Στα 6,83 δισ. ευρώ έφθασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο επτάμηνο, από 6,64 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τη «φόρα» της ιδιωτικής ετικέτας να έχει κάπως κοπεί, αν και συνεχίζει να αναπτύσσεται με υπερδιπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ μάρκετ: Καλοκαίρι και τον… Σεπτέμβρη στις τουριστικές περιοχές
Αφενός η συνέχιση των άφθονων προσφορών από την πλευρά της ελληνικής βιομηχανίας και των εισαγωγέων και αφετέρου η συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις τρεις giga κατηγορίες (τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής) λόγω και των επιλεκτικών μειώσεων στις τελικές τιμές, έχουν διαφοροποιήσει ελαφρά το «αγοραστικό ταξίδι» των καταναλωτών.
«Φρένο» στην ιδιωτική ετικέτα
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, η οποία εδώ και αρκετό καιρό ενσωματώνει και δεδομένα από την αλυσίδα Lidl, στο επτάμηνο του 2024 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 26,8% από 26,2% το ίδιο διάστημα του 2023.
Ας σημειωθεί ότι το 2023, όταν η ακρίβεια είχε χτυπήσει «κόκκινο», οι πωλήσεις (σε αξία) των προϊόντων με τη μάρκα των σούπερ μάρκετ (Private Label – PL) αναπτυσσόντουσαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 11,3%, ενώ από το 2020 έως το τέλος της περσινής χρονιάς είχαν κερδίσει επιπλέον μερίδιο 2%.
Βεβαίως «πέφτοντας» τα PL σε μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης εφέτος δεν σημαίνει ότι τα επώνυμα προϊόντα (branded), που αντιστοιχούν στο 73,2% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, πήραν κεφάλι, καθώς κατέγραψαν ανάπτυξη μόλις 2,1%, επίδοση που σημαίνει πως η ιδιωτική ετικέτα κινήθηκε με υπερδιπλάσιο ρυθμό.
Η εξαίρεση των τροφίμων
Αξίζει να αναφερθεί ότι πλέον η κατηγορία των τροφίμων είναι εκείνη που «τραβάει» ψηλότερα την ιδιωτική ετικέτα και όχι τα είδη νοικοκυριού, όπως συνέβαινε παλιότερα.
Είναι ενδεικτικό πως με βάση το Market View της Circana το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα ανήλθε σε 27,4% στο επτάμηνο από 26,5% το 2023, αποτελώντας τη βασική πηγή ανόδου των PL.
Αντίθετα, το μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής ανέρχεται σε 20,3% (από 21,4%) και της κατηγορίας των ειδών νοικοκυριού στο 26% (από 26,3%).
Το γεγονός πως τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%, έχει τη δική του σημασία για την ανάπτυξη των φθηνότερων private label προϊόντων.
Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού.
Ο ρόλος των προσφορών
Την ίδια ώρα η ένταση των προωθητικών ενεργειών στην αγορά των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) καλά κρατεί.
Σύμφωνα με τη Circana, το 26,3% των πωλήσεων του επτάμηνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης/προσφοράς, σε μια αύξηση 1,1 ποσοστιαίας μονάδας. Η άνοδος παρατηρείται και στις τρείς giga κατηγορίες, ήτοι 25,9% για τα τρόφιμα (+0,7 pp), 30,3,% για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής (+2,1 pp) και 27,7% για τα προϊόντα νοικοκυριού (+2 pp).
Latest News
Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορία για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα»
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες
Στα 20 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το δημογραφικό
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα έχει δεκαετή χρονικό ορίζοντα και θα περιλαμβάνει περισσότερες από 100 δράσεις, ενώ η κυβέρνηση το έχει προϋπολογίσει σε 20 δισ. ευρώ.
Σήμερα αποπληρώνονται 7,9 δισ. για μνημονιακό χρέος
H Ελλάδα έχει ήδη προπληρώσει 5,29 δισ. ευρώ το 2023 από την Δανειακή Διευκόλυνση (Greek Loan Facility – GLF), ενώ εξόφλησε πλήρως το ΔΝΤ το 2022
Την Κυριακή οι ανακοινώσεις για τις τράπεζες - Ερχεται δέσμη μέτρων
Eίναι μια συνολική δέσμη παρεμβάσεων που θα ανακοινώσει πρωθυπουργός που έχει να κάνει και με τις προμήθειες, είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΟΙΚ σχετικά με τις αναμενόμενες πρωθυπουργικές ανακοινώσεις
Τι ζητά η Κομισιόν για τους πλειστηριασμούς – Πώς προχωράει ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2024 οι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί αυξήθηκαν κατά 7%
Βενζινάδικα: Πρόστιμα – φωτιά και διετές «λουκέτο» για πειραγμένες αντλίες
Τι προβλέπει το νέο ποινολόγιο της ΑΑΔΕ για όσα βενζινάδικα κλέβουν καταναλωτές και κράτος
Γερμανικά ΜΜΕ εξαίρουν τις οικονομικές επιδόσεις της Ελλάδας
Την επίτευξη ρυθμών ανάπτυξης στην Ελλάδα υψηλότερων από ό,τι στη Γερμανία επισημαίνουν Zeit και δίκτυο RND με δημοσιεύματά τους
Παραμένει το χάσμα στην παραγωγικότητα σε Ελλάδα και ευρωζώνη - Έκθεση ΚΕΠΕ
Παρουσίαση από το ΚΕΠΕ της Ετήσιας Έκθεσης του Εθνικού Συμβουλίου για την παραγωγικότητα στην Ελλάδα
Δήμας για προϋπολογισμό: Τα 12+1 σημεία που δείχνουν τη βελτίωση της οικονομίας
Κατά την ομιλία του για τον προϋπολογισμό, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε πως «η Ελλάδα του 2025 είναι πολύ καλύτερη από την Ελλάδα του 2019»
«Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας: Αυτό που δεν περίμενε κανείς» - Άρθρο της ZEIT
Επισημαίνεται το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση μειώνει το χρέος της πιο γρήγορα από ό,τι είχε προγραμματιστεί - Άρθρο και από το RND για την ελληνική οικονομία