Η General Motors ανακτά την πρώτη θέση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από την ανταγωνιστική Toyota Motor το 2022, καθώς μπόρεσε να καλύψει καλύτερα την ισχυρή ζήτηση για αυτοκίνητα και φορτηγά παρά τα μεγάλα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Η εταιρεία σημείωσε άνοδο 2,5% στις πωλήσεις του 2022 σε 2.274.088 οχήματα, αριθμός μεγαλύτερος από τις 2.108.458 μονάδες της Toyota.
Οι ελλείψεις στα αποθέματα, που προέρχονται από το αυξανόμενο κόστος υλικών και το επίμονο πρόβλημα των τσιπ είχαν περιορίσει την παραγωγή σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, διατηρώντας τις τιμές των αυτοκινήτων και των φορτηγών υψηλές. Οι ασιατικές μάρκες επλήγησαν περισσότερο.
BMW: Πούλησε 100.000 λιγότερα αυτοκίνητα λόγω… lockdown και πληθωρισμού
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τον στόχο παραγωγής της για ολόκληρο το έτος τον Νοέμβριο. Οι πωλήσεις των SUV της, ένα βασικό τμήμα, μειώθηκαν κατά 8,6% το 2022.
Ωστόσο, τα στελέχη της Toyota δήλωσαν ότι εμφανίστηκαν κάποια θετικά σημάδια και ο ρυθμός συσσώρευσης αποθεμάτων ήταν αργός αλλά σταθερός.
«Είμαστε αισιόδοξοι ότι τα επίπεδα των αποθεμάτων μας θα συνεχίσουν να βελτιώνονται το πρώτο τρίμηνο και για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο Andrew Gillel, ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος αυτοκινητοβιομηχανίας της Toyota.
Άλλες μάρκες όπως η Hyundai Motor America, η Kia Motors America, η Mazda North American Operations και η American Honda ανακοίνωσαν πτώση στις πωλήσεις.
Πτώση στις ΗΠΑ
Μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ κατά 8% για το 2022, προβλέπει η εταιρεία Cox Automotive.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Δύσκολο αναμένεται και το 2023 λόγω μειωμένης ζήτησης
Μία ακόμα πιο δύσκολη χρονιά, συγκριτικά με το 2022, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αναμένουν οι αναλυτές το 2023.
Το 2022 ήταν μια πρόκληση για τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, καθώς οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού δυσκόλεψαν την παραγωγή αρκετών οχημάτων για την κάλυψη της ζήτησης.
FT: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απομακρύνονται από την Κίνα – Φόβοι για αύξηση του κόστους
Πτώση της ζήτησης
«Υπάρχει αυξανόμενη πτώση της ζήτησης στον κλάδο, δεδομένου του πληθωρισμού, των επιτοκίων και του ενεργειακού κόστους », έγραψε ο αναλυτής της Bernstein, Daniel Roeska, σε σημείωμα για επενδυτές νωρίτερα αυτό το μήνα.
Καθώς η παραγωγή οχημάτων ανεβαίνει και πάλι, ο Roeska ανέφερε ότι οι αγορές στις αρχές του επόμενου έτους θα αναζητήσουν να καταλάβουν πού, πότε και πόσο πόνο θα νιώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Latest News
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος