Ως «λανθασμένη διατύπωση», η οποία «σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική» χαρακτηρίζει η εταιρεία διανομών e-food την ενημέρωση μέσω μηνύματος στα κινητά των 115 διανομέων της για την αλλαγή της μεταξύ τους εργασιακής σχέσης με εναλλακτική την απόλυση.

Μετά το σάλο που ξέσπασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -και όχι μόνο- για την απόφαση της e-food να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων της και να μετατρέψει την σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε μπλοκάκι, η εταιρεία ενημερώνει τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως «η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική».

«Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές», αναφέρει.

Το μήνυμα που έστειλε η e-food σε διανομείς της

Συνεργάτες της εταιρείας με χαμηλή αξιολόγηση έλαβαν μήνυμα στα τηλέφωνα τους που τους ενημέρωνε ότι «στα πλαίσια της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing. Θέλουμε να συνεχίσουμε την συνεργασία μας αλλά με βάση τα παραπάνω και το batch σου (σ σ. την παραγωγική απόδοση του εργαζομένου) το οποίο προκύπτει από διάφορες αιτίες, εκτιμούμε ότι θα ήταν καλύτερο να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer. Σε διαφορετική περίπτωση, θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης. Παρακαλώ πολύ να μας ενημερώσεις άμεσα μέσω ticker για την αποδοχή του παραπάνω, προκειμένου να σε ενημερώσουμε για τα επόμενα βήματα».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.

To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.

Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.

Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς.

«Εκβιάζει τους διανομείς»

Το Συνδικάτο Επισιτισμού-Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής, τονίζει, μεταξύ άλλων, πως η εταιρεία «εκβιάζει τους διανομείς με το δίλημμα άνεργος ή συνεργάτης».

Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωση του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού Ξενοδοχείων Νομού Αττικής αναφέρεται:

«Η μη ανανέωση των τρίμηνων συμβάσεων μέσω της δουλεμπορικής εταιρείας Manpower Group αποδείχτηκαν το εργαλείο της e-food ώστε, όποτε τη συμφέρει, να απαλλάσσεται από τα εργατικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των διανομέων. Τέτοιο εργαλείο είναι και η αξιολόγηση με τα batch, που με τα λεγόμενα κριτήρια παραγωγικότητας αυξήθηκε η εντατικοποίηση της δουλειάς, οι μεγάλες αποστάσεις παραλαβής και παράδοσης.

Τελικά, αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι ψέματα όσα είχαν ειπωθεί στις συνεντεύξεις και στην εκπαίδευση σχετικά με το ότι στον έναν χρόνο εργασίας όσοι είναι με την Manpower, αποκτούν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους. Μάλιστα, η εταιρεία εκβιάζει τους συναδέλφους διανομείς με χαμηλή αξιολόγηση, με το δίλλημα ή άνεργος ή “συνεργάτης”. Όπου “συνεργάτης”, εννοείται η εφαρμογή του νέου νόμου της κυβέρνησης που φωτογραφίζει το freelancer, όπου προβλέπεται εξάμηνη ορισμένου χρόνου σύμβαση που απαλλάσσει την εταιρεία από ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα πληρώνοντας με το κομμάτι. Τακτική που ακολουθεί έτσι και αλλιώς η πολυεθνική Delivery Hero σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται και με αυτόν τον τρόπο ανταγωνίζεται και όλες τις υπόλοιπες».

Αύξηση τζίρου 49%

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις της θυγατρικής της Delivery Hero στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών της σημείωσε πέρυσι αύξηση της τάξεως του 49% και διαμορφώθηκε στο ποσό των 64,4 εκατ. ευρώ, από 43,1 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 26,7% φθάνοντας στα 21,3 εκατ. ευρώ, από 16,8 εκατ. ευρώ το 2019.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Τι είναι η «πυξίδα φαγητού» – Η νέα ταξινόμηση των τροφών
Επιχειρήσεις |

Τι είναι η «πυξίδα φαγητού» – Η νέα ταξινόμηση των τροφών

Η λεγόμενη «πυξίδα φαγητού» (Food Compass) ταξινομεί τις τροφές από τις χειρότερες έως τις καλύτερες για την υγεία, αποτελώντας έτσι επίσης ένα χρήσιμο εργαλείο για εταιρείες τροφίμων, εστιατόρια, καφετέριες κ.α.

Αποκλειστικό Μega – Έρχεται ο λογαριασμός των επιστρεπτέων προκαταβολών
Επιχειρήσεις |

Αποκλειστικό Μega – Έρχεται ο λογαριασμός των επιστρεπτέων προκαταβολών

Το θέμα αφορά σε περίπου 700 χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίοι θα πρέπει να μπουν στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ – aade.gr με τους κωδικούς του TAXIS

myHealth app: Η «Άυλη Συνταγογράφηση» στο κινητό από τον Όμιλο ΟΤΕ για την Η.ΔΙ.ΚΑ
Επιχειρήσεις |

myHealth app: Η «Άυλη Συνταγογράφηση» στο κινητό από τον Όμιλο ΟΤΕ για την Η.ΔΙ.ΚΑ

Ήδη, περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι έχουν «κατεβάσει» και χρησιμοποιούν το myHealth app, τον «Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας» που φέρνει το υγειονομικό προφίλ κάθε πολίτη στο κινητό του τηλέφωνο