«Η αλλαγή των ευρωπαϊκών δημοσιονομικών κανόνων δεν είναι αναγκαία», σύμφωνα με το think tank για θέματα παγκόσμιας οικονομίας Bruegel των Βρυξελλών. Αυτό προκύπτει από ένα έγγραφό της Bruegel που κατατέθηκε υπόψιν των Ευρωπαίων υπουργών Οικονομικών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Der Spiegel» οι αναλυτές της δεξαμενής σκέψης υποστηρίζουν ένα «πράσινο δημοσιονομικό σύμφωνο» στον αγώνα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
«Το επίκεντρο θα πρέπει να είναι ένα σχέδιο για πράσινες επενδύσεις», δήλωσε ο επικεφαλής της Bruegel Γκούντραμ Βολφ. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να χαράξει την πορεία προς αυτήν την κατεύθυνση».
Στην ανάλυσή τους, οι ερευνητές συνέκριναν τη διατύπωση των Συνθηκών με τις εκτιμήσεις του προϋπολογισμού της Ευρώπης και των κρατών μελών και κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα : Εάν οι ισχύοντες δημοσιονομικοί κανόνες ερμηνευτούν με τον πιο ευέλικτο τρόπο που επιτρέπουν οι νόμοι, θα απαιτούνταν μόνο μικρές εξοικονομήσεις πόρων στον κρατικό προϋπολογισμό τα επόμενα χρόνια. Εάν προστεθούν επίσης και τα κονδύλια από το ταμείο Ανάκαμψης, ακόμη και στην υπερχρεωμένη Ιταλία, δεν απαιτούνται προς το παρόν πρόσθετες προσπάθειες εξοικονόμησης πόρων.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των οικονομολόγων της εν λόγω δεξαμενής σκέψης μεταρρύθμιση θα χρειαστεί μόνο από το 2025, όταν θα λήγουν σταδιακά οι εκταμιεύσεις των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης από τον κορωνοϊό. Τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρειαστεί επιπλέον πόρους για να καλύψει το κόστος της κλιματικής αλλαγής. Για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί αυτό το κόστος, θα πρέπει να επιτραπεί στα κράτη μέλη να λαμβάνουν μεσοπρόθεσμα από την κεφαλαιαγορά -επιπλέον του τακτικού προϋπολογισμού τους- το 1% της οικονομικής τους παραγωγής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ