Η κινεζική Xiaomi δεν ήταν γνωστός παίκτης στην ηλεκτροκίνηση, αντίθετα μάλλον καθυστέρησε να μπει στον κλάδο. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι πηγαίνει καλύτερα από καλά. Την Τρίτη ανακοίνωσε ότι είχε παραδώσει περισσότερα από 20.000 SU7 EV τον Οκτώβριο, καθώς αυξάνει την παραγωγή για την επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σε μια σκληρά ανταγωνιστική αγορά.
Η κινεζική εταιρεία, η οποία είναι ευρέως γνωστή για τα smartphones και τις οικιακές συσκευές της, επανέλαβε τα σχέδια της να παραδώσει 100.000 οχήματα SU7 έως τα τέλη Νοεμβρίου. Η Xiaomi αποκάλυψε για πρώτη φορά σχέδια για την κατασκευή αυτοκινήτων το 2021 και ξεκίνησε την κατασκευή ενός αποκλειστικού εργοστασίου παραγωγής την ίδια χρονιά.
Xiaomi: Τα έσοδα β’ τριμήνου ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις – Έκπληξη από το ηλεκτρικό SU7
Η εταιρεία κυκλοφόρησε τη βασική έκδοση του SU7, το πρώτο της αυτοκίνητο, στα τέλη Μαρτίου για περίπου $4.000 λιγότερο από το φθηνότερο αυτοκίνητο της Tesla, το Model 3, στην Κίνα εκείνη την εποχή. Η Tesla στη συνέχεια μείωσε την τιμή του αυτοκινήτου κατά περίπου 2.000 δολάρια. Η Xiaomi έχει παραδώσει περισσότερα από 75.000 αυτοκίνητα SU7 μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων του Οκτωβρίου.
Το ρεκόρ της Xiaomi
Οι Κινέζοι αντίπαλοι Xpeng και Nio χρειάστηκαν περίπου έξι χρόνια για να φτάσει η παραγωγή τους τα 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η Tesla χρειάστηκε 12 χρόνια.
Ενώ η Xpeng παρέδωσε ένα μηνιαίο ρεκόρ με περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο, με περίπου τα μισά να οφείλονται στην πρόσφατα λανσαρισμένη, φθηνότερη μάρκα Mona, η Nio δυσκολεύεται να διατηρήσει τις μηνιαίες παραδόσεις πάνω από 20.000 αυτοκίνητα.
Η Zeekr, μια μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ιδρύθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία Geely, ισχυρίστηκε ότι παρήγαγε περισσότερα από 100.000 οχήματα σε 1,5 χρόνο. Παρέδωσε το ρεκόρ 21.333 αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο.
«Τα νέα για παραδόσεις 20 χιλιάδων τον Οκτώβριο επιβεβαιώνουν ότι η [Xiaomi] θα είναι μια δύναμη που πρέπει να υπολογίσουμε στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο», δήλωσε στο CNBC ο Μπράιαν Τικάνγκο, αναλυτής της Stansberry Research.
Είπε ότι τα μικτά περιθώρια κέρδους του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Xiaomi τον Αύγουστο ήταν παρόμοια με αυτά της Xpeng εκείνον τον μήνα και πιθανότατα έχουν βελτιωθεί από τότε, δεδομένης της αύξησης της παραγωγής.
Προπαραγγελίες για νέα μοντέλα
Η Xiaomi ανακοίνωσε επίσης την Τρίτη ότι λάμβανε προπαραγγελίες για την high-end σπορ έκδοση, SU7 Ultra, ξεκινώντας από 814.900 γουάν ($114.304), πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος τον Μάρτιο του 2025. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι μέσα σε 10 λεπτά, έλαβε περισσότερα από 3.600 προπαραγγελίες, η καθεμία από τις οποίες απαιτεί κατάθεση 10.000 γουάν.
Το νέο μοντέλο και τα διαφημιζόμενα επιτεύγματά του στην πίστα του Nurburgring στη Γερμανία πιθανότατα θα βοηθήσουν τη Xiaomi να πουλήσει περισσότερο από το premium αυτοκίνητό της SU7 Max, το οποίο κοστίζει μόλις 299.900 γουάν, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε έκθεση. Τώρα αναμένουν η Xiaomi να παραδώσει 250.000 αυτοκίνητα το επόμενο έτος, από 238.000 που προβλεπόταν προηγουμένως.
Η Xiaomi ισχυρίστηκε ότι ένα πρωτότυπο του SU7 Ultra αυτή την εβδομάδα έγινε το ταχύτερο τετράθυρο σεντάν που ολοκλήρωσε τη γερμανική πίστα αγώνων.
Οι αναλυτές της Citi αύξησαν τον στόχο τιμής τους για τη Xiaomi στα 30,60 δολάρια Χονγκ Κονγκ (3,94 δολάρια), από 22,70 δολάρια Χονγκ Κονγκ. Επίσης, αύξησαν τις προβλέψεις για τις αποστολές smartphone της εταιρείας, μετά την κυκλοφορία της ναυαρχίδας συσκευής Mi 15 της Xiaomi την Τρίτη, το πρώτο τηλέφωνο που χρησιμοποιεί το νεότερο chipset της Qualcomm.
Η Tesla στην κορυφή των πωλήσεων
Το Model Y της Tesla ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα τον Σεπτέμβριο με 48.202 πωλήσεις οχημάτων, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Autohome. Το Model 3 κατέλαβε την 8η θέση με σχεδόν 24.000 πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα μοντέλα της BYD σε χαμηλότερες τιμές αντιπροσώπευαν τα περισσότερα από τα άλλα 10 κορυφαία bestseller στην κατηγορία μόνο με μπαταρία. Το SU7 της Xiaomi κατέλαβε τη 17η θέση τον περασμένο μήνα με 13.559 πωλήσεις αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Xiaomi προς το παρόν πουλά τα αυτοκίνητά της μόνο στην Κίνα. Η εταιρεία είπε στο CNBC νωρίτερα φέτος ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο έως τρία χρόνια για οποιαδήποτε κυκλοφορία στο εξωτερικό.
Latest News
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα
Σκληρό παζάρι στη Βρετανία για φθηνά δάνεια και μικρότερα πρόστιμα στις βιομηχανίες για τα EV
Οι προκλήσεις της αγοράς στη Βρετανία καθιστούν το οικονομικό καθεστώς γύρω από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «ανεφάρμοστο»
Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Επαναδιατέθηκαν 4 εκατ. ευρώ για νέες αιτήσεις φυσικών προσώπων για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3
Η Καλιφόρνια προτείνει εκπτώσεις για αγορά EV ως απάντηση στα σχέδια Τραμπ
Η μεταβατική ομάδα του Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει την κατάργηση της ομοσπονδιακής έκπτωσης φόρου για αγορές σε ηλεκτρικά οχήματα
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040