Η σχετική συμφωνία με το συνδικάτο IG Metall αφορά 120.000 εργαζόμενους, οι οποίοι απασχολούνται στα έξι γερμανικά εργοστάσια της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Από τον Ιανουάριο του 2022 οι εργαζόμενοι θα λάβουν αύξηση 2,3%, ενώ τον Ιούνιο θα τους δοθεί εφάπαξ πριμ 1.000 ευρώ για την εργασία τους σε καιρούς πανδημίας. Επιπλέον, τον Σεπτέμβριο κάθε εργαζόμενος της VW στη Γερμανία θα λάβει έκτακτη επιδότηση 150 ευρώ στo ταμείο για την επικουρική σύνταξη που προσφέρει η επιχείρηση.
“Οι εργαζόμενοι στήριξαν την επιχείρηση για να φέρει θετικά αποτελέσματα ακόμη και σε δύσκολους καιρούς πανδημίας και δικαιούνται να καρπωθούν το μερίδιό τους γι αυτή την επιτυχία”, δηλώνει ο επικεφαλής της διαπραγμάτευσης από την πλευρά του συνδικάτου IG Metall Τόρστεν Γκρέγκερ. Αρχικά βέβαια το συνδικάτο ζητούσε μισθολογικές αυξήσεις 4%, με το επιχείρημα ότι τα τελευταία τρία χρόνια οι μισθοί είχαν παραμείνει στάσιμοι. Από την πλευρά του ο επικεφαλής διαπραγματευτής της VW Άρνε Μαϊσβίνκελ έκανε λόγο για ένα “δίκαιο και συνετό αποτέλεσμα” στον τελικό συμβιβασμό.
Περισσότερα χρήματα ή ελεύθερος χρόνος;
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της συμφωνίας είναι η ρήτρα, με την οποία δίνεται σε όλους το δικαίωμα να επιλέξουν ανάμεσα σε εφάπαξ επίδομα και επιπλέον ρεπό. Ο Άρνε Μαϊσβίνκελ δηλώνει στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) ότι “ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων προτιμά να εξασφαλίσει περισσότερο ελεύθερο χρόνο” και όχι πάντα περισσότερα χρήματα. Σε αυτό συμφωνεί και ο Μπερντ Όστερλο, εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Volkswagen. “Αυτή είναι η σύγχρονη τάση”, λέει ο ΄Οστερλο στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD. “Bλέπω κι εγώ ότι οι νεότεροι προσπαθούν να μοιράσουν τον εργάσιμο χρόνο τους με ευελιξία, όπως τους βολεύει καλύτερα. Θέλαμε να εξασφαλίσουμε αυτό το δικαίωμα επιλογής για όλους τους εργαζόμενους της επιχείρησης και τώρα, για πρώτη φορά, τα καταφέραμε”.
Δεν ήταν αυτονόητη η συμφωνία με το προσωπικό της VW. Από τις αρχές Ιανουαρίου έγιναν συνολικά πέντε γύροι διαπραγματεύσεων, δεν έλειψαν οι προειδοποιητικές απεργίες, ενώ ο επικεφαλής του συνδικάτου IG Metall Γιόργκ Χόφμαν δήλωνε πρόσφατα στην κυριακάτικη Bild ότι “μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Daimler και η VW προσφέρουν παχυλά μερίσματα. Νομίζω ότι όποιος πληρώνει πλουσιοπάροχα τους μετόχους, θα πρέπει να εξασφαλίζει μία αξιοπρεπή αμοιβή και στους εργαζόμενους”.
Πηγή : Deutsche Welle
Latest News
Έσπασε ρεκόρ η συγκέντρωση κεφαλαίων στις αμερικανικές εκλογές - Το ιλλιγγειώδες ποσό
Ο δωρητής με τη μεγαλύτερη συμβολή σε προεκλογική εκστρατεία ήταν ο Τίμοθι Μέλον, τραπεζίτης, 81 ετών, που προσέφερε 197 εκατ. δολάρια στους υποψήφιους των Ρεπουμπλικάνων
Ο τρίτος παίκτης στις αμερικανικές εκλογές - Πώς θα επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα
Ποιο είναι το μοντέλο πρόβλεψης του Ray Fair και πώς «βλέπει» το αποτέλεσμα της κάλπης στις εκλογές των ΗΠΑ
Προβάδισμα Τραμπ στις πρώτες πολιτείες που «έκλεισαν» - Ποιες κερδίζουν οι δύο υποψήφιοι
Τι δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα από την Ιντιάνα και το Κεντάκι
Ποιοι ψηφοφόροι μηνύουν τον Ίλον Μασκ και γιατί
Τι αναφέρει η ομαδική αγωγή
Κερδισμένοι και χαμένοι στην αγορά πολυτελείας της Ιαπωνίας
Η πολυτέλεια έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τους Ιάπωνες
Ισπανία: Αγώνας δρόμου για το συμβόλαιο των νέων υποβρυχίων της Ινδίας
Ισπανία , Γερμανία και Γαλλία διεκδικούν μερίδιο από τα 200 δισ. δολάρια για τον εκσυγχρονισμό του ινδικού στρατού
Ο πόλεμος βλάπτει σοβαρά την οικονομία του Ισραήλ
Καμπανάκι από το ΔΝΤ για το αυξανόμενο κόστος και τις επιπτώσεις των στρατιωτικών επιχειρήσεων του Ισραήλ σε Γάζα και Λίβανο
Η Blackstone επεκτείνει το ενδιαφέρον της για την Ευρώπη
Ο όμιλος έχει ενεργητικό που φτάνει το 1,1 τρισ. δολάρια
Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή
Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες
Μετά την απεργία, ο CEO της Boeing καλείται να γεφυρώσει βαθιά ρήγματα στην εταιρεία
Αίσια έκβαση είχε για 33.000 εργάτες της Boeing η μεγάλη απεργία τους που κράτησε 7 εβδομάδα - Η επόμενη μέρα στον κολοσσό της αεροναυπηγικής