Μετά από πέντε συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας ανάπτυξης, η παγκόσμια αγορά υπολογιστών είδε ανάπτυξη μεν αλλά μόλις 5% για το γ’ τρίμηνο του 2021, καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρείας ερευνών Canalys παραδόθηκαν 84,1 εκατομμύρια συστήματα.

Παρά την επιβράδυνση της ανάπτυξης, ο αριθμός των συστημάτων που παραδόθηκαν παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, στοιχείο που αποδεικνύει το πόσο «δυνατό» ήταν το γ’ τρίμηνο του 2020 για την παγκόσμια αγορά υπολογιστών, μεσούσης της πανδημίας.

Ωστόσο, παρά το γεγονός της υψηλής ζήτησης, και αυτή η εταιρεία ερευνών διαπιστώνει ότι η βιομηχανία παραγωγής PC αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα σε επίπεδο εφοδιασμού σε εξαρτήματα. Κατασκευαστές και κανάλια διανομής εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να εκπληρώσουν παραγγελίες καθώς οι ελλείψεις επιμένουν.

Σύμφωνα με την Canalys, οι φορητοί υπολογιστές και οι φορητοί σταθμοί εργασίας είχαν ανάπτυξη της τάξης του 3% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τις 67,4 εκατομμύρια μονάδες που παραδόθηκαν στους μεταπωλητές. Την ίδια στιγμή οι παραδόσεις σταθερών υπολογιστών (για οικιακή χρήση ή σταθμούς εργασίας) αυξήθηκαν κατά 12% στις 16,6 εκατομμύρια τεμάχια.

«Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και στα δίκτυα λογιστικής υποστήριξης παραμένουν οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για ακόμη υψηλότερη ανάπτυξη στην αγορά υπολογιστών», αναφέρει ο Ισάν Ντατ, επικεφαλής αναλυτής της Canalys. Ο ίδιος σημειώνει ότι οι παρενέργειες της πανδημίας συνεχίζουν να εγείρουν εμπόδια στην ομαλή εξέλιξη της παραγωγής, ενώ προβλήματα δημιουργούνται και από τις υψηλές τιμές ναύλων στις παγκόσμιες εμπορικές μεταφορές.

Ο Ισάν Ντατ θεωρεί στην ανάλυσή του ότι οι ελλείψεις σε επίπεδο εφοδιασμού αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι το 2022, ίσως και «μέχρι την εορταστική περίοδο εκείνης της χρονιάς» (δηλαδή την περίοδο των Χριστουγέννων).

Ένα άλλο σημείο που εντοπίζουν οι αναλυτές της Canalys αφορά την κατάσταση της αγοράς μετά την πανδημία. «Τα υβριδικά μοντέλα εργασίας θα είναι το σημαντικότερο κομμάτι της φυσιολογικής κατάστασης στην μετά-Covid εποχή και θα απαιτήσει από τους κατασκευαστές να ενσωματώσουν στην γκάμα προϊόντων τους νέες στρατηγικές, όπως ταχύτερους επεξεργαστές, καλύτερες κάμερες και δυνατότητα διασύνδεσης παντού και πάντα», σημειώνει ο Ρουσάμπ Ντόσι, διευθυντής ερευνών της Canalys.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή