέος αυξήθηκε κατά πάνω από 12 τρισ. δολάρια το εννεάμηνο του 2024 φτάνοντας το ποσό των 323 τρισ. δολαρίων