Νέο πρόγραμμα που θα επιτρέπει στους χρήστες του να κάνουν αίτηση για νέες θέσεις εργασίας λανσάρει η πλατφόρμα αυτοδημιούργητων βίντεο, TikTok. Έναυσμα για την πρωτοβουλία αυτή αποτέλεσε το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νέοι απόφοιτοι ανώτατων ιδρυμάτων άρχισαν να χρησιμοποιούν το TikTok, για να βρουν μία νέα θέση εργασίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την 21χρονη, Makena Yee, από το Σιάτλ, η οποία ανέβασε ένα βίντεο στον λογαριασμό της παρουσιάζοντας τα προσόντα της και τους λόγους που θα έπρεπε κανείς να την προσλάβει.
Το βίντεο αυτό έγινε σύντομα viral με 182.000 προβολές και εκατοντάδες σχόλια, στα οποία οι χρήστες έκαναν tag πιθανούς εργοδότες και έγραφαν «πρέπει να την προσλάβετε». Αφού δημοσίευσε το βίντεο, η Makena Yee βρήκε μηνύματα για 15 νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες σκοπεύει να «κυνηγήσει», μόλις τελειώσει την πρακτική της.
@makena.yeeHere are the reasons why YOU should hire me! Don’t be shy, let’s get in touch. #tiktokresumes #tiktokpartner♬ original sound – MAKENA
Σύμφωνα με τη New York Times, οι χρήστες πρέπει απλώς να ανεβάσουν ένα βίντεο μέσω του TikTokresumes.com, με hashtag #TikTokResumes, για να αναδείξουν τις δεξιότητές τους, ενώ θα πρέπει να έχουν συμπεριλάβει και τα προσωπικά τους στοιχεία ή και το προφίλ τους στο LinkedIn. Έπειτα, μόλις το βίντεο δημοσιευθεί, οι εργοδότες θα μπορούν να το ελέγξουν και, ενδεχομένως, να προγραμματίσουν και μία συνέντευξη με τον χρήστη. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος του careertok, στο οποίο οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται συμβουλές για τα βιογραφικά τους και για τη διαδικασία αναζήτησης νέων θέσεων εργασίας.
Οι ανησυχίες
Ωστόσο, η νέα αυτή τάση έχει προκαλέσει ανησυχίες. Η δημοσίευση βίντεο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα πολλοί εργοδότες να απορρίψουν έναν υποψήφιο εξαιτίας της εμφάνισής του ή του πώς συμπεριφέρεται στο βίντεο που δημοσίευσε. Ακόμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε το ότι το TikTok βασίζεται στις προβολές (σ.σ. για να μπορούν να δουν το βίντεο αυτό πολλά άτομα, άρα και περισσότεροι εργοδότες, θα πρέπει να έχει μαζέψει όσο περισσότερες προβολές γίνεται) με αποτέλεσμα όσοι δεν γνωρίζουν να χρησιμοποιούν καλά την εν λόγω πλατφόρμα να «αδικούνται».
Άλλες πλατφόρμες και η χρησιμότητα της νέας υπηρεσίας
Το TikTok δεν είναι η πρώτη πλατφόρμα που λανσάρει μία τέτοια πρωτοβουλία. Το LinkedIn, που ανήκει στη Microsoft, είναι η κύρια πλατφόρμα για τους σκοπούς αυτούς και χρησιμοποιείται ευρέως και από όσους αναζητούν εργασία, αλλά και από τους εργοδότες. Το 2017, το Facebook αποφάσισε, επίσης, να επιτρέπει στις εταιρείες να δημοσιεύουν νέες θέσεις εργασίας και να επικοινωνούν με τους ενδιαφερόμενους μέσω messenger, ενώ και το Snapchat, την ίδια χρόνια, αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες του να κάνουν αιτήσεις για θέσεις εργασίας μέσω του εργαλείου “Snaplications”.
Πολλές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να χρησιμοποιούν τη νέα αυτή υπηρεσία του TikTok, με σκοπό την εύρεση υποψηφίων για νέες θέσεις εργασίας. Θεωρούν, ακόμη, ότι το βίντεο δίνει μία άλλη διάσταση στη διαδικασία εύρεσης υποψηφίων, που ξεφεύγει, πλέον, από το κλασικό βιογραφικό, ενώ πιστεύουν ότι, σε 10 χρόνια από τώρα, θα έχουν βρεθεί και νέες εναλλακτικές για τη διαδικασία πρόσληψης.
Ερωτήματα έχουν προκύψει σχετικά με το κατά πόσο οι προβολές ενός βίντεο αποδεικνύουν και την αξία ενός υποψηφίου ή το εάν τα βιογραφικά ελέγχονται μεροληπτικά από τον αλγόριθμο του TikTok. Η πλατφόρμα, ωστόσο, ανακοίνωσε ότι δεν διαχειρίζεται το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων με βάση τις ικανότητες ή την εμφάνιση των υποψηφίων. Παράλληλα, όσοι ψάχνουν θέση εργασίας από τη γενιά Ζ βρίσκουν την πρωτοβουλία αυτή ενδιαφέρουσα και χρήσιμη, καθώς ισχυρίζονται ότι το LinkedIn από μόνο του δεν είναι αποτελεσματικό στην αναζήτηση νέων θέσεων εργασίας.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης