Για τα χρηματοδοτικά εργαλεία των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας, αλλά και για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων δεκαετιών, την γραμμή 4 του Μετρό, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο Οικονομικό Φόρουμ του Economist με θέμα τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον τομέα των μεταφορών, μετά την πανδημία.
Στο Forum συμμετείχε και η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν.
Κατά την τοποθέτηση του, ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι κάθε κρίση μπορεί να γεννήσει ευκαιρίες κι ανέφερε ότι η Ελλάδα μετά την δεκαετή οικονομική κρίση και μετά την υγειονομική κρίση της πανδημίας μπορεί πλέον να ανακτήσει ξανά τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στον τομέα των μεταφορών στα Βαλκάνια.
Σημείωσε δε, ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την χώρα σε κόμβο των εμπορευματικών μεταφορών στην Ανατολική Μεσόγειο και με βάση αυτό εργάζεται προς τρεις άξονες:
Πρώτον, την διασύνδεση των λιμένων της Βορείου Ελλάδας για την αναβάθμιση της περιοχής, δεύτερον, την ανάπτυξη του μεγαλύτερου σχεδίου σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, που έχει εφαρμοστεί ποτέ στην χώρα συνδυάζοντας και τη διασύνδεση με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας και τρίτον με την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων.
«Προχωράμε με ένα συνολικό σχέδιο 13 δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα υποδομής, τα οποία χρηματοδοτούνται κυρίως από διαρθρωτικά ταμεία από την ΕΕ» σημείωσε ο κ. Καραμανλής επισημαίνοντας ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης εντάσσονται και έργα που ήταν μπλοκαρισμένα για αρκετά χρόνια. Ανέφερε χαρακτηριστικά, το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τον Βόρειο Οδικό ‘Αξονα της Κρήτης, την εθνική οδό Πάτρας – Πύργου, την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65 και την έναρξη κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Ερωτώμενος για την γραμμή 4 του Μετρό σημείωσε πως το συγκεκριμένο έργο παρέμενε μπλοκαρισμένο για σχεδόν 15 χρόνια και πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο «νέας γενιάς», φιλικό προς το περιβάλλον, που θα βελτιώσει σημαντικά την ζωή των πολιτών
Σχετικά με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για τα μεγάλα έργα υποδομής ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «αρχή της κυβέρνησης είναι να ανακοινώνει έργα που είναι εφικτό να υλοποιηθούν, που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον – και το βασικότερο – που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Υπογράμμισε δε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης κι Ανθεκτικότητας αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε επιχορηγήσεις ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και δανειοδοτήσεις ύψους 12,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2021 – 2026.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Bloomberg: Από τις καλύτερες «χρυσές βίζες» στον κόσμο η Ελλάδα
Ισόπαλες στη δεύτερη θέση της κατάταξης είναι η Ελλάδα, η Ελβετία και η Αυστρία με τα δικά τους προγράμματα Golden Visa
Στο «ύψος» του ο πληθωρισμός - Στον 3,1% στην Ελλάδα, στο 2,6% στην ευρωζώνη [πίνακας]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat για την πορεία των τιμών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο
Ποια σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά σήμερα - Πώς θα λειτουργήσει η Βαρβάκειος
Ανοιχτά θα είναι μερικά από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ την Καθαρά Δευτέρα
Ιδιωτική ετικέτα: Πώς «κερδίζει» θέση στο καλάθι των καταναλωτών - Η μάχη με τα επώνυμα
Τι δείχνει η ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Νέα εποχή για 4 αθηναϊκά τοπόσημα
Ιστορικά ακίνητα στο κέντρο της πρωτεύουσας αλλάζουν χέρια δημιουργώντας νέα δεδομένα για επενδύσεις στην περιοχή
Πόσο και πότε αυξάνεται ο κατώτατος μισθός
Στόχος του υπουργείου είναι η νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό να τεθεί σε ισχύ περίπου την ίδια περίοδο με το 2023, δηλαδή από 1η Απριλίου
«Τσουχτερή» Σαρακοστή: Σε τι τιμές κυμαίνονται τα παραδοσιακά εδέσματα
Η φρέσκια λαγάνα σε ορισμένες περιπτώσεις θα φτάσει και τα 4,5 ευρώ λέει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ – «Δεν θέλω να λέω ψέματα στον κόσμο»
«Αλμυρό» το σαρακοστιανό τραπέζι - Πώς διαμορφώνονται οι τιμές
Θαλασσινά, χαλβάς και λαγάνα είναι απλησίαστα, καθώς οι τιμές τους έχουν πάρει την ανιούσα
Σούπερ νοθεία στα καύσιμα - Μπλόκο από ΑΑΔΕ σε 10 βυτία με διαλύτες
Ο εντοπισμός και η δέσμευση των διαλυτών έγινε σε δύο σημεία, σε Πάτρα και Ευζώνους
Τα δύο φρένα στο ρυθμό ανάπτυξης- Ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας [πίνακας]
Γιατί επιβράδυνε ο ρυθμός ανάπτυξης στο 4ο τρίμηνο του 2023