Όλο και περισσότερες ναυτιλιακές αρχίζουν να στρέφουν το βλέμμα τους προς το υδρογόνο ως βασική μορφή καυσίμου, καθώς αναζητούν τρόπους για να εγκαταλείψουν τις λιγότερο φιλικές προς το περιβάλλον παραδοσιακές μορφές πρόωσης.

Ισχυρό ενδιαφέρον στρέφεται αυτό το διάστημα προς το λεγόμενο μπλε ή πράσινο υδρογόνο, που παράγεται από φυσικό αέριο ή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό έχει το πλεονέκτημα πως όταν καίγεται ως καύσιμο, το μοναδικό υποπροϊόν του είναι το νερό. Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τέτοιες τεχνολογίες είναι τέτοιο που η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα ότι έχει ξεκινήσει έρευνες για να δοκιμάσει τη χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε πλοία στη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για την πρώτη τέτοια κίνηση από πετρελαϊκή εταιρεία κολοσσό.

Εάν η προσπάθεια αυτή αποβεί επιτυχής, τότε μπορεί να ανοίξει το δρόμο για μια ναυτιλία που θα κινείται με υδρογόνο και θα είναι πολύ πιο καθαρή για το περιβάλλον, σύμφωνα με την αγγλολλανδική εταιρεία. Η Royal Dutch Shell εκτιμά ότι οι κυψέλες καυσίμου με υδρογόνο είναι η τεχνολογία που σήμερα φαίνεται να έχει τις περισσότερες πιθανότητες να βοηθήσει τον ναυτιλιακό τομέα να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Είναι ενδεικτικό ότι ο επικεφαλής ναυτιλιακών θεμάτων στη Shell, ο Γκρέιαμ Χέντερσον παρουσίασε το υδρογόνο ως καλύτερη εναλλακτική αυτή τη στιγμή έναντι άλλων λύσεων που εξετάζονται για τη ναυτιλία.

Ο Χέντερσον μιλώντας στη σύνοδο Singapore Maritime Technology παραδέχτηκε ότι το υδρογόνο όπως και η αμμωνία έχουν κάποιες προκλήσεις που αφορούν θέματα ασφάλειας, αλλά προσέθεσε ότι δοκιμές που έγιναν δείχνουν ότι οι κίνδυνοι που σχετίζονται με το υδρογόνο «φαίνονται να είναι πιο διαχειρίσιμοι», όπως τους χαρακτήρισε σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο για ναυτιλιακά καύσιμα Bunkerspot.com.

Επίσης ανέφερε ότι το κόστος παραγωγής για μπλε και πράσινο υδρογόνο μειώνεται συνεχώς και ότι όσο περισσότεροι κλάδοι αυξάνουν τη ζήτηση για το συγκεκριμένο καύσιμο, τόσο περισσότερο θα επιταχυνθεί η μείωση αυτή. «Το υγρό υδρογόνο απαιτεί έναν θερμοδυναμικό μετασχηματισμό: Από αέριο σε υγρό. Όλες οι άλλες επιλογές απαιτούν επιπλέον χημικούς μετασχηματισμούς για την παραγωγή τους», είπε. Ο ίδιος θεωρεί επίσης ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι το καύσιμο του σήμερα καθώς οι ναυτιλιακές δεν μπορούν να περιμένουν τις εναλλακτικές, όπως ανέφερε στον ιστότοπο Tradewinds.com. Το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών για το θέμα του υδρογόνου είναι πλέον τέτοιο, που αναμένεται να συζητηθεί στην πρωτοβουλία Ocean Now στο Λίλεστρομ της Νορβηγίας στις αρχές Ιουνίου.

Η Shell προχωρά τώρα σε δοκιμές που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και εγκατάσταση βοηθητικής κυψέλης καυσίμου μονάδας ισχύος σε πλοίο roll-on / roll-off που μεταφέρει οχήματα μεταξύ της Σιγκαπούρης και εγκαταστάσεων της Shell στο Pulau Bukom. Η Shell για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με την SembCorp Marine και τη θυγατρική της LMG Marin, η οποία θα σχεδιάσει την κυψέλη καυσίμου και θα μετασκευάσει το πλοίο, που ανήκει στην Penguin International, αναφέρουν στοιχεία του Reuters. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί πρώτα τεχνική μελέτη με σκοπό να ξεκινήσει η εγκατάσταση των κυψελών αυτών του νέου καυσίμου και στη συνέχεια το πλοίο να θα λειτουργήσει με αυτές για μια δοκιμαστική περίοδο 12 μηνών, σύμφωνα με τη Shell.

Δοκιμές όμως γίνονται και από άλλες πλευρές. Σύμφωνα με τον ιστότοπο για μορφές ενέργειας Recharge.com, το πρώτο εμπορικό φορτηγό πλοίο στον κόσμο το υδρογόνο θα ταξιδέψει σύντομα μέσω του Παρισιού, στη Γαλλία, στα πλαίσια του προγράμματος European Flagships. Αυτό ανήκει στην Compagnie Fluvial de Transport (CFT), η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη οικολογικών και βιώσιμων επιχειρηματικά πλοίων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green