Το γκρουπ BMW συνεχίζει να παίρνει πρωτοβουλίες που θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα. Από το 2025, η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύεται ατσάλι, το οποίο παράγεται με έως 95% λιγότερες εκπομπές CO2 και χωρίς να απαιτούνται ορυκτές πρώτες ύλες όπως ο άνθρακας. Για το σκοπό αυτό έχει συνάψει συμφωνία με τη σουηδική startup H2 Green Steel, που χρησιμοποιεί υδρογόνο και πράσινη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή ατσαλιού. Λόγω της εξαιρετικά ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής, η παραγωγή χάλυβα θεωρείται μία από τις κύριες πηγές παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Εκτός από την προμήθεια ατσαλιού που παράγεται με χρήση πράσινης ενέργειας, το γκρουπ BMW και H2 Green Steel συμφώνησαν επίσης στη δημιουργία ενός κύκλου υλικών κλειστού βρόχου. Η H2 Green Steel θα παραλαμβάνει υπολείμματα από φύλλα μετάλλου, όπως αυτά που προκύπτουν στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, θα τα επεξεργάζεται και θα τα επιστρέφει στα εργοστάσια με τη μορφή νέων ατσάλινων ρολών, γνωστών και ως ατσάλινα πηνία. Με αυτό τον τρόπο, οι πρώτες ύλες μπορούν να χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε μία κυκλική οικονομία, ώστε να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι. Επειδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή, ο δευτερογενής χάλυβας μειώνει τις εκπομπές CO2, κατά μέσο όρο από 50 μέχρι 80% συγκριτικά με το πρωτογενές υλικό.
Ήδη το γκρουπ χρησιμοποιεί από 20% μέχρι 100% δευτερογενή χάλυβα στα οχήματά του και προτίθεται να αυξήσει αυτό το ποσοστό στο μέλλον. Τα εργοστάσια πρεσών στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο.
Η H2 Green Steel κατασκευάζει το εργοστάσιο παραγωγής ατσαλιού στην επαρχία Norrbotten στη Β. Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Η περιοχή φημίζεται για τους ταράνδους της και για το θεαματικό Βόρειο Σέλας, ενώ παρέχει πρόσβαση και σε σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας, άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως υδροηλεκτρική και αιολική, σε ένα σημαντικό λιμάνι και σε πολυετή τεχνογνωσία στην παραγωγή ατσαλιού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία