Οι ακραίες θερμοκρασίες, με τα κύματα καύσωνα που πλήττουν πολλές περιοχές του πλανήτη, από το Τέξας μέχρι το Τόκιο, αποτελούν την τελευταία υπενθύμιση ενός αυξανόμενου πονοκεφάλου για το ενεργειακό σύστημα, καθώς η υπερβολική ζέστη γίνεται απειλή για την παροχή καυσίμων.
Εκτός από το ότι προκαλούν αυξήσεις στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας εξαιτίας της χρήσης των κλιματιστικών, οι καυτές θερμοκρασίες έχουν οδηγήσει σε μια σειρά από διακοπές στα διυλιστήρια πετρελαίου. Αυτό συνέβαλε στην εκτίναξη των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με την Macquarie Group, η έντονη ζέστη οδήγησε τα διυλιστήρια να μειώσουν την επεξεργασία πετρελαίου κατά τουλάχιστον 2% παγκοσμίως κατά τη διάρκεια αυτών των δύο μηνών.
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, αν και αυτό μπορεί να μην φαίνεται τόσο πολύ, οι διακοπές έπληξαν ένα σύστημα διύλισης, το οποίο δέχεται ήδη πιέσεις από χρόνια υποεπενδύσεων, ενώ οι αγορές προϊόντων πετρελαίου είναι ήδη σφιχτές λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Προς ένα κλιματικο-οικονομικό κραχ;
«Οι ακραίες καιρικές συνθήκες που είδαμε φέτος είναι πραγματικά μεγάλη υπόθεση», δήλωσε ο Ben Luckock, συν-επικεφαλής του τμήματος εμπορίας πετρελαίου στον κολοσσό εμπορευμάτων Trafigura Group. «Η ζέστη έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στα διυλιστήρια στην Ευρώπη και την Αμερική με περισσότερες διακοπές και προβλήματα που είναι πιο δύσκολο να διορθωθούν», είπε σε συνέντευξή του στη Σιγκαπούρη αυτή την εβδομάδα.
Γκουτέρες: «Η κλιματική κατάρρευση άρχισε»
Στην Ευρώπη
Η ευρωπαϊκή επεξεργασία αργού μειώθηκε κατά 700.000 βαρέλια την ημέρα το καλοκαίρι σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με εκτίμηση της FGE. Αυτό είναι περίπου το 6% της περιφερειακής απόδοσης, με βάση τα στοιχεία της τελευταίας στατιστικής επιθεώρησης της παγκόσμιας ενέργειας της BP Plc.
Εκτός από τον περιορισμό της προσφοράς, οι αυξανόμενες θερμοκρασίες ενισχύουν τη ζήτηση για μαζούτ που χρησιμοποιείται συνήθως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ασία. Προσθέτουν επίσης στο κόστος μεταφοράς αποξηραίνοντας ζωτικής σημασίας πλωτές οδούς όπως ο ποταμός Ρήνος και η διώρυγα του Παναμά.
«Η άνοδος της θερμοκρασίας περιβάλλοντος περιορίζει τη λειτουργική απόδοση των μονάδων διυλιστηρίου» και υπάρχουν επίσης περισσότερες διακοπές λόγω γήρανσης των εργοστασίων» τόνισε στο Bloomberg, η Serena Huang, επικεφαλής αναλυτής για την Ασία στη Vortexa Ltd. «Οι διακοπές στον εφοδιασμό των διυλιστηρίων ή στις ναυτιλιακές λειτουργίες είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ενισχύσουν την αβεβαιότητα και την αστάθεια των τιμών στην αγορά».
Η υπερβολική ζέστη εξακολουθεί να αποτελεί πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα για τα εκτεταμένα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας παρά για τα διυλιστήρια καυσίμων. Ωστόσο, ο αντίκτυπός του στις αγορές καυσίμων έχει μεγεθυνθεί από τη μείωση των αποθεμάτων, με τα αμερικανικά αποθέματα μεσαίων αποσταγμάτων, συμπεριλαμβανομένου του ντίζελ, να πλησιάζουν σε εποχιακό χαμηλό πενταετίας.
Οι ωκεανοί
Και δεν είναι μόνο οι καύσωνες που απειλούν τις λειτουργίες των διυλιστηρίων και τις τιμές των καυσίμων.
«Η κλιματική αλλαγή προκαλεί επίσης πιο ακραία χειμερινά καιρικά φαινόμενα σε όλο το βόρειο ημισφαίριο, καθώς ο θερμαινόμενος Ειρηνικός μπορεί να κινηθεί προς τα βόρεια και να ωθήσει νότια την πολική δίνη, προκαλώντας κρύες αιχμές στη Βόρεια Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Henning Gloystein, διευθυντής του ενεργειακού κλίματος. και πόρους στον Όμιλο Eurasia.
Το πάγωμα στις ΗΠΑ στα τέλη Δεκεμβρίου ήταν ένα παράδειγμα αυτού. Η απόδοση του διυλιστηρίου μειώθηκε κατά περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα κατά την περίοδο αυτή, δήλωσε ο Parsley Ong, επικεφαλής της έρευνας για την ενέργεια και τα χημικά στην Ασία στην JPMorgan Chase & Co.
Η αύξηση των διαταραχών στα διυλιστήρια που οφείλονται στις καιρικές συνθήκες υπογραμμίζει την αυξανόμενη σειρά προκλήσεων καθώς ο κόσμος προσπαθεί να απογαλακτιστεί από τα ορυκτά καύσιμα, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπό τους στο κλίμα.
«Η αγορά είναι υπερβολικά ευαίσθητη σε οποιαδήποτε απροσδόκητη διακοπή του εφοδιασμού οπουδήποτε», δήλωσε ο Frederic Lasserre, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας και ανάλυσης στην Gunvor Group Ltd. «Όλοι γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει σχέδιο Β. Δεν έχουμε αποθέματα και δεν έχουμε πλεονάζουσα χωρητικότητα πουθενά».
Latest News
Γιατί οι Big Oil αγαπούν να μισούν τον Μπάιντεν
Τα πράσινα σχέδια του Μπάιντεν αναστατώνουν τους παραγωγούς των ΗΠΑ
Ποιοι «τζογάρουν» με τις τιμές φυσικού αερίου - Σε υψηλό διετίας οι θέσεις long
Αυξάνονται οι ανησυχίες για πιθανές διαταραχές στον εφοδιασμό
Τι θα πράξει ο ΟΠΕΚ με τις περικοπές - Ανατροπή εκτιμήσεων από την Goldman Sachs
Οι αναλυτές της Goldman ανέφεραν τρεις βασικούς λόγους πίσω από την αλλαγήτων προσδοκιών τους
Γιατί η ΔΕΗ δεν ανησυχεί με μερίδιο στο ρεύμα κάτω από το 50% - Ο ρόλος της Ρουμανίας
Φουντώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων μετά το… ανοιχτό γήπεδο που αφήνει η ΔΕΗ
Το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου στις συναντήσεις Χατζηδάκη στη Λευκωσία
Επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας στην Κύπρο- Συναντήσεις με Πρόεδρο της Βουλής και Υπουργό Οικονομικών
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ο Πόρος υποδέχεται τα κεφάλαια των Αράβων της Masdar - Ξεκολλάει το ενεργειακό project
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η κατά προτεραιότητα σύνδεση του φωτοβολταϊκού πάρκου της αραβικής Masdar με το ηλεκτρικό σύστημα
Γιατί η Ευρώπη «διώχνει» τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου της - Το «φλερτ» με Wall Street
Οι μετοχές της TotalEnergies και της Shell διαπραγματεύονται με αναλογία τιμής προς ταμειακά διαθέσιμα
Ετοιμη η Ρωσία να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου εάν το αποφασίσει ο ΟΠΕΚ+
O ΟΠΕΚ+ συνεδριάζει την 1η Ιουνίου για να αποφασίσει πώς θα προχωρήσει με τις τρέχουσες περικοπές παραγωγής το β΄ εξάμηνο του έτους
Πόλεμος τιμών από τους παρόχους ρεύματος - Πώς ανατρέπουν την ισορροπία πράσινων - μπλε τιμολογίων
Η νέα στρατηγική στα μπλε τιμολόγια εξάμηνης διάρκειας από τους παρόχους ρεύματος