Η παράταση που δόθηκε για την υποβολή των προσφορών από τους διεκδικητές των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ δεν θα είναι και η μόνη στη σειρά. Κρατήστε το…

Ήρθε η ώρα της κατασκευής

«Ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων, υποσχέσεων που έμειναν στα λόγια, παίρνουν επιτέλους μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος», τόνισε από την Αμαλιάδα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών του νέου τμήματος αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. «Το είπαμε, το κάναμε. Σε τρία χρόνια από τώρα ο δρόμος αυτός θα έχει ολοκληρωθεί», υπογράμμισε.

Ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για την απεμπλοκή και την υλοποίηση σειράς σημαντικών οδικών έργων, τα οποία είχαν κολλήσει σε διάφορες φάσεις. «Όλα τα έργα αυτά σήμερα δρομολογούνται και προχωράνε με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω ενδεικτικά τον Ε65, το βόρειο τμήμα του, που θα συνδέσει τα Τρίκαλα με τα Γρεβενά, ένα έργο στο οποίο έχει ήδη μπει εργολάβος. Και φυσικά, ένα έργο το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμένα, ως Κρητικό, τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όπου κι εκεί εκτιμούμε ότι οι πρώτες μπουλντόζες θα έχουν μπει εντός του 2022», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αναφερόμενος ειδικά στην περίπτωση της αρτηρίας Πάτρα – Πύργος και των προβλημάτων που είχε προκαλέσει η στρατηγική κατάτμησης που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι «πείσαμε τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι το έργο αυτό έπρεπε να προχωρήσει όπως το είχαμε σχεδιάσει και να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους».

Άμστερνταμ- Ταύρος, μια διαδρομή

O Bart Meijer επέλεξε να πραγματοποιήσει τη διαδρομή από το Άμστερνταμ στον Ταύρο. Και η επιλογή του κάθε άλλο παρά τυχαία δεν ήταν. Ο Ταύρος και το συγκρότημα των εγκαταστάσεων του πρώην ΕΟΜΜΕΧ μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να αποτελέσει ένα μικρό Άμστερνταμ δίχως κανάλια αλλά σαν ένα πιλοτικό πρόγραμμα βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

Αλλά, ποιος είναι ο Bart Meijer; Είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος & Ιδρυτής της MRP. Η οικογένεια του ασχολείται με το real estate για πάνω από έναν αιώνα. Όπως ο πατέρας και ο αδελφός του, ο Bart Meijer έχει αφιερώσει τη ζωή του στη βελτίωση της αστικής ζωής σε πόλεις σε όλη την Ολλανδία. Έχει επίσης εργαστεί σε πολλά μέρη του κόσμου, με δωδεκάχρονη εμπειρία στις Η.Π.Α. Σήμερα, ο Bart προσπαθεί να αναπτύξει έργα με προοπτική μέλλοντος που να συνδυάζουν καινοτομία και δημιουργικότητα.

Σε σχετική ανακοίνωση από το ΤΑΙΠΕΔ, μαθαίνουμε ότι η διοίκηση του Ταμείου, παρέλαβε μία δεσμευτική προσφορά από την MRP TAVROS ΑΕ για την αξιοποίηση του ακινήτου των πρώην αποθηκών του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο.

Στην ίδια ανακοίνωση διαβάζω: «Η διαδικασία αξιολόγησης της δεσμευτικής προσφοράς, ώστε να διαπιστωθεί η πλήρωση των προβλεπόμενων κριτηρίων, θα εκκινήσει άμεσα, ενώ στη συνέχεια, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ θα αποσφραγιστεί η οικονομική προσφορά, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Η περιοχή στην οποία βρίσκεται το ακίνητο στον Δήμο Μοσχάτου-Ταύρου έχει επιτρεπόμενες χρήσεις γης Πολεοδομικού Κέντρου, από τις οποίες προκύπτουν σημαντικές δυνατότητες αξιοποίησης, παρέχοντας στους υποψήφιους επενδυτές την ευκαιρία να επιλέξουν μέσα από μια ευρύτατη λίστα τον πιθανό τρόπο ανάπτυξής του.

Στο ακίνητο βρίσκεται χαρακτηρισμένο ένα κτίριο ως νεώτερο μνημείο με εμβαδόν 837 τ.μ., το οποίο, μετά την αποκατάστασή του θα αποτελέσει τοπόσημο για την ευρύτερη περιοχή και σημείο αναφοράς ανάλογα με τις χρήσεις που θα δεχθεί».

Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα διαβάζω για την MRP: «Η MRP αποτελεί εταιρεία ανάπτυξης και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας διαθέτοντας κτίρια συνολικής άνω των 1,5 εκατ. τμ, κατέχοντας ηγετική θέση στην Ολλανδική αγορά. Σημαντικότερα έργα της αποτελούν το Hub Amsterdam που περιλαμβάνει την κατασκευή συνολικά 80 κατοικιών και γραφείων στην περιοχή on Osdorpplein Nieuw-West, το Amstel Station που περιλαμβάνει την κατασκευή 252 κατοικιών στο κέντρο του Άμστερνταμ, το Amsterdam New West που περιλαμβάνει την ανάπτυξη κτιρίων μεικτών χρήσεων (κατοικίες, εμπορικές χρήσεις, parking, χώρους εστίασης και αναψυχή) κ.α. Στην ελληνική αγορά δραστηριοποιείται από το 2021 εστιάζοντας σε έργα βιώσιμης αστικής ανάπτυξης που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών».

Η νέα μεγάλη εικόνα της Αθήνας

Η Αθήνα πλέον δεν έχει ένα και μόνο αφήγημα για τη νέα μεγάλη εικόνα που διαμορφώνουν οι αναπλάσεις, οι αναπτύξεις, τα εμβληματικά συγκροτήματα κλπ. Η Αθήνα διαθέτει πλέον μια σειρά από αφηγήσεις που δεν μπορούν να αφήνουν κανένα ασυγκίνητο. Ούτε την επενδυτική και επιχειρηματική κοινότητα, ούτε πολύ περισσότερο την ίδια την κοινωνία και τους φορείς της.

Στο facebook βρήκα μια ανάρτηση του manager Νίκου Λυσιγάκη, μια ανάρτηση με την υπογραφή ενός ενεργού πολίτη.

Ας διαβάσουμε μαζί την ανάρτηση: « Δεν είμαι Παναθηναϊκός, αλλά είμαι από τους φιλάθλους που χάρηκαν για τη χθεσινή απόφαση για το γήπεδο. Στα κρυφά είδα κ λίγο από τη Γενική Συνέλευση του Ερασιτέχνη, γιατί πάντα προσπαθώ να καταλάβω πως σκέφτονται εκείνοι που αποφασίζουν. Το project του Βοτανικού όμως, δεν αφορά μόνο το γήπεδο και δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί έτσι.

Η Πολιτεία αποκτά μια μοναδική πρόκληση να επεκτείνει τα οικιστικά όρια της Αθήνας δημιουργώντας μια νέα σύγχρονη πόλη, πολύ κοντά στο ιστορικό κέντρο της. Κι’ επειδή διανύουμε μια εποχή που η στεγαστική επισφάλεια, με τα υψηλά ενοίκια, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που συνεχίζουμε να κρύβουμε κάτω από το χαλί, η ευκαιρία είναι μοναδική.

Αφού φεύγουν και οι μεταφορικές εταιρείες από την περιοχή, υπάρχει μια μοναδική ευκαιρία για φθηνά και σύγχρονα σπίτια, όχι στο πρότυπο των αποτυχημένων εργατικών κατοικιών που θυμίζουν ‘κοινωνικά γκέτο’ όσων έμειναν πίσω, αλλά για νέες γειτονιές με σπίτια για όλους, είτε μέσα από μακροχρόνιες μισθώσεις, είτε με χαμηλότοκα δάνεια.

Η Αθήνα δεν έχει ανάγκη νέες “εργατικές κατοικίες” χτισμένες πάνω στο δίπτυχο παροχή-δικαιούχοι, αλλά δυναμικές γειτονιές με μοντέρνα σπίτια, υποδομές, κοινόχρηστους χώρους και σύγχρονη αρχιτεκτονική, που τόσο λείπει σήμερα από την πόλη κ συνήθως θαυμάζουμε περπατώντας το Βερολίνο, τη Βαρκελώνη ή την Κοπεγχάγη. Κι’ ίσως εάν αποφασίσουμε πως το νέο ευρωπαϊκό Bauhaus που προωθεί η Κομισιόν μας ταιριάζει, να μπορέσουμε να αντλήσουμε και κονδύλια για να δημιουργήσουμε αυτή τη σύγχρονη πόλη.

Εάν σ’ αυτή την προοπτική προστεθεί δε και ένα πρόγραμμα οικιστικής ανάπτυξης των κτιρίων, που θα αδειάσουν από τη μετακίνηση των κρατικών υπηρεσιών στην ΠΥΡΚΑΛ, τότε μετά από δεκαετίες η πόλη αποκτά σημαντική προοπτική να επιστρέψει στους ανθρώπους της και τα πιο δυναμικά σύνολα αυτών».

Τί άλλο μένει να προσθέσω; Απλώς, ότι προσυπογράφω!

Τα οφέλη ενός αεροδρομίου

Ο Χρήστος Τριαντόπουλος είναι δεμένος με τον τόπο του. Και το «δέσιμο» αυτό έχει να κάνει πρωτίστως με την διασφάλιση αναπτυξιακών προοπτικών για ολόκληρη την περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το πολιτικό Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Ο Τριαντόπουλος, ανέβασε ένα post στο fb, με αφορμή την πρώτη άφιξη πτήσης στο Αεροδρόμιο.

«Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2022, προσγειώθηκε η πρώτη πτήση εταιρείας του εξωτερικού στο πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, μεταφέροντας επιβάτες από το Λονδίνο του Ηνωμένου Βασιλείου, σηματοδοτώντας την έναρξη της φετινής περιόδου. Στο πλαίσιο, λοιπόν, την πρώτης άφιξης η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο Δήμος Βόλου διοργάνωσαν μία όμορφη τελετή υποδοχής, σε συνεργασία και με το διεύθυνση του Κρατικού Αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου.

Την Τετάρτη, λοιπόν, είχαμε την υποδοχή της πρώτης πτήσης, για τη φετινή σεζόν, στο αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος, στη Νέα Αγχίαλο του Βόλου, από το εξωτερικό και δη από το Λονδίνο. Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη στιγμή που ξεκίνησε η σεζόν, όσο, όμως, και τις γραμμές που έχουν δρομολογηθεί ή επίκειται να δρομολογηθούν την αμέσως επόμενη περίοδο, αλλά και τη σχετική ζήτηση που υπάρχει, υπάρχει αισιοδοξία για τη θετική σεζόν. Και αυτό διότι τα τακτικές πτήσεις θα είναι, σε εβδομαδιαία βάση, τουλάχιστον 11 – 13, εκ των οποίων οι δύο (2) θα είναι στο εσωτερικό της χώρας και δη μεταξύ Βόλου και Ηρακλείου, που ξεκινά αρχές Μαΐου, και οι υπόλοιπες θα είναι από και προς εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία και Αυστρία). Και όλα αυτά είναι αποτέλεσμα στενής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων – όπως το αναφέρουμε και σε κάθε ευκαιρία – και, ειδικότερα, του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και των επιχειρηματιών του κλάδου, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Βόλου και, φυσικά, της Κυβέρνησης που ήταν αρωγός όπου χρειάστηκε – και όπου χρειαστεί. Άλλωστε, η διαδικασία αξιοποίησης του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου προχωρά από το Υπερταμείο, με τη σχετική μελέτη ως προς τη φύση και τον τρόπο αξιοποίησης του αερολιμένα να παραδίδεται την αμέσως επόμενη περίοδο και, εν συνεχεία, να γίνονται – σύμφωνα με τις κατευθύνσεις αυτές – τα επόμενα βήματα για την αναβάθμιση και ανάπτυξη του αεροδρομίου της Κεντρικής Ελλάδος».

Για τα πράσινα ομόλογα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε χτες τον πίνακα δεικτών για τα πράσινα ομόλογα NextGenerationEU, ένα εργαλείο για την αύξηση της διαφάνειας όσον αφορά τα μέτρα που χρηματοδοτούνται από τα πράσινα ομόλογα NextGenerationEU. Ο πίνακας δεικτών δείχνει πώς επενδύουν τα κράτη μέλη της ΕΕ τα χρήματα που αντλούνται από τις εκδόσεις πράσινων ομολόγων. Παρέχοντας επίσης λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε σχετικό μέτρο, το εργαλείο δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα εύκολης απεικόνισης και ανάλυσης των δεδομένων αυτών.

Ο Επίτροπος Προϋπολογισμού και Διοίκησης  Γιοχάνες Χαν δήλωσε σχετικά: «Μέχρι στιγμής έχουμε συγκεντρώσει 14,5 δισ. ευρώ στο πλαίσιο των πράσινων ομολόγων του NextGenerationEU. Τα κονδύλια αυτά χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση ευρέος φάσματος πράσινων επενδύσεων στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς επίσης στηρίζουν τις προσπάθειές μας για πιο ανθεκτικές και βιώσιμες οικονομίες. Με το εργαλείο που εγκαινιάζουμε σήμερα, μπορούμε να δείξουμε με διαφάνεια στους επενδυτές των πράσινων ομολόγων της ΕΕ και στο ευρύτερο κοινό πώς ακριβώς χρησιμοποιήθηκαν τα έσοδα».

Ο πίνακας δεικτών είναι ένα εργαλείο διαφάνειας που καταγράφει τη διαδικασία διεξοδικής επανεξέτασης και δέουσας επιμέλειας που εφαρμόζει η Επιτροπή, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα έσοδα από τα πράσινα ομόλογα NextGenerationEU διατίθενται αποκλειστικά σε εθνικά μέτρα του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που συμβάλλουν στην πράσινη μετάβαση. Ο πίνακας δεικτών αποτελεί ένα ακόμη βήμα στις προσπάθειες της Επιτροπής για τη διατήρηση ενεργών σχέσεων με τους συμμετέχοντες στην αγορά στο πλαίσιο της δανειοληπτικής και δανειοδοτικής της στρατηγικής.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories