«Η αλλαγή των ευρωπαϊκών δημοσιονομικών κανόνων δεν είναι αναγκαία», σύμφωνα με το think tank για θέματα παγκόσμιας οικονομίας Bruegel των Βρυξελλών. Αυτό προκύπτει από ένα έγγραφό της Bruegel που κατατέθηκε υπόψιν των Ευρωπαίων υπουργών Οικονομικών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Der Spiegel» οι αναλυτές της δεξαμενής σκέψης υποστηρίζουν ένα «πράσινο δημοσιονομικό σύμφωνο» στον αγώνα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
«Το επίκεντρο θα πρέπει να είναι ένα σχέδιο για πράσινες επενδύσεις», δήλωσε ο επικεφαλής της Bruegel Γκούντραμ Βολφ. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να χαράξει την πορεία προς αυτήν την κατεύθυνση».
Στην ανάλυσή τους, οι ερευνητές συνέκριναν τη διατύπωση των Συνθηκών με τις εκτιμήσεις του προϋπολογισμού της Ευρώπης και των κρατών μελών και κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα : Εάν οι ισχύοντες δημοσιονομικοί κανόνες ερμηνευτούν με τον πιο ευέλικτο τρόπο που επιτρέπουν οι νόμοι, θα απαιτούνταν μόνο μικρές εξοικονομήσεις πόρων στον κρατικό προϋπολογισμό τα επόμενα χρόνια. Εάν προστεθούν επίσης και τα κονδύλια από το ταμείο Ανάκαμψης, ακόμη και στην υπερχρεωμένη Ιταλία, δεν απαιτούνται προς το παρόν πρόσθετες προσπάθειες εξοικονόμησης πόρων.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των οικονομολόγων της εν λόγω δεξαμενής σκέψης μεταρρύθμιση θα χρειαστεί μόνο από το 2025, όταν θα λήγουν σταδιακά οι εκταμιεύσεις των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης από τον κορωνοϊό. Τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρειαστεί επιπλέον πόρους για να καλύψει το κόστος της κλιματικής αλλαγής. Για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί αυτό το κόστος, θα πρέπει να επιτραπεί στα κράτη μέλη να λαμβάνουν μεσοπρόθεσμα από την κεφαλαιαγορά -επιπλέον του τακτικού προϋπολογισμού τους- το 1% της οικονομικής τους παραγωγής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης