Σε φάση υλοποίησης μπαίνει το πλάνο των έξι σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς που θα βάλουν σε ράγες το όραμα για την ανάδειξη της χώρας σε κόμβο εμπορευματικών μεταφορών. Πρόκειται για έξι έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,46 δισ. ευρώ, που θα συνδέσουν τα μεγάλα λιμάνια με τον σιδηρόδρομο, δημιουργώντας ένα δίκτυο που θα ενώσει την Ελλάδα με τη νοτιοανατολική και την κεντρική Ευρώπη.

Για να τρέξει τις διαδικασίες, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην πρόσληψη νομικών και τεχνικών συμβούλων για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση των έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Στόχος είναι να μην χάσει η χώρα μας το…τρένο, για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2021-2027, που μετρά ήδη αντίστροφα, η επιλογή της μεθόδου μελέτης-κατασκευής θεωρείται ότι θα επιταχύνει δραστικά τις διαδικασίες ωρίμανσης των έργων. Στον αντίποδα, ο κλασικός ως σήμερα τρόπος εκτέλεσης των σιδηροδρομικών έργων μετρά στο καλό σενάριο 6,5 χρόνια για την οριστικοποίηση των μελετών και την ανάδειξη αναδόχου.

Εχθές, αναρτήθηκε στη Διαύγεια η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή αναδόχου για την παροχή εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών νομικής υποστήριξης για τη δημοπράτηση των εν λόγω έργων. Είχε προηγηθεί, στις 17 Μαΐου 2021, η δημοσίευση της πρόσκλησης και για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου τεχνικής υποστήριξης. Η εκτιμώμενη αξία εκάστης εκ των δύο συμβάσεων ανέρχεται σε 74.400 ευρώ (με ΦΠΑ).

Ο χάρτης των έξι έργων

Τα έξι έργα για τα οποία θα κληθούν ο τεχνικός και ο νομικός σύμβουλος να παρέχουν υποστήριξη στην ΕΡΓΟΣΕ για να βάλει μπρος τις διαγωνιστικές διαδικασίες είναι τα εξής:

i. Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, συνολικού μήκους 178 χλμ. σε διπλή́ γραμμή με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση σταθμών/στάσεων.

ii. Νέα Σιδηροδρομική́ Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206 χλμ., σε νέα νότια χάραξη, με σηματοδότηση, ETCS, ηλεκτροκίνηση.

iii. Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με νέα μονή σιδηροδρομική που θα συνδέεται με την υφιστάμενη και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης και ειδικότερα:
• Νέες σιδηροδρομικές στάσεις για την εξυπηρέτηση συρμών προαστιακού τύπου
• Αναμόρφωση σταθμών ή στάσεων επί υφιστάμενων εν λειτουργία γραμμών
• Ανακατασκευή της παρακαμπτηρίου γραμμής Ζέιτενλικ και επέκτασή της προς την οδό Λαγκαδά́ για τη χρήση ελαφρών συρμών
• Νέα γραμμή από́ τον Εμπορικό Σταθμό́ (Παλαιό σταθμό) παράλληλα με το όριο της λιμενικής ζώνης για την προσέγγιση του Προβλήτα 1.

iv. Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, με κατασκευή νέας διπλής γραμμής, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου, με σηματοδότηση, ETCSLevel1, ηλεκτροκίνηση και εργασίες περιβαλλοντικής αποκατάστασης. Η χάραξη χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής. Τμήμα του έργου θα υπογειοποιηθεί με τεχνικό Cut & Cover, μήκους 5,1 χλμ. περίπου.

v. Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας, συνολικού μήκους 17 χλμ. περίπου. Έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:

· Σύνδεση της υφιστάμενης προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού́ διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το Λιμάνι ή
· Σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από το αεροδρόμιο (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).

Στο έως σήμερα μελετημένο έργο προβλέπονται σταθμοί σε Παλλήνη, Αρτέμιδα και Ραφήνα. Ανάλογα δε με τη χάραξη θα εξυπηρετηθεί επιπλέον το Πικέρμι ή/και τα Σπάτα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές