Δυσπραγία

Η οικονομική δυσπραγία που πλήττει μεγάλο τμήμα των καταναλωτών – είναι αυτό που βγάζει … «ουρανομήκεις κραυγές» για την ακρίβεια! – έχει διαμορφώσει νέα καταναλωτική συμπεριφορά. Και φυσικά έχει τις επιπτώσεις της στην εξέλιξη του λιανεμπορίου. Θα σας επισημάνω μία διάσταση, στην οποία δεν φαίνεται να δίνεται η απαιτούμενη έμφαση….

Τα μικρά

Μεταξύ των διαφόρων τύπων καταστημάτων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αυτά που «τρέχουν» με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, είναι τα μικρότερα όλων. Δηλαδή μέχρι 400 τμ! Και για να είμαι πιο ακριβής, στην επόμενη θέση βρίσκονται οι πολύ μεγάλες επιφάνειες, δηλαδή άνω των 2.500 τμ. Αυτή η τάση παρατηρείται στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων!

Ευκαιρία

Και πέρυσι ο ρυθμός με τον οποίο «έτρεχαν» ήταν υψηλός διψήφιος – άνω του 13% – και φέτος με 3,5%, ενώ ο κλασικός τύπος των 1.000 τμ – 1.500 τμ έχει αρνητική ανάπτυξη! Ετσι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τουλάχιστον δύο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αποφάσισαν – η μία νωρίτερα, η άλλη αργότερα – να αναπτύξουν ένα ιδιαίτερο δίκτυο μικρών καταστημάτων και εισέλθουν σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές!

Η απόλαυση της κατανάλωσης…

Εκ πρώτης όψεως φαίνεται παράδοξο. Για ποιο λόγο οι καταναλωτές να επιλέγουν τα μικρά καταστήματα με τέτοια συχνότητα; Η μικροαστική απόλαυση του Έλληνα καταναλωτή να περιδιαβαίνει τους διαδρόμους των καταστημάτων και να «θωπεύει» το φετίχ των εμπορευμάτων, τι έγινε;

Ασήκωτο

Όλα τα πράγματα έχουν την εξήγηση τους. Ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών – μπορεί κανείς να το διαπιστώσει στην Αττική… – δεν μπορεί πλέον να … «σηκώσει» το καλάθι του σούπερ μάρκετ! Δηλαδή δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να κάνει τις μαζικές αγορές της εβδομάδας π.χ. κάθε Σάββατο. Έτσι επιλέγουν τα μικρά καταστήματα ψωνίζοντας δύο – τρία πράγματα την κάθε φορά. Οσα είναι απολύτως απαραίτητα. Εκεί οφείλεται η ανάπτυξη αυτού του τύπου του καταστήματος! Δηλαδή το αποτέλεσμα της οικονομικής καχεξίας των οικογενειακών προϋπολογισμών….

Τις προσφορές

Από την άλλη πλευρά το «πιο πάνω» οικονομικά τμήμα των καταναλωτών – που δυσκολεύεται οικονομικά, αλλά αντέχει τις εβδομαδιαίες αγορές – επιλέγει τα καταστήματα των μεγάλων επιφανειών, δηλαδή ένω των 2.500 τμ. Για ποιο λόγο; Διότι σ΄ αυτά τα καταστήματα υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και κυρίως – αυτός είναι το βασικό! – πολύ περισσότερες προσφορές. Πηγαίνει δηλαδή σ΄ αυτά τα καταστήματα «κυνηγώντας» τις προσφορές! Ξέρετε αυτές που θέλει να μειώσει το υπουργείο Ανάπτυξης και να κάνει το low price every day!

Το FSRU Αλεξανδρούπολης

Το FSRU Αλεξανδρούπολης πρόκειται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία προς το τέλος του Απριλίου.

Οι δοκιμές ολοκληρώνονται, και όπως μαθαίνω, όλα πάνε καλά.

Έτσι θα είναι σε θέση να μεταφέρονται κι άλλα φορτία αερίου σε ξένες αγορές αλλά κι εντός της ελληνικής. Να θυμίσω ότι ήδη στην περίοδο του τεστ,  φορτίο LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας εξήχθη  εκτός συνόρων και συγκεκριμένα στην αγορά της Μολδαβίας.

Επενδυτικό ενδιαφέρον

Σύμφωνα με δημοσιεύματα Τύπου φέρεται ενδιαφέρον για συμμετοχή στο FSRU Αλεξανδρούπολης να εκδηλώνεται και από άλλες βαλκανικές εταιρείες.

Κι όταν εννοώ συμμετοχή, εννοώ είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade. Η κοινή εταιρεία ελέγχεται από την κυρία Ελμίνα Κοπελούζου, τη GasLog, τον ΔΕΣΦΑ, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη Bulgartansgaz. Έκαστος μέτοχος κατέχει από 20%.

Οι πληροφορίες θέλουν τον Ρουμάνο διαχειριστή μεταφοράς φυσικού αερίου Transgaz.

Ποιος ή ποιοι θα πουλήσουν

Και το ενδιαφέρον της υπόθεσης έχει να κάνει με το ποιος ή ποιοι μέτοχοι θα πουλήσουν και τι ποσοστό θα διαθέσουν για την είσοδο της ρουμανικής εταιρείας.

Μαθαίνω, πάντως, πώς επίσημο επενδυτικό ενδιαφέρον ακόμα δεν έχει εκδηλωθεί, όπως επίσης και δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες αποτιμήσεις για την υποβολή της αναγκαίας πρότασης…

Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα…

Η δικαίωση

«Οι διαγωνισμοί δεν διεξάγονται χάριν των εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αλλά για την εξυπηρέτηση δημόσιων αναγκών και η ανάγκη, να γίνεται διαχείριση όλων των δευτερογενών αποβλήτων με ευθύνη του αναδόχου είναι ανάγκη που εξυπηρετεί και το οικονομικό συμφέρον του ΦΟΔΣΑ και την προστασία του περιβάλλοντος».

Με αυτά τα λόγια υποδέχθηκε ο Πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας κ. Μιχάλης Γεράνης την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε σύννομο τον διαγωνισμό που έτρεχε ο ΦΟΔΣΑ για το ΣΔΙΤ Μαυροράχης.

Οι προσφυγές

Υπενθυμίζεται ότι κατά του διαγωνισμού, είχαν προσφύγει οι εταιρείες Mytilineos και Άκτωρ στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), κάνοντας λόγο για στρέβλωση του ανταγωνισμού με βάση συγκεκριμένους όρους του διαγωνισμού. Οι προσφυγές των δυο εταιρειών είχαν γίνει δεκτές από την ΕΑΑΔΗΣΥ, κατά των αποφάσεων της οποίας προσέφυγε στο ΣτΕ, ωστόσο ο ΦΟΔΣΑ, και τελικώς δικαιώθηκε.

Κανονικά

Ως εκ τούτου, πλέον προχωρά κανονικά το μεγάλο έργο για την ορθή διαχείριση στερεών αποβλήτων εννιά δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης και το σύνολο των δήμων των νομών Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας, καθώς και τον Δήμο Παιονίας Κιλκίς

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories