Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων προβληματίζουν την παγκόσμια ναυτιλία καθώς είναι πλέον συχνά το φαινόμενο ανάφλεξης τους και η πρόκληση πυρκαγιών είτε επί του πλοίου είτε στη στεριά όπως συνέβη πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ στο Νέο Ικόνιο στον Πειραιά.
Στην περίπτωση του Πειραιά η παρέμβαση ήταν άμεση υπό το συντονισμό της Πυροσβεστικής με την διάθεση τεσσάρων οχημάτων και την παροχή συνδρομής που ζητήθηκε από το ρυμουλκό ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ που διαθέτει ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό κατηγορίας FiFi1 και το οποίο συνετέλεσε μαζί με τους πυροσβέστες στην κατάσβεση της πυρκαγιάς εντός 20 λεπτών μόνο.
Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, με αφορμή το γεγονός αυτό επισημαίνει ότι σε μεγάλα λιμάνια όπως ο Πειραιάς που υποδέχονται πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία περιέχουν ακόμη και επικίνδυνα υλικά, όπως και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων, ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς είναι πολύ αυξημένος, ενώ η καταστολή της, εξαιτίας των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται, έχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας για όσους συμμετέχουν.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την Ένωση, «αντίστοιχα αυξημένες θα πρέπει να είναι και οι πρόνοιες των κανονισμών ρυμούλκησης που εκδίδουν οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων σε ό,τι αφορά την πυροσβεστική ικανότητα των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια με μεγάλη κίνηση κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου περιστατικού».
Όπως τονίζει ο κ. Παύλος Ξηραδάκης, , το περιστατικό αυτό έρχεται να προστεθεί στα πάρα πολλά αντίστοιχα συμβάντα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα που καταγράφονται παγκοσμίως έχοντας προβληματίσει την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η αντιμετώπιση συμβάντων πυρκαγιάς σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τα δεξαμενόπλοια εξαιτίας των διαφόρων τύπων επικίνδυνων φορτίων που μεταφέρουν σε συνάρτηση με το μέγεθος των πλοίων.
Είναι επίσης με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο, προσθέτει ο κ. Ξηραδάκης, ότι συμβάντα πυρκαγιάς θα συμβούν πάλι στα ελληνικά λιμάνια.
Στο πλαίσιο αυτό ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων επισημαίνει την ανάγκη ύπαρξης ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών πολλά εκ των οποίων δεν διαθέτουν χερσαίο σύστημα πυρόσβεσης.
Επίσης προσθέτει είναι ορθή η πρόβλεψη του π.δ. 83/2022 που επιβάλλει στα ρυμουλκά να διαθέτουν υποχρεωτικά τον προβλεπόμενο πυροσβεστικό εξοπλισμό όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά πυρκαγιάς σε πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις πάντοτε σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών και ευρωπαϊκών κανονισμών.
Τέλος ζητά τα λιμάνια να καταρτίσουν κανονισμό ρυμούλκησης που να περιλαμβάνει ειδική πρόβλεψη για ενισχυμένο πυροσβεστικό εξοπλισμό των ρυμουλκών, επιπέδου τουλάχιστον FiFi1.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα