Στα 6,83 δισ. ευρώ έφθασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο επτάμηνο, από 6,64 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τη «φόρα» της ιδιωτικής ετικέτας να έχει κάπως κοπεί, αν και συνεχίζει να αναπτύσσεται με υπερδιπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα.
Σούπερ μάρκετ: Καλοκαίρι και τον… Σεπτέμβρη στις τουριστικές περιοχές
Αφενός η συνέχιση των άφθονων προσφορών από την πλευρά της ελληνικής βιομηχανίας και των εισαγωγέων και αφετέρου η συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις τρεις giga κατηγορίες (τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής) λόγω και των επιλεκτικών μειώσεων στις τελικές τιμές, έχουν διαφοροποιήσει ελαφρά το «αγοραστικό ταξίδι» των καταναλωτών.
«Φρένο» στην ιδιωτική ετικέτα
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, η οποία εδώ και αρκετό καιρό ενσωματώνει και δεδομένα από την αλυσίδα Lidl, στο επτάμηνο του 2024 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε στο 26,8% από 26,2% το ίδιο διάστημα του 2023.
Ας σημειωθεί ότι το 2023, όταν η ακρίβεια είχε χτυπήσει «κόκκινο», οι πωλήσεις (σε αξία) των προϊόντων με τη μάρκα των σούπερ μάρκετ (Private Label – PL) αναπτυσσόντουσαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 11,3%, ενώ από το 2020 έως το τέλος της περσινής χρονιάς είχαν κερδίσει επιπλέον μερίδιο 2%.
Βεβαίως «πέφτοντας» τα PL σε μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης εφέτος δεν σημαίνει ότι τα επώνυμα προϊόντα (branded), που αντιστοιχούν στο 73,2% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, πήραν κεφάλι, καθώς κατέγραψαν ανάπτυξη μόλις 2,1%, επίδοση που σημαίνει πως η ιδιωτική ετικέτα κινήθηκε με υπερδιπλάσιο ρυθμό.
Η εξαίρεση των τροφίμων
Αξίζει να αναφερθεί ότι πλέον η κατηγορία των τροφίμων είναι εκείνη που «τραβάει» ψηλότερα την ιδιωτική ετικέτα και όχι τα είδη νοικοκυριού, όπως συνέβαινε παλιότερα.
Είναι ενδεικτικό πως με βάση το Market View της Circana το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα ανήλθε σε 27,4% στο επτάμηνο από 26,5% το 2023, αποτελώντας τη βασική πηγή ανόδου των PL.
Αντίθετα, το μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής ανέρχεται σε 20,3% (από 21,4%) και της κατηγορίας των ειδών νοικοκυριού στο 26% (από 26,3%).
Το γεγονός πως τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%, έχει τη δική του σημασία για την ανάπτυξη των φθηνότερων private label προϊόντων.
Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού.
Ο ρόλος των προσφορών
Την ίδια ώρα η ένταση των προωθητικών ενεργειών στην αγορά των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) καλά κρατεί.
Σύμφωνα με τη Circana, το 26,3% των πωλήσεων του επτάμηνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης/προσφοράς, σε μια αύξηση 1,1 ποσοστιαίας μονάδας. Η άνοδος παρατηρείται και στις τρείς giga κατηγορίες, ήτοι 25,9% για τα τρόφιμα (+0,7 pp), 30,3,% για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής (+2,1 pp) και 27,7% για τα προϊόντα νοικοκυριού (+2 pp).
Latest News
Ανατροπή στην πληρωμή των συντάξεων - Πότε θα καταβληθούν
Αναλυτικά οι πληρωμές - Δείτε όλα τα ταμεία
Γιατί «τσιμπάει» ξανά η ακρίβεια στην Ελλάδα
Ο πληθωρισμός τροφίμων ανεβαίνει» και πάλι, δείχνοντας ότι τα κυβερνητικά μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας παραμένουν αποτυχημένα
Πώς θα κινηθούν οι επενδύσεις στην Ελλάδα έως το 2028 - Πόσο θα ενισχύσουν το ΑΕΠ
Η ιδιωτική κατανάλωση και οι επενδύσεις αναμένεται να αποτελέσουν τις κινητήριες δυνάμεις της ανάπτυξης της Ελλάδας
Ξοδεύουμε περισσότερα για ψωμί και ζυμαρικά - Ανατροπή στις καταναλωτικές τάσεις [πίνακες]
Όλο και περισσότερα δαπανούν για τις ίδιες ποσότητες σε τρόφιμα και είδη παντοπωλείου οι καταναλωτές, δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Ποιοι κλάδοι δίνουν αυξήσεις μισθών – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία, λιανεμπόριο
Τι λέει στον ΟΤ ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης για την ακρίβεια – «Κλειδί» οι μισθοί
Ανακάμπτουν οι ελληνικές εξαγωγές - Τα σημάδια
Τι προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού για τις ελληνικές εξαγωγές - Η πορεία τους ανά γεωγραφική περιοχή
Οι Έλληνες επιστρέφουν μαζικά τις καταθέσεις τους στις τράπεζες
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων - Πώς κινήθηκαν οι χορηγήσεις
Έρχονται νέα προγράμματα για φθηνά ακίνητα - Δικαιούχοι και κριτήρια
Η στεγαστική κρίση πλήττει βαριά τα ελληνικά νοικοκυριά- Τα αδιέξοδα και τα σοβαρά προβλήματα
Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ - Ποιοι πάνε ταμείο
Από e-ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ θα καταβληθούν 81.898.634 ευρώ σε 88.834 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών
Η ακτινογραφία του νέου προϋπολογισμού - Πόσο θα αυξηθούν μισθοί και συντάξεις
Ο προϋπολογισμός του 2025 θα εξασφαλίσει επιπλέον έσοδα ύψους 2,5 δισ. ευρώ, χωρίς την επιβολή νέων φόρων