Με αθρόα συμμετοχή από Αμερική, Ευρώπη, Ελλάδα και Κύπρο, πραγματοποιήθηκε η 90 λεπτών Ψηφιακή Συζήτηση – Webinar της Capital Link, που παρουσίασε τα ευρήματα της δεύτερης έκδοσης της έρευνας της ΕΥ «Ελλάδα: Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο». To webinar επικεντρώθηκε στις τελευταίες εξελίξεις στον ελληνικό κλάδο μεταφορών και logistics, αναδεικνύοντας την πολύπλευρη δυναμική και τα επιμέρους στοιχεία του οικοσυστήματος μεταφορών και logistics που πρέπει να εκμεταλλευτεί η χώρα, για να αξιοποιήσει το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα – τη γεωγραφική της θέση – και να αναδυθεί ως ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο.

Ο Νίκος Μπορνόζης, President & CEO – Capital Link Ιnc., σημείωσε μεταξύ άλλων πως η στρατηγική τοποθεσία της χώρας, και η αύξηση των επενδύσεων σε υποδομές στους κλάδους των μεταφορών και των logistics, βρίσκονται πίσω από τις προσπάθειες της να ενισχύσει τη θέση της ως παγκόσμιου διαμετακομιστικού κόμβου.  Η έρευνα της EY εξετάζει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενός ανταγωνιστικού, διατροπικού διαδρόμου για το ευρωπαϊκό θαλάσσιο εμπόριο με την Ασία. Η EY όπως θα δούμε, στο πλαίσιο της έρευνάς της παρουσιάζει μια σειρά συγκεκριμένων συστάσεων για τα λιμάνια, το οδικό δίκτυο, τον τομέα Logistics 3PL, τις αεροπορικές και θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα τελωνεία, το ανθρώπινο δυναμικό και γενικά ολόκληρη την πολυπλοκότητα του οικοσυστήματος που σχετίζεται με τα Logistics και τις υποδομές.

Τα ευρήματα της έρευνας

Ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Επικεφαλής Τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Διεπιχειρησιακών Λειτουργιών EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), ανέφερε πως η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια προς την ανάδειξή της σε εμπορευματική πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κυρίως χάρη στην πρόοδο που σημειώθηκε στον ναυτιλιακό κλάδο, τα ναυτιλιακά logistics και το οδικό δίκτυο. Παρόλα αυτά, αναδεικνύεται η ανάγκη για περαιτέρω βελτίωση των δυνατοτήτων της χώρας ως περιφερειακού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών, καθώς το 43% των συμμετεχόντων σε σύντομο ερωτηματολόγιο που εμπεριείχε η μελέτη, κρίνουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας στον τομέα των μεταφορών και logistics, ως χαμηλή, ενώ το 42% εκτιμούν ότι καλύπτει τις ανάγκες τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσιάστηκαν συνοπτικά οι εξειδικευμένες προτάσεις της EY για τη βελτίωση του ελληνικού οικοσυστήματος μεταφορών και logistics και την ανάδειξη της χώρας σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο, οι οποίες εστιάζουν στα λιμάνια, το οδικό δίκτυο, τον κλάδο 3PL / 4PL, τις αεροπορικές και θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα τελωνεία, το ανθρώπινο κεφάλαιο στον κλάδο μεταφορών και logistics, καθώς και την εμπορική ταυτότητα (brand) της χώρας.

Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή του, ο κος Μαύρος παρέθεσε ενδεικτικούς στόχους τους οποίους θα πρέπει να επιδιώξει η Ελλάδα τα επόμενα 3-5 χρόνια, όπως η βελτίωση της θέσης της χώρας στον δείκτη Logistics Performance Index (LPI), καταλήγοντας ότι θα απαιτηθούν αυξημένες προσπάθειες προώθησης του brand της Ελλάδας ως διεθνούς και περιφερειακού κόμβου διαμεταφοράς, για να καταφέρει να αναδυθεί ως η πρωταρχική εμπορευματική πύλη για τις αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στρατηγικές προτεραιότητες της Ελλάδας

Ο κ. Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, ανέφερε πως  μία από τις στρατηγικές προτεραιότητες της Ελλάδας είναι να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.  Σημείωσε σχετικά : «Μετά από μια δεκαετία με πολλές δυσκολίες, λόγω της οικονομικής κρίσης και στη συνέχεια λόγω της πανδημίας, η Ελλάδα σταδιακά μπορεί και θα ανακτήσει τον φυσικό της ρόλο ως ηγετική δύναμη στα Βαλκάνια. Όλες οι κυβερνητικές μας προσπάθειες επικεντρώνονται στη μεταμόρφωση της Ελλάδας σε έναν ανταγωνιστικό διατροπικό διάδρομο για το ευρωπαϊκό εμπόριο, συνδέοντας κυρίως τις αγορές της ΝΑ Ασίας με την Ευρώπη. Το λιμάνι του Πειραιά παίζει ήδη αυτόν τον ρόλο. Ωστόσο, πρέπει να αναβαθμίσουμε την υποδομή μας, προκειμένου να ενισχύσουμε αυτόν τον ρόλο.

Είναι γνωστό ότι κάθε κρίση, οικονομική ή άλλης φύσης, όπως η COVID-19, παρουσιάζει ευκαιρίες. Σε αυτό το πλαίσιο, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη και την εξέλιξη της χώρας μας. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας 30,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την Ελλάδα, εκταμιεύοντας επιχορηγήσεις ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και δάνεια 12,7 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά την περίοδο 2021-2026. Όσον αφορά τις μεταφορές, τα logistics και, γενικότερα, την πολυτροπικότητα, στόχος μας είναι να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε έναν διαμετακομιστικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, εφαρμόζοντας ένα ολοκληρωμένο, πολύπλευρο σχέδιο.

Πρώτον, μετατρέπουμε το λιμάνι του Πειραιά και τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Καβάλα) σε πύλες εισόδου και, στη συνέχεια, αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στον τομέα των Logistics.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι λιμάνι εισόδου και μεταφόρτωσης, για εμπορεύματα που προέρχονται από το κανάλι του Σουέζ.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει λιμάνι – πύλη εισόδου για τη ΝΑ Ευρώπη.

Η διασύνδεση μεταξύ των λιμένων Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης και μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει γεωπολιτικά ολόκληρη την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.

Δεύτερον, αναβαθμίζουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, το οποίο μπορεί να βελτιώσει τον θαλάσσιο διάδρομο, συνδέοντας τις Ασιατικές αγορές με το λιμάνι του Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς εμπορευμάτων στην Κεντρική Ευρώπη.

Θέτουμε σε εφαρμογή το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει προγραμματιστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Για την Ελλάδα, η ύπαρξη ενός αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι υψίστης σημασίας. Γι ‘αυτό είναι καιρός η νέα γενιά “μεγάλων έργων” να συμπεριλαμβάνει και τα σιδηροδρομικά έργα.

Αυτά τα σιδηροδρομικά έργα είναι φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την ασφάλεια και με μεγαλύτερη οργάνωση και είναι περισσότερο κατάλληλα για τη μεταφορά βαρέων εμπορευμάτων με μεγάλο όγκο.

Τρίτον, αναβαθμίζουμε τα περιφερειακά μας αεροδρόμια, καθώς και τα μικρότερα λιμάνια στα νησιά μας.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, να μετατραπεί η Ελλάδα σε έναν διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο, είναι απαραίτητο να επενδύσουμε στον τομέα των υποδομών, ο οποίος έχει επίσης μεγάλο πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για το ΑΕΠ της χώρας μας.

Προχωράμε με ένα συνολικό σχέδιο 13 δισεκατομμυρίων ευρώ για έργα υποδομής, που χρηματοδοτούνται κυρίως από διαρθρωτικά ταμεία από την ΕΕ.

Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει έργα που βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας εδώ και χρόνια λόγω διαφόρων και περίπλοκων θεμάτων, αλλά είναι απολύτως απαραίτητα και μπορούν να μεταμορφώσουν την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.

Έργα όπως:

• Το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα – αν όχι το μεγαλύτερο στην ΕΕ – και, η εθνική οδός Πάτρα-Πύργου, η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65 και, φυσικά, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, του οποίου η σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε πρόσφατα, στις 7 Ιουλίου, 2021.

Ταυτόχρονα, προχωράμε σε μια σειρά νέων έργων, όπως:

• την επέκταση της Αττικής Οδού, το Flyover της Θεσσαλονίκης, σιδηροδρομικό σχέδιο (αξίας 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ), έργα αντιπλημμυρικής προστασίας (αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ) και παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε πάνω από 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, χρηματοδοτούμενα από την ΕΤΕ.

Το ταξίδι για την Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει, με τη χώρα μας να έχει κάνει βήματα καθοριστικής σημασίας προς την αειφόρο ανάπτυξη και την επίτευξη του στόχου. Ελπίζουμε ότι, τα επόμενα χρόνια, η Ελλάδα θα αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της ως κορυφαίος παγκόσμιος διαμετακομιστικός κόμβος μεταφοράς εμπορευμάτων και logistics.»

Η συζήτηση

Κατά την συζήτηση που ακολούθησε, ο  Franco Nicola Cupolo, Managing Director – Chief Executive Officer – THPA SA, τόνισε: “Όραμα και αποστολή της ΟΛΘ Α.Ε. είναι η εδραίωση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως κύρια θαλάσσια πύλη για εμπορευματοκιβώτια και γενικό φορτίο στις αγορές των Βαλκανίων, της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης προσφέροντας ένα αποτελεσματικό και αξιόπιστο σύστημα εφοδιαστικής υψηλής ποιότητας, αναπτύσσοντας και προωθώντας παγκόσμιες λύσεις εφοδιαστικής στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις της παγκόσμιας οικονομίας και των πιο απαιτητικών πελατών.

Στρατηγικός μας στόχος είναι να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα του λιμένα και να αυξήσουμε σημαντικά τη διακίνηση φορτίων προσφέροντας βελτιωμένους χρόνους διέλευσης, διευρυμένη χωρητικότητα, αυξημένη παραγωγικότητα, αξιόπιστα και οικονομικά αποδοτικά δίκτυα εφοδιαστικής (ιδίως σιδηροδρομικό δίκτυο), καθώς και ασφαλείς, φιλικές προς το περιβάλλον και τεχνολογικά προηγμένες λιμενικές λειτουργίες.

Είμαστε διεθνείς εταίροι. Η ΟΛΘ Α.Ε. το 2020 ίδρυσε το πρώτο dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας επεκτείνοντας την ενδοχώρα και βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Το γεγονός αυτό αποτελεί πράγματι ένα εξαιρετικά σημαντικό ιστορικό και αναπτυξιακό ορόσημο για τον Λιμάνι καθώς είναι το πρώτο dry port από μια σειρά αντίστοιχων που θα δημιουργήσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το dry port συνδέεται με τρένο απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (3 δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση μεταξύ του λιμένα της Θεσσαλονίκης και του dry port στη Σόφια), παρέχοντας ανταγωνιστικούς χρόνους και κόστη διαμετακόμισης και καθίσταται ως σημαντικός εμπορικός κόμβος και σύγχρονο κέντρο ανάπτυξης, ο οποίος θα συνδέεται με τρένο με μια σειρά dry ports στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της εισαγωγικής και εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων.  Στόχος μας είναι η ανάπτυξη και προσφορά αξιόπιστων, σύγχρονων και ανταγωνιστικών υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών στους πελάτες μας και η σημαντική συμβολή της Εταιρείας μας στη διαμόρφωση και την ενίσχυση των συνθηκών και των ευκαιριών ανάπτυξης για τους συνεργάτες μας.”

Ο  Αθανάσιος Ψαθάς, Chairman and CEO – THEK S.A. ; CEO – ETVA VIPE S.A., τόνισε: “Η Ελλάδα διαθέτει γεωγραφικό πλεονέκτημα για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών ροών από την Ασία προς την Ευρώπη, σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου ή της Βόρειας Ευρώπης, λόγω της εγγύτητάς της με την διώρυγα του Σουέζ. Πλεονέκτημα το οποίο η χώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει σε μεγάλο βαθμό με την ανάπτυξη των λιμένων του Πειραιά (4ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη) της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Η Ελλάδα παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια, για να μπορέσει να μετατραπεί σε Διεθνές Κέντρο Εμπορευματικών Μεταφορών θα πρέπει να επενδύσει περαιτέρω σε έργα υποδομής τόσο σε λιμάνια, οδικούς άξονες και σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και  σε μεγάλους οργανωμένους χώρους logistics. Τέτοιοι χώροι είναι το νέο εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου Πεδίου στην Αττική και του στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.

Το νέο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου αναπτύσσεται σε έκταση πεντακοσίων ογδόντα οκτώ στρεμμάτων εντός της οποίας θα κατασκευαστούν 240.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων. Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο διαθέτει ήδη επαρκή οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.

Καινοτόμες τεχνολογίες

Το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΘΕΚ και η διασύνδεσή του με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο το καθιστούν το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ελλάδος, με δυνατότητα μετατροπής του σε ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα διατροπικά κέντρα εμπορευματικών μεταφορών και logistics, του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Το ΘΕΚ με την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών έχει την δυνατότητα να αποτελέσει τον καταλύτη της ανάπτυξης των συνεργειών των ελληνικών εταιρειών logistics και την αναβάθμιση αυτών σε παρόχους υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και όχι απλά διαμετακόμισης. Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα (3PL, Freight forwarders, Warehousing) έχουν ήδη εκδηλώσει το έντονο ενδιαφέρον τους για την εγκατάστασή τους στο ΘΕΚ.

Η κατασκευή του ΘΕΚ (Θριάσιο Ι) και η ιδιωτικοποίηση του όμορου Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (Θριάσιο ΙΙ)  θα ενισχύσουν σημαντικά τις ήδη υπάρχουσες χερσαίες υποδομές του εμπορικού λιμένος Πειραιώς. Η πλήρης ανάπτυξη και λειτουργία των δύο συγκροτημάτων θα μπορούσε να καταστήσει την περιοχή του Θριασίου Πεδίου ένα από τους μεγαλύτερους χερσαίους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.”

Ο Καθηγ. Φίλιππος Τσαλίδης, CEO – TRAINOSE S.A., επεσήμανε ότι η Ελλάδα έχει σημαντικά γεωπολιτικά πλεονεκτήματα τα οποία επιτρέπουν στη χώρα να καθιερωθεί ως ένα αποδοτικό διεθνές κέντρο εμπο-ρευματικών μεταφορών, αποτελώντας τη φυσική πύλη της Ευρώπης στο Νοτιοανατολικό της τμήμα.

Ο τομέας των Logistics στην Ελλάδα είναι ήδη μείζονος σημασίας για την Εθνική Οικονομία.

Δυστυχώς, αυτή η οδός δεν ακολουθήθηκε από τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και των σιδηροδρομικών Logistics, του οποίου η συμμετοχή είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Επιπροσθέτως, ανέφερε ότι προκειμένου ο σιδηρόδρομος να παρέχει μία ουσιαστική συνδρομή στις Εμπορευματικές Μεταφορές, υπάρχουν οι πιο κάτω συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να ικανοποιούνται:

1) Ικανοποιητικές Σιδηροδρομικές Συνδέσεις με Σημεία Πρόσβασης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, 2) Οργανωμένα Εμπορευματικά Terminals σε στρατηγικά σημεία  που συνδέονται με το βασικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο, 3) Μεγάλα Κέντρα Logistics και σημεία εναπόθεσης containers τα οποία να είναι επαρκώς διασυνδεδεμένα με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο και 4) Σύγχρονο Σιδηροδρομικό Δίκτυο με επαρκή χωρητικότητα.

Τέλος, ανέφερε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μέλος της Ferrovie Dello Stato Italiane από το 2017, ενός από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς ομίλους στην Ευρώπη και παγκοσμίως.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι εντός του 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ταμειακές εκροές για επενδύσεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν περίπου 28,5 εκ. ευρώ και οι συμβασιοποιημένες επενδύσεις έως το τέλος του 2021 υπερβαίνουν τα 75 εκ. ευρώ. Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσέλαβε περισσότερους από 250 υπαλλήλους τα τελευταία δύο χρόνια.

Σε ό,τι αφορά στα επόμενα χρόνια, ο προγραμματισμός της εταιρείας περιλαμβάνει:

1)  Την αναβάθμιση των Εγκαταστάσεων Συντήρησης της εταιρείας,

2) Την αγορά Νέου Τροχαίου Υλικού συμπεριλαμβανομένου Τροχαίου Υλικού με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα,

3)  Επενδύσεις σε συστήματα ΙΤ που υποστηρίζουν τις λειτουργίες της εταιρείας, και

4)  Επενδύσεις που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη των Εμπορευματικών Σιδηροδρομικών Μετα-φορών π.χ. σε Εμπορευματικά Σιδηροδρομικά Terminals και στο δικό της Κέντρο logistics στο Θρι-άσιο.

Ο κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Chair of the Board of Directors – HRADF; Professor of Production and Logistics at the University of Thessaly, τόνισε: “Ο τομέας της εφοδιαστικής της Ελλάδας έχει διανύσει μακρά πορεία τα τελευταία 15 χρόνια. Ξεκινώντας με τη μακροχρόνια παραχώρηση των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά και μετέπειτα των Οργανισμών Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης, την απελευθέρωση των εμπορικών μεταφορών, την εναρμόνιση των σιδηροδρόμων με τις οδηγίες της Ε.Ε. και στη συνέχεια την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και την επικείμενη παραχώρηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, των περιφερειακών λιμανιών και της Εγνατίας Οδού, παρέχεται μία άνευ προηγουμένου ευκαιρία στον τομέα των logistics. Το ΤΑΙΠΕΔ, ως οριζόμενο PPF για το Ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, επιδιώκει να αξιοποιήσει περαιτέρω τις μεταρρυθμίσεις αυτές και να συμβάλει στην εδραίωση της Ελλάδας ως παγκόσμιου κέντρου διαμετακομιστικού εμπορίου και πύλης για τα ασιατικά προϊόντα στην Ευρώπη.”

Ο κ. Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος, Επικεφαλής Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών EY Ελλάδος και EY στην περιοχή CESA, τόνισε ότι, μεταξύ άλλων, η Ελλάδα θα πρέπει να ενισχύσει τη συνδεσιμότητά της με τις διεθνείς εμπορικές οδούς και τα παγκόσμια κέντρα διαμεταφοράς, να βελτιώσει το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις υποδομές logistics, και να επενδύσει στην καινοτομία και το ανθρώπινο κεφάλαιο. Παράλληλα, υποστήριξε ότι, στο πλαίσιο των πόρων που θα διοχετευθούν στη χώρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και χάρη στη στρατηγική γεωγραφική της θέση, η Ελλάδα έχει σήμερα την ευκαιρία να αναδυθεί ως κυρίαρχο διεθνές εμπορευματικό κέντρο και κέντρο logistics, αξιοποιώντας την τάση του nearshoring που παρατηρείται στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες στη μετά-COVID εποχή, καθώς και τη νέα έννοια του “just in case” logistics, σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά “just in time” logistics που όλοι γνωρίζουμε. Για να το επιτύχει αυτό, όμως, η χώρα θα πρέπει να κινηθεί με ταχύτητα, καθώς υπάρχει αυξανόμενος ανταγωνισμός.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις