Τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενημέρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής σχετικά με την υπογραφή της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη».
Λιθαράκι
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώνεται επιτέλους έπειτα από 14 χρόνια.
«Ένα έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», σημείωσε.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κόμμα, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό, γιατί με τις δικές του θυσίες και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα.
«Κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό» συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι η καπηλεία των μεγάλων έργων για μικροπολιτική εκμετάλλευση αποτελεί ύβρι.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: το σταθμό του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου και παράλληλα έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Επίσης, έχει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους και παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα.
Ανάγκη για επιπρόσθετη αντιπλημμυρική προστασία
Όσον αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του έργου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως κατά την κατασκευή των υδραυλικών έργων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, διαπιστώθηκαν ανακολουθίες και ασυμβατότητες με τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα του αυτοκινητόδρομου.
«Αυτό είχε ως συνέπεια, να προκαλούνται πολλά προβλήματα και να υπάρχουν πολλές ζημιές από την ανεξέλεγκτη διόδευση ομβρίων υδάτων, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Έτσι και παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρωθεί όλα τα προβλεπόμενα στην αρχική σύμβαση αντιπλημμυρικά έργα, αυτά κρίθηκαν ανεπαρκή, και χρήζουν αναπροσαρμογής» υπογράμμισε.
Επίσης, σχετικά με τις συμπληρωματικές εργασίες, που απαιτούνται για την καταγραφή φθορών και λείανσης σιδηροτροχιών, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι κατά τις δοκιμαστικές διελεύσεις συρμών που πραγματοποιήθηκαν, παρατηρήθηκαν επιφανειακές φθορές στις σιδηροτροχιές.
«Αυτές ήταν αποτέλεσμα βασικά της μακρόχρονης αποθήκευσής τους, όσο και των κλιματικών αλλαγών και ιδίως της έντονης υγρασίας. Σκεφτείτε ότι τα υλικά αυτά είχαν αποθηκευτεί από το 2017.
Για να προβούμε, όμως, στην επιδιόρθωση αυτών των φθορών, κρίνεται απαραίτητη αφενός η λεπτομερής καταγραφή των αλλαγών που πρέπει να γίνουν κι αφετέρου, η λείανση των προβληματικών επιφανειών με ειδικό σιδηροδρομικό εξοπλισμό» σημείωσε.
Ο εκτιμώμενος χρόνος όλων αυτών των εργασιών είναι 12 μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.
Πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων 3,3 δισεκατομμυρίων
«Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου -επίγειου και υπόγειου- αποτελεί τον κεντρικό μας στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για να τον πετύχουμε. Για να περάσει η χώρα μας στα φιλοπεριβαλλοντικά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας, της επόμενης 15ετίας, που θα τυγχάνουν και μεγάλης χρηματοδότησης από την ΕΕ», τόνισε ο κ. Καραμανλής προαναγγέλλοντας ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί αναλυτικά όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων -το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας- ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που, όταν υλοποιηθεί, θα αλλάξει το χάρτη των μεταφορών στη χώρα.
Σε ερωτήσεις των βουλευτών απάντησε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης. Τον κ. Καραμανλή συνόδευε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ για τα 50 λεωφορεία του Δήμου Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ και για τα λεωφορεία που προσέφερε στον ΟΑΣΘ ο Δήμος Θεσσαλονίκης.
Υπενθύμισε την αποτυχία, όπως είπε, της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία άφησε την πόλη της Θεσσαλονίκης με μόλις 230 λεωφορεία, ενώ σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 400. Ανέφερε ότι στα 50 λεωφορεία που προμηθεύθηκε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία έπρεπε να γίνουν προσαρμογές, τόνισε όμως ότι σε σχέση με τον παλιό στόλο του ΟΑΣΘ τα οχήματα αυτά είναι πολύ καλύτερα.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα