Την περασμένη Δευτέρα ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ άρχιζε την επίσημη επίσκεψή του στην Ινδία με τα εγκαίνια του εργοστασίου της ευρωπαϊκής Airbus και της ινδικής TATA, στην περιοχή Βατοντάρα του κρατιδίου Γκουτζαράτ.
Το εργοστάσιο των μεταφορικών αεροσκαφών Airbus C295 είναι μια σημαντική συνεργασία συνολικού ύψους 3 δισ. δολαρίων ανάμεσα στις δύο χώρες καθώς η Ινδία αναζητα ευκαιρίες τεχνολογικής ανάπτυξης μέσω του προγράμματος «AatmaNirbhar Bharat» (αυτοδύναμη Ινδία) και η Ισπανία διεκδικεί έργα και αγορές για τη βαριά βιομηχανία της όπως τα εργοστάσια της Airbus.
Το πρόγραμμα εξοπλισμών της ινδικής κυβέρνησης φτάνει τα 200 δισεκατομμυρια δολάρια και ο Πέδρο Σάντσεθ θέλει μερίδιο από αυτό όπως ακριβώς και ο συνάδελφός του, ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς που είχε ολοκληρώσει το επίσημο ταξίδι του στην Ινδία λίγες ώρες πριν φτάσει ο Ισπανός πρωθυπουργός.
Τα νέα υποβρύχια
Και οι δύο χώρες, ενδιαφέρονται για την κατασκευή των έξι νέων υποβρυχίων του πολεμικου ναυτικού της Ινδίας παρα τις καθυστερήσεις που υπάρχουν. Τόσο η γερμανική Thyssen-Krupp Marine Systems (TKMS) όσο και η ισπανική εταιρεία Navantia, γνωστή από την κατασκευή του ελικοπτεροφόρου και πλοίου αμφίβιων επιχειρήσεων «Anadolu» της Τουρκίας.
Το ινδικό πολεμικό ναυτικό εχει προυπολογισει πέντε δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή έξι νέων υποβρυχίων με συμβατική ντίζελ-ηλεκτρική πρόωση και το συμβόλαιο αυτο διεκδικούν οι δύο ευρωπαϊκές εταιρείες.
Η Thyssen-Krupp Marine Systems (TKMS) υπέγραψε πέρυσι μνημόνιο κατανόησης με το ινδικό ναυπηγείο Mazagon Dock Shipbuilders για να κατασκευάσουν από κοινού τα υποβρύχια εάν τους ανατεθεί η σύμβαση. Αλλά και η Navantia βρίσκεται κοντά καθώς το 2023 υπέγραψε με τη Larsen & Toubro, έναν πολυεθνικό βιομηχανικό όμιλο με έδρα την Ινδία, συμφωνία συνεργασίας με σκοπό την υποβολή προσφοράς για το ίδιο πρόγραμμα (P75I) του ινδικού ναυτικού.
Η παρουσία της Γαλλίας
Οσο για τη Γαλλία, μια μεγάλη δύναμη της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, η στρατιωτική συνεργασία του Παρισιού με το Νέο Δελχί έχει μεγαλύτερο βάθος και παρελθόν.
Στο ναυτικό, εκτός από την παραγγελία για την κατασκευή τριών νέων υποβρυχίων Scorpene οι δύο χώρες συνεργάζονται στενά την τελευταία δεκαπενταετία. Καρπός αυτης της συνεργασίας είναι τα συμβατικά υποβρύχια της κλάσης Kalvari που εκτός από γαλλική ενσωματώνουν και ινδική τεχνολογια.
Στην αεροπορία, εδώ και τέσσερις δεκαετίες (1985) οι ενοπλες δυνάμεις της Ινδίας χρησιμοποιούν τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη Mirage και η συνεργασία αυτη συνεχίζεται αδιαλείπτως με την ένταξη το 2021 στην ινδική αεροπορία (IAF) των νεότερων μαχητικών πολλαπλού ρόλου, Rafale της Dassault όπως αυτα που απέκτησε και η ελληνική πολεμική αεροπορία.
Οι μελλοντικές ανάγκες
Η συνεργασία της Ισπανίας με την ΤΑΤΑ για την παραγωγή στην Ινδία των 40 απο τα 56 συνολικά Airbus C295 καθώς τα πρώτα 16 θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Σεβίλλης, δεν θα είναι το μοναδικό έργο για την ινδική πολεμική αεροπορία. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μέρος του τεράστιου προγραμματος των ινδικών ενόπλων δυνάμεων στο οποίο υπολογίζει και η Γερμανία και είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν ανάγκες για επιπλέον στρατιωτικά αεροσκάφη.
Η άσκηση που έλαβε χώρα στην περιοχή Τζοντxπούρ (Jodhpur) του κρατιδίου Ρατζαστάν (Rajasthan) ήταν και μια ιδανική ευκαιρία επίδειξης και εμπορικής προώθησης των αεροσκαφών που πήραν μέρος.
Τον περασμένο Αύγουστο η γερμανική πολεμική αεροπορία συμμετείχε για πρώτη φορά σε άσκηση με την πολεμική αεροπορία της Ινδίας στο πλαίσιο της «Pacific Skies 2024» στην οποία συμμετείχαν ακόμα η Γαλλία και η Ισπανία.
Στην άσκηση, στη μεγαλύτερη που έγινε ποτέ από τις δυνάμεις των τριών ευρωπαϊκών κρατών, μεγάλο μέρος των αεροσκαφών (δεκάδες μαχητικά αεροσκάφη, μεταφορικά αεροσκάφη και μεγάλα τάνκερ) , ήταν κατασκευασμένα από την Airbus όπως τα μεταφορικά Airbus A400M και τα αεροσκάφη εναέριου εφοδιασμού (τάνκερ) Airbus A330 MRTT.
Οπως είναι φυσικό, πέρα από την ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας για τις δυνάμεις που συμμετείχαν, η άσκηση που έλαβε χώρα στην περιοχή Τζοντxπούρ (Jodhpur) του κρατιδίου Ρατζαστάν (Rajasthan) ήταν και μια ιδανική ευκαιρία επίδειξης και εμπορικής προώθησης των αεροσκαφών που πήραν μέρος.
Νέοι δρόμοι για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις
Στα εγκαίνια του εργοστασίου των νέων μεταφορικών αεροσκαφών ο Ισπανός πρωθυπουργός υποστήριξε ότι «αυτή η συνεργασία μεταξύ της Airbus και της Tata θα συμβάλει στην πρόοδο της ινδικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας και θα ανοίξει νέες πόρτες για την άφιξη άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών».
Οπως για τις ισπανικές στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών μετα το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) που υπεγραφη μεταξύ του ισπανικού και του υπουργείου Σιδηροδρόμων της Ινδίας για την ενίσχυση της συνεργασίας στις σιδηροδρομικές μεταφορές και την ανάπτυξη υποδομών.
Η συνεργασία αυτή μπορεί να περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την κατασκευή, και τη λειτουργία υποδομών, σταθμών, σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού για δίκτυα μεγάλων αποστάσεων (συμβατικά και υψηλών ταχυτήτων) μια «περιοχή» με μεγάλη ισπανική εμπειρία καθώς η Ισπανία έχει το πρώτο στην Ευρώπη και το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, συνολικού μήκους άνω των 4.000 χιλιομέτρων.
Η έκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ινδίας και η πυκνή χρήση των σιδηροδρόμων στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου προσφέρουν ιδανικές συνθήκες για τις ισπανικές εταιρείες που θα ήθελαν να ακολουθήσουν το δρόμο που ανοίγει ο Πέδρο Σάντσεθ.
Latest News
Η ώρα του λογαριασμού για τις ρωσικές επιχειρήσεις - Αυξάνονται οι πτωχεύσεις
Σε ανάλυσή του ο Economist αναφέρεται στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές επιχειρήσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Χαμένη στη μετάφραση - Γιατί η ιαπωνική Uniqlo περνάει κρίση στην Κίνα
Μια λάθος απόδοση της δήλωσης του CEO της Uniqlo στο BBC, έφερε τα πάνω κάτω για την εταιρεία fast fashion στην Κίνα
Πώς η γερμανική Aldi κατέκτησε την Αμερική
Η Aldi είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ της χώρας - Το μυστικό της επιτυχίας ύστερα από 25 χρόνια
Προσγειώνει τον Νότο της Ευρώπης η Commerzbank...
Ερευνά το κατά πόσο μπορεί να συνεχιστεί η υπεραπόδοση αυτών των χωρών, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα
Για πόσο θα συνεχιστεί ο πληθωρισμός το 2025 - Τι βλέπει ο CEO των Walmart
Στο συνέδριο της Morgan Stanley ο CEO της Walmart αποκάλυψε τη στρατηγική της εταιρείας και τους φόβους για τον πληθωρισμό
Τρολάρει τον εαυτό του; Ο Ντόναλντ Τραμπ συστήνει την πιο πλούσια κυβέρνηση των ΗΠΑ
Ποιους δισεκατομμυριούχους συγκέντρωσε ο Ντόναλντ Τραμπ για θέσεις-κλειδιά στην νέα κυβέρνησή του
Γιατί το 2025 θα είναι η χρονιά της τεχνολογικής επανάστασης στο λιανεμπόριο
Το λιανεμπόριο θα βρει μπροστά του μια σειρά από νέες εφαρμογές, chatbots, πλατφόρμες οργάνωσης και αυτοματοποιημένο delivery
«Φούσκα» στα σπάνια ουίσκι - Πώς είδαν την αξία τους να πέφτει το 2024
H περίοδος υψηλού πληθωρισμού και υψηλών επιτοκίων μετά την πανδημία έχει διαβρώσει τη ζήτηση για ακριβά συλλεκτικά αντικείμενα όπως το σπάνιο ουίσκι
Γιατί η NASA ανέβαλε την πρώτη προσελήνωση μετά από μισό αιώνα
Η αποστολή της NASA αποτελεί μέρος ενός σχεδίου για την εκ νέου προσελήνωση ανθρώπων κάποια στιγμή μέσα στη δεκαετία
Τους ανήκουν και τα Χριστούγεννα - Σαρώνουν Shein και Temu
Shein-Temu κυριαρχούν και στις διαδικτυακές αγορές σε ΗΠΑ, Βρετανία, Αυστραλία και Καναδά τα φετινά Χριστούγεννα