Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παραχώρησε συνέντευξη στη βρετανική εφημερίδα «The Telegraph» και στον δημοσιογράφο Gordon Rayner, ο οποίος ήρθε στην Ελλάδα με αφορμή την έναρξη υλοποίησης του προγράμματος GR – eco islands από τη Χάλκη.
Ο κ. Μητσοτάκης στέλνει μήνυμα προς τον Μπόρις Τζόνσον πως αν δεχτεί να συζητήσει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα θα μπορούσε να υπάρξει μια διευθέτηση με το δανεισμό στο εξωτερικό ελληνικών πολιτιστικών θησαυρών που δεν έχουν βρεθεί ποτέ εκτός Ελλάδας.
Ακολουθούν οι δηλώσεις του πρωθυπουργού στη βρετανική εφημερίδα:
Αναχρονιστική προσέγγιση η άρνηση επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα
«Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Τα Γλυπτά κλάπηκαν τον 19ο αιώνα, ανήκουν στο Μουσείο της Ακρόπολης και πρέπει να συζητήσουμε αυτό το ζήτημα σοβαρά και με ειλικρίνεια»
«Η άρνηση να συζητηθεί το θέμα των Γλυπτών φαντάζει σε εμένα -δεδομένων των όσων έχουν συμβεί όσον αφορά την επιστροφή πολιτιστικών θησαυρών- ως μία αναχρονιστική προσέγγιση»
«Πρέπει να έχεις τη δυνατότητα να εκτιμήσεις την ομορφιά του μνημείου στην πληρότητά του. Δεν μιλάμε απλώς για οποιοδήποτε μνημείο, μιλάμε για ένα μνημείο που ουσιαστικά έχει «κοπεί» στα δύο, το μισό βρίσκεται στην Αθήνα και το άλλο μισό βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο. Επομένως, μιλάμε για την αποκατάσταση της ολότητας του μνημείου.
«Θα επρόκειτο για ένα καταπληκτικό μήνυμα εκ μέρους αυτού που ο Boris Johnson αποκαλεί “Παγκόσμια Βρετανία” (Global Britain) εάν υπάρξει κάποια μετακίνηση σε αυτό το θέμα και το κοιτάξουν μέσα από ένα τελείως διαφορετικό πρίσμα»
«Είμαι βέβαιος ότι εάν υπήρχε βούληση εκ μέρος της κυβέρνησης (του Ηνωμένου Βασιλείου) για αλλαγή στάσης θα μπορούσαμε να καταλήξουμε σε μία διευθέτηση με το Βρετανικό Μουσείο για να δανείσουμε στο εξωτερικό πολιτιστικούς θησαυρούς οι οποίοι δεν έχουν βρεθεί ποτέ εκτός Ελλάδας».
«Δεν θέλω να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες όσον αφορά μία διευθέτηση, διότι αυτές οι συζητήσεις είναι ευαίσθητες, αλλά θέλω να πω ανοιχτά ότι πρόθεσή μου είναι να θέσω το θέμα στον Boris Johnson κι ότι πιστεύω πως η βρετανική κυβέρνηση έχει να παίξει ρόλο».
Για την οικονομία
«Η Ελλάδα είναι πολύ διαφορετική χώρα σε σύγκριση με την Ελλάδα του 2011, την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Είμαι βέβαιος ότι το έχετε αντιληφθεί κι εσείς, υπάρχει μία νέα ενέργεια, ένας νέος ενθουσιασμός, μία νέα αισιοδοξία για τη χώρα και η οικονομία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς»
«Για εμένα είναι πολύ σημαντικό να αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας, δεν είναι πια μία χώρα που αντιμετωπίζει διαρκώς δημοσιονομικές δυσκολίες. Η Ελλάδα δεν πρέπει να είναι μόνο προορισμός για διακοπές, πρέπει να αποτελεί προορισμό για επενδύσεις»
Για την προσέλκυση ψηφιακών νομάδων ή συνταξιούχων και το GR – eco islands
«Δείτε αυτό το νησί, μιλάμε για παράδεισο. Μπορείς να περνάς τους χειμώνες εδώ και, στη συνέχεια, τα καλοκαίρια στη Σκωτία ή στη βρετανική εξοχή»
«Ελπίζουμε ότι κι άλλα νησιά θα υιοθετήσουν το μοντέλο της Χάλκης. Εν τέλει αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί, σε μεγάλη κλίμακα, σε ολόκληρο τον κόσμο»
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος