Μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα έρευνα πραγματοποιείται στην Αυστραλία, καθώς επιστήμονες προσπαθούν να διαπιστώσουν αν τα αποτελέσματα που «φέρνει» η μηχανή αναζήτησης της Google προσωποποιούνται βάσει του ιστορικού του εκάστοτε χρήστη.
Μπορεί το ενδεχόμενο αυτό να μην ακούγεται εξ αρχής και τόσο δραματικό. Στην πραγματικότητα, όμως, θα σήμαινε πως όλοι μας αντλούμε πληροφορίες από τα απολύτως δικά μας «echo chambers» (θαλάμους αντήχησης), δηλαδή διαβάζουμε πράγματα που δυνητικά επιβεβαιώνουν τις ήδη υπάρχουσες απόψεις μας. Ακόμη πιο σαφώς: Φανταστείτε τα προσωποποιημένα αποτελέσματα που θα έφερνε η αναζήτηση «εμβόλια DNA» στην οθόνη ενός αντιεμβολιαστή.
Την έρευνα πραγματοποιούν ερευνητές του κέντρου ARC για την αριστεία και την αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων στην τεχνολογία, που για αυτό το σκοπό ζήτησαν από χιλιάδες Αυστραλούς να τους παραχωρήσουν τα αποτελέσματα των διαδικτυακών αναζητήσεών τους.
Ο καθηγητής Άλεξ Μπερνς του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ και επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου, έχει ασχοληθεί εις βάθος με τις διαδικτυακές ζωές των πολιτών. Μιλώντας στον Guardian της Αυστραλίας, δήλωσε ότι στόχος του προγράμματος ήταν η διερεύνηση του ενδεχομένου ύπαρξης τέτοιου είδους περιορισμών στο internet. Όπως σημείωσε, ωστόσο, παλιότερες έρευνες δεν κατάφεραν να εντοπίσουν μεγάλη προσωποποίηση, ιδίως σε γενικού περιεχομένου μηχανές αναζήτησης, όπως αυτή της Google. Επιπλέον, ανέφερε πως η συλλογή αναζητήσεων των Αυστραλών θα διαρκέσει ένα χρόνο, με την ελπίδα ότι θα καταφέρει να συγκεντρώσει χιλιάδες συμμετοχές με διαφοροποιημένα δημογραφικά και πολιτικά χαρακτηριστικά.
Οι ερευνητές πρόκειται να συνεργαστούν με ΜΜΕ προκειμένου να διαπιστώσουν ποια ζητήματα τραβούν την περισσότερη κίνηση, προκειμένου να συγκεντρώσουν στοιχεία γύρω από αυτά, πιστεύοντας πως έτσι θα μπορέσουν να διαπιστώσουν με μεγαλύτερη βεβαιότητα αν διαφορετικοί άνθρωποι λαμβάνουν διαφορετικές πληροφορίες όταν ψάχνουν για τα ίδια θέματα.
Το πρόγραμμα θα παραμένει ενεργό και στη διάρκεια των επόμενων ομοσπονδιακών εκλογών, πράγμα που σημαίνει ότι οι ερευνητές θα έχουν την ευκαιρία να συλλέξουν στοιχεία για το κατά πόσον τα πολιτικά μηνύματα των υποψηφίων εμφανίζονται συχνότερα σε κάποιους ανθρώπους σε σχέση με άλλους. Στο πλαίσιο της έρευνας θα χρησιμοποιηθούν και τα αποτελέσματα αναζητήσεων στο YouTube, όπου οι επιστήμονες αναμένουν να παρατηρήσουν μεγαλύτερη προσωποποίηση των αποτελεσμάτων που «φέρνει» η μηχανή.
«Θα πρέπει να περιμένουμε για τα αποτελέσματα… όμως περιμένουμε πως μάλλον θα δούμε περισσότερη προσωποποίηση στο YouTube, καθώς μοιάζει πολύ περισσότερο με πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και επομένως θέλει να παρουσιάζει στους επισκέπτες πολύ προσωποποιημένη πληροφορία, ενώ το πιθανότερο είναι πως θα υπάρχουν μικρότερες διαφορές στη μηχανή αναζήτησης της Google, που στηρίζει τη λειτουργία της στο κύρος της ως αξιόπιστης πηγής πληροφόρησης», σημείωσε ο καθηγητής μιλώντας στον Guardian.
Όσοι πολίτες επιθυμούν να πάρουν μέρος στην έρευνα θα πρέπει να εγκαταστήσουν μια επέκταση στον browser που χρησιμοποιούν, η οποία θα πραγματοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα (κάποιων ωρών) έρευνες στο Google, τα Google News και το YouTube για ζητήματα που ορίζονται από τους επιστήμονες.
Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα θα συλλεχθούν από τους ερευνητές, οι οποίοι δεν θα αποκτούν πρόσβαση στο ιστορικό περιήγησης των εκάστοτε χρηστών. Οι συμμετέχοντες μπορούν, αν το επιθυμούν, να απαντήσουν και σε ένα ερωτηματολόγιο για ορισμένα δημογραφικά στοιχεία.
Latest News
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Τι θα σήμαινε για το TikTok μια απαγόρευση στις ΗΠΑ
Η ώρα της κρίσεως για τη λειτουργία του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες πλησιάζει
Η ολλανδική κυβέρνηση κλείνει(;) τις σελίδες της στο Facebook
Η Ολλανδική Αρχή Προστασίας Δεδομένων συμβουλεύει την κυβέρνηση να μην χρησιμοποιεί τις σελίδες στο FB
Με Meta AI τα WhatsApp, Instagram, Facebook και Messenger
Ο AI ψηφιακός βοηθός μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις, να δημιουργεί κινούμενα σχέδια και να δημιουργεί εικόνες «υψηλής ποιότητας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ
Η κίνηση ματ που εκτόξευσε τα κέρδη του Netflix - Πώς πρόσθεσε πάνω από 9 εκατ. νέους συνδρομητές
Το Netflix προσέλκυσε νέους πελάτες από όλο τον κόσμο, με πιο δυναμικό το ενδιαφέρον νέων συνδρομητών από τις ΗΠΑ και τον Καναδά
Miss AI: Τα πρώτα καλλιστεία τεχνητής νοημοσύνης είναι γεγονός
Ο διαγωνισμός θα λάβει υπόψη την επιρροή των συμμετεχουσών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η Apple εξοστράκισε το WhatsApp στην Κίνα - Συμμορφώθηκε σε εντολές του Πεκίνου
H κυβερνητική εντολή για το WhatsApp και το Threads αφορά έναν νέο κανόνα που θεσπίστηκε τον περασμένο Αύγουστο
Πόση ενέργεια σπαταλάει η ΑΙ
Έκθεση της Διεθνούς Επιτρπής Ενέργειας ανέφερε ότι μέχρι το 2026, η βιομηχανία τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να καταναλώνει τουλάχιστον 10 φορές την ηλεκτρική ενέργεια που είχε το 2023
Ο μεγάλος διωγμός του TikTok από τις ΗΠΑ - Η κρίσιμη ψηφοφορία
Συνεχίζεται το θρίλερ με την υποχρεωτική πώληση ή απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ
Οι απίστευτες παραξενιές του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Η φωτογραφία του με την γλώσσα έξω έχει την δική της ιστορία