Η πόλη της Κωνσταντινούπολης λαμβάνει τώρα μέτρα για να αυξηθεί ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους τους, μετά από παράπονα ότι ο υπάρχον αριθμός δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών και καταγγελίες ότι οι οδηγοί επιλέγουν μόνο κούρσες που θέλουν αυτοί και υπερχρεώνουν τουρίστες. Η κίνηση γίνεται μετά από αρκετά χρόνια αντιδράσεων που δεν ήθελαν τις αυξήσεις στις άδειες για πολιτικούς και άλλους λόγους.
Η πρωτοβουλία από τις δημοτικές αρχές με τη συνδρομή πλέον της γενικής κυβέρνησης στοχεύει σε δύο πυλώνες. Από τη μια στην πόλη των 16 εκατομμυρίων μόνιμων κατοίκων προστίθενται άλλα 2.500 ταξί τα οποία θα εξυπηρετούν μόνο μέσω ειδικής εφαρμογής. Από την άλλη, σε συνεννόηση με την κυβέρνηση θα γίνουν κινήσεις ώστε να αυξηθούν οι συμβατικές άδειες ταξί στην πόλη κατά 73% ώστε να φτάσουν περίπου τις 32.000, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της πόλης στο Bloomberg. Οι κανονικές άδειες φτάνουν σήμερα στην πόλη στα 18.400 ταξί και ο αριθμός τους δεν έχει αυξηθεί από το 1990 και μετά. Οι ιδιοκτήτες ταξί, από την πλευρά τους, παραπονιούνται ότι τα κόμιστρα είναι πολύ χαμηλά.
Κωνσταντινούπολη: Προχωρά σε ιδιωτικοποιήσεις για να χρηματοδοτήσει τo σχέδιο ανάπτυξης
Η νέα εφαρμογή (app) για ταξί
Το Κέντρο Συντονισμού Μεταφορών του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνσταντινούπολης (UKOME), ενέκρινε μόλις την περασμένη Πέμπτη 29 Αυγούστους νέες άδειες για 2.500 ταξί μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Τα νέα αυτά μπορούν να κληθούν από επιβάτες μόνο μέσω της ειδικής αυτής αδειοδοτημένης ψηφιακής εφαρμογής (app) και οι οδηγοί δεν θα μπορούν να επιλέξουν τους επιβάτες τους.
«Με το σύστημα ταξί που βασίζεται σε εφαρμογές (apps), κινούμαστε σε ένα σύγχρονο, ασφαλές, προσβάσιμο, ελεγχόμενο, διαφανές και τεχνολογικό σύστημα ταξί», δήλωσε την Πέμπτη ο δήμαρχος Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος ανήκει Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το CHP.
Ο Ιμάμογλου υποστήριζε εδώ και καιρό ότι ο σημερινός στόλος ταξί της Κωνσταντινούπολης είναι ανεπαρκής, επικαλούμενος αυξανόμενες καταγγελίες από ντόπιους και τουρίστες.
Όμως, μέχρι τώρα, οι προτάσεις του για αδειοδότηση νέων ταξί απορρίπτονταν από την UKOME, η οποία ελεγχόταν κατά πλειοψηφία από την κεντρική κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Παρά τη συνεχιζόμενη πολιτική αντιπαλότητα, η κυβέρνηση άλλαξε τη θέση της και έδωσε πράσινο φως για τις νέες άδειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχαν υποβληθεί 15 αντίστοιχες πρόταση για αύξηση του αριθμού τους, οι οποίες είχαν όλες απορριφθεί.
«Εγκρίνουμε το σύστημα μεταφορών ταξί βάσει εφαρμογών προκειμένου να λύσουμε το πρόβλημα που αποτελεί αντικείμενο καταγγελιών πολιτών μας που ζουν στην Κωνσταντινούπολη», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου.
Ο Ιμάμογλου, το κόμμα του οποίου βρίσκεται στην αντιπολίτευση, έχει προσπαθήσει πολλές φορές να αυξήσει τον αριθμό των ταξί από την εκλογή του το 2019, αλλά οι προσπάθειές του έχουν επανειλημμένα απορριφθεί από τη γενική κυβέρνηση στην Άγκυρα.
Το νέο σχέδιο για αύξηση των ταξί στην Κωνσταντινούπολη έρχεται μετά τη μεγάλη νίκη του Ιμάμογλου στις δημοτικές εκλογές πέρσι, μια νίκη που έδωσε επίσης στο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης την πλειοψηφία και στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
Νέες άδειες
Επίσης η κυβέρνηση της Τουρκίας επιδιώκει τώρα να αυξήσει τον αριθμό των ταξί κατά 13.600 περίπου ακόμη στις 32.000, σύμφωνα με πηγές στο Bloomberg. Οδηγοί οι οποίοι επιλέγουν μόνο διαδρομές που θέλουν αυτοί, που αρνούνται να πάρουν πελάτες ή που υπερχρεώνουν τουρίστες αποτελούν συνεχή πηγή προβλημάτων και παραπόνων για την Κωνσταντινούπολη τα τελευταία χρόνια, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Η Κωνσταντινούπολη συγκεντρώνει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο των τουριστών που επισκέπτονται την Τουρκία.
Μόνο μέσα στο 2023 ο δήμος Κωνσταντινούπολης έλαβε περίπου 72.000 καταγγελίες για ταξί σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Dunya που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Latest News
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Το πολύπλοκο τοπίο στη Συρία αλλάζει το χάρτη στη Μέση Ανατολή
Εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το τοπίο στη Συρία, στη μετά Άσαντ εποχή, με Ισραήλ, και Τουρκία, να παίρνουν θέση συνδιαμορφωτή των εξελίξεων.
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
Η κυβέρνηση Μπάιντεν «αποχαιρετά» τη Ρωσία με νέα πακέτο κυρώσεων - Στόχος ξανά το πετρέλαιο
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης προχωρήσει σε αύξηση της στρατιωτικής και οικονομικής στήριξης προς την Ουκρανία
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Πρώην αρραβωνιαστικιά του γιου του Τραμπ – Ποια είναι η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αναλαμβάνει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα – «Πιστή σύμμαχος και φίλη», αναφέρει ο Τραμπ
Η Ελλάδα προσφέρει 100.000 ευρώ στο Κεντρικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών του ΟΗΕ
Ο Έλληνας Μόνιμος Αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ επαναβεβαίωσε τη δέσμευση της Ελλάδα να εργαστεί για την ανθρωπιστική προστασία των πλέον ευάλωτων ανθρώπων
Συρία: Αυτό είναι το προσχέδιο της G7 για την επόμενη ημέρα – Ο ρόλος του Κατάρ
Την ίδια ώρα που οι G7 εξετάζουν αν θα έχουν σχέση με τη νέα κυβέρνηση στη Συρία, το Ισραήλ βομβαρδίζει σε συριακά εδάφη
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Ο Μιχάλης Αργυρού νέος οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού
Ποιος είναι ο νέος προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου στη θέση του Αλέξη Πατέλη
Η Γαλλία αναζητά πρωθυπουργό - Οι ασκήσεις επί χάρτου του Μακρόν
Εκπνέει η προθεσμία για την κατάρτιση του νέο προϋπολογισμού στη Γαλλία - Μπαράζ συναντήσεων από τον Γάλλο πρόεδρο