Μερικές φορές απλά θέλεις να είσαι κάποιος άλλος. Ο κατασκευαστής μοτοσικλετών, Old-school Harley-Davidson, θα εισαγάγει στο Χρηματιστήριο τη μονάδα ηλεκτρικών ποδηλάτων της, LiveWire, για 2,3 δισ. δολάρια, μέσω συγχώνευσης με την εταιρεία εξαγορών ειδικού σκοπού, AEA-Bridges Impact (ABIC).

Η Harley-Davidson παλεύει εδώ και χρόνια με την πτώση των τιμών μετοχών και την εικόνα της ως μία εταιρεία που «γερνά». Το 2020, ήρθε αντιμέτωπη με τον ακτιβιστή επενδυτή, Impala Asset Management, διορίζοντας, τελικά, έναν νέο διευθύνοντα σύμβουλο και κερδίζοντας την οικονομική υποστήριξη που χρειαζόταν για την αναδιάρθρωση της εταιρείας. Η βασική πρόκληση του ομίλου των 6 δισ. δολαρίων είναι να πείσει τους επενδυτές ότι μπορούν να χειριστούν τη μετάβαση από τις τσόπερ που λειτουργούν με φυσικό αέριο στην ηλεκτροκίνηση.

Η εισαγωγή της LiveWire επιτρέπει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Jochen Zeitz, να λάβει τα εύσημα, σήμερα, για το ηλεκτρικό μέλλον του ομίλου αξιοποιώντας την έντονη ζήτηση για αδοκίμαστα επενδυτικά σχήματα με πολλά χρήματα και εταιρείες όπως η ABIC, η οποία επικεντρώνεται σε περιβαλλοντικούς σκοπούς. Διατηρώντας το 74% της εταιρείας μετά την εισαγωγή, η Harley-Davidson θα εξακολουθεί να είναι σε θέση να ενοποιεί τα έσοδά της. Η συμφωνία προκάλεσε άλμα των μετοχών του ομίλου με έδρα το Ουισκόνσιν κατά 11%, τη Δευτέρα, προσθέτοντας περίπου 600 εκατ. δολάρια στην κεφαλαιοποίησή του.

Εάν όλα πάνε καλά, η συγχώνευση θα αποτιμήσει τη LiveWire στα 1,8 δισ. δολάρια, πλην των μετρητών, ή θα αυξήσει τις πωλήσεις κατά 54 φορές, σε σχέση με τις πωλήσεις του 2021. Ωστόσο, αυτό αντιστοιχεί σε μόνο 2 φορές τον στόχο πωλήσεων των 892 εκατ. δολαρίων, για το 2025, ένα σχετικά μέτριο πολλαπλάσιο σε σχέση με ορισμένους επίδοξους ηλεκτρικούς. H Lucid 62 δισ. δολαρίων, η οποία, επίσης, εισήχθη στο χρηματιστήριο, μέσω SPAC, τον Ιούλιο, διαπραγματεύεται περίπου 4,1 φορές τον στόχο πωλήσεων του 2025. Οι υποσχέσεις της LiveWire φαίνονται, επίσης, αξιόπιστες, χάρη στο ότι η εταιρεία έχει ήδη κάποια εμπειρία: αντί να ξεκινήσει ξανά από το μηδέν, θα εκμεταλλευτεί τις ήδη υπάρχουσες δυνατότητες παραγωγής της Harley-Davidson.

Η διάρθρωση της συναλλαγής, επίσης, έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε δυσκολία. Ορισμένες συμφωνίες SPAC, όπως η συμφωνία της AeroFarms με την Spring Valley Acquisition, αντιμετώπισαν δυσκολίες, αφού οι επενδυτές απέσυραν τα κεφάλαιά τους αντί να υποστηρίξουν τη συμφωνία. Ωστόσο, εδώ, τόσο η Harley-Davidson όσο και η ταϊβανέζικη κατασκευάστρια μοτοσικλετών, KYMCO, θα πουλήσουν 100 εκατ. δολάρια η καθεμία, ένα αρκετά υψηλό ποσό, για να διασφαλισθεί ότι η SPAC διαθέτει τα αναγκαία χρήματα για να προχωρήσει η συγχώνευση, ακόμη και αν οι υφιστάμενοι επενδυτές της αποχωρήσουν. Mε το να κάνει τα πράγματα όσο πιο εύκολα γίνεται, η Harley-Davidson θα πρέπει να είναι σε θέση να αποκτήσει λίγη ηλεκτρική μαγεία.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green