Στην αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα καύσιμα φαίνεται πως «σκάλωσαν» εκ νέου οι διαπραγματεύσεις του Λευκού Οίκου με το Κογκρέσο αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας για την επικύρωση του επενδυτικού πακέτου Μπάιντεν.
Συγκεκριμένα, η νέα διακομματική πρόταση που έχει καταθέσει ομάδα 21 Γερουσιαστών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αύξηση της φορολόγησης στη βενζίνη ως μέσο χρηματοδότησης του πακέτου Μπαίντεν για τη δημιουργία νέων έργων υποδομής για την τόνωση της αμερικανικής ανάπτυξης. Όμως, ο Αμερικανός πρόεδρος φαίνεται πως διαφωνεί κάθετα.
«Ο Πρόεδρος υπήρξε σαφής από την αρχή των συνομιλιών: Είναι κάθετα αντίθετος στην αύξηση φόρων που θα θίγει πολίτες που έχουν εισοδήματα κάτω από 400.000 δολάρια το χρόνο. Με δεδομένες τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που οι απλοί Αμερικανοί έχουν βιώσει το 2020, απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια εισοδημάτων, μειωμένους προϋπολογισμούς, δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψει στο Κογκρέσο να αυξήσει φόρους που θα επηρεάσουν αυτούς που υπέφεραν περισσότερο» σχολίασε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Άντριου Μπέιτς.
Αντιθέτως, θυμίζουμε πως η αρχική πρόθεση του κ. Μπαίντεν ήταν να χρηματοδοτήσει το πακέτο του μέσα από αύξηση των φόρων για τους υπερ-πλούσιους Αμερικανούς και τις μεγάλες επιχειρήσεις και πολυεθνικές. Το τελευταίο ειδικά, ήταν αυτό που βρήκε κάθετα αντίθετους τους Ρεπουμπλικάνους.
Σήμερα ο ομοσπονδιακός φόρος στην βενζίνη βρίσκεται στα 18,4 σεντς ανά γαλόνι και δεν έχει ανέβει από τα επίπεδα αυτά από το 1993, καθώς ουδείς Πρόεδρος διανοήθηκε να τολμήσει να τον αυξήσει γνωρίζοντας την αντίδραση της κοινής γνώμης.
Πάντως, ο Τζο Μπάιντεν δεν είναι ο μόνος που αντιδρά, καθώς υπάρχουν έτερα στελέχη τόσο από τους Δημοκρατικούς όσο και από τους Ρεπουμπλικάνους που επίσης αντιδρούν στην πρόταση των «21».
Η πρόταση των «21» προσφέρει 579 δισ. δολάρια σε νέες δαπάνες για αναπτυξιακά έργα, μεταξύ των οποίων 110 δισ. για δρόμους, 66 δισ. για το σιδηροδρομικό δίκτυο και 48 δισ. για τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Οι δύο πλευρές θα επανέλθουν στο τραπέζι από τη Δευτέρα, πιθανότατα με νέες τροποποιήσεις. Ωστόσο, την ίδια ώρα οι Δημοκρατικοί που διατηρούν την πλειοψηφία σε Βουλή και Γερουσία προσανατολίζονται στο «σπάσιμο» του πακέτου σε πολλά διαφορετικά στοχευμένα κομμάτια και αντίστοιχα νομοσχέδια, που θα είναι ευκολότερο να επικυρωθούν με απλή πλειοψηφία σε αμφότερα τα Σώματα.
Latest News
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Ο ρόλος των επιτοκίων και των χρεών
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης