Με την άφιξη των δύο μηχανημάτων TBM το φθινόπωρο ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για να αρχίσουν οι μετροπόντικες την υπόγεια διαδρομή τους στην πρωτεύουσα στις αρχές του 2023. Εικοσιοκτώ χρόνια από την άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στην Αθήνα για τη διάνοιξη των Γραμμών 2 και 3, και μάλιστα στον σταθμό Κατεχάκη, τα έργα μετρό επιταχύνουν ξανά. Η πρώτη φάση της Γραμμής 4 άνοιξε τον δρόμο και για νέες επεκτάσεις, με πρώτη στη λίγα την επέκταση της Γραμμής 2 στο τμήμα «Ανθούπολη – Ίλιον».

Οι εργασίες για την έναρξη του βασικού έργου της Γραμμής 4, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», που είναι πρώτη νέα γραμμή μετρό στην Αθήνα μετά από 20 χρόνια, προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Μάλιστα, εχθές, κατά την πρώτη του επίσκεψη στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου θα βυθιστεί το ένα από τα δύο μηχανήματα TBM που θα ανοίξουν τη σήραγγα συνολικού μήκους 12,8 χλμ., ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, εξέφρασε μεγάλη ικανοποίηση που το έργο προχωράει μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα.

Φτάνουν το φθινόπωρο οι δύο μετροπόντικες

Τα δύο υπερσύγχρονα μηχανήματα TBM, που θα πιάσουν δουλειά για να διανοίξουν τη σήραγγα της Γραμμής 4, θα φτάσουν στη χώρα μας από τη Γερμανία τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, αφού ολοκληρωθούν το καλοκαίρι οι εργοστασιακές δοκιμές. Εν συνεχεία, θα συναρμολογηθούν ως το τέλος του έτους, προκειμένου να ανάψουν τις μηχανές στις αρχές του 2023. Επίσης, το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο από όπου και θα ξεκινήσει ο ένας μετροπόντικας. Ο δεύτερος θα βυθιστεί στο φρέαρ του Άλσους Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό.

Για την καταβίβαση και συναρμολόγηση του ΤΒΜ κατασκευάζεται φρέαρ διαστάσεων 45Χ20 μέτρων και βάθους 36,5 μέτρων. Το εργοτάξιο κατά τη φάση κατασκευής θα εργάζεται όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, ώστε τα πρώτα μέτρα της σήραγγας να έχουν ανοιχτεί στις αρχές του 2023. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις για την υποστήριξη και λειτουργία του ΤΒΜ, όπως η θεμελίωση της γερανογέφυρας (50 τόνων), που θα χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά των προκατασκευασμένων δακτυλίων από την επιφάνεια στον πυθμένα του φρέατος. Τα δύο μηχανήματα είναι νέας τεχνολογίας, ώστε να διαφυλάσσουν την ασφάλεια των υπερκείμενων κατασκευών, κατά τη διάνοιξη των σηράγγων, και να εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση.

Επόμενα βήματα

Με την παράδοση, μετά το καλοκαίρι, των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά σε Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό Θέατρο, θα κλείσει το κεφάλαιο της παλιάς φουρνιάς των έργων της Αττικό Μετρό. Το πρώτο στοίχημα, μετά την εμβληματική έναρξη των εργασιών για τη Γραμμή 4μ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», είναι να βγει στον αέρα ως το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον.

Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή τριών νέων υπόγειων σταθμών, σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, με σήραγγα διπλής τροχιάς συνολικού μήκους 4,1 χλμ., καθώς και ενός επίσταθμου τριπλής τροχιάς μετά τον σταθμό Άγιος Νικόλαος, μήκους 400 μ. και ενδιάμεσων φρεάτων. Η χωροθέτηση της επέκτασης προβλέπεται στο εγκεκριμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής του 2014 και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες ημερησίως. Η κατασκευή σταθμών και σηράγγων θα γίνει με τη μέθοδο της υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μέσα.

Τεχνικός σύμβουλος

Για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη ωρίμανση του έργου, η Αττικό Μετρό προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, με προϋπολογισμό 59.485 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Βάσει των τευχών του διαγωνισμού, ο τεχνικός σύμβουλος αναλαμβάνει την υποβοήθηση της αρμόδιας διεύθυνσης της Αττικό Μετρό για την σύνταξη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον.

Με βάση τις κυκλοφοριακές προβλέψεις φόρτων στο οδικό δίκτυο της περιοχής και τις προβλέψεις κίνησης σε ορίζοντα 20ετίας, με και χωρίς τη λειτουργία του έργου, θα υποβοηθήσει με την επεξεργασία των μοντέλων εκτίμησης αέριων ρύπων και οδικού θορύβου με και χωρίς τη λειτουργία του έργου. Ακόμη, θα εκτιμήσει τις επιπτώσεις στη φάση της κατασκευής του έργου, ενώ θα μελετήσει και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη φάση όχι μόνο της κατασκευής, αλλά και της λειτουργίας, που θα ενσωματωθούν στη ΜΠΕ.

Ακόμη, στο αντικείμενο του τεχνικού συμβούλου περιλαμβάνεται η υποβοήθηση της Διεύθυνσης Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό για τη σύνταξη της μελέτης εδαφομεταφερόμενου θορύβου και δονήσεων κατά τη λειτουργία του έργου. Στη μελέτη θα πρέπει να εντοπιστούν οι θέσεις ευαίσθητων χρήσεων γης σε θόρυβο και δονήσεις. Η προθεσμία για την ολοκλήρωση του αντικειμένου της σύμβασης είναι 4 μήνες. Τα παραδοτέα θα υποβληθούν από τον τεχνικό σύμβουλο στην Αττικό Μετρό αρχικά για τεχνικό έλεγχο και τυχόν διορθώσεις, κι εν συνεχεία θα ακολουθηθεί η διαδικασία έγκρισης των μελετών και περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Παράλληλα, προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο. Επίσης, μπαίνει μπρος και ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής. Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, που, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα συμβασιοποιηθεί το επόμενο εξάμηνο και θα εξυπηρετεί τις περιοχές από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα. Αντίστοιχα, προχωράει και η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Επέκταση του Προαστιακού προς τα Ανατολικά, δηλαδή προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου