Το νεότευκτο υβριδικό ro-ro «Eco Mediterranea» παρέλαβε σήμερα, από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling της Nanjing, ο ιταλικός Ομιλος Grimaldi. Πρόκειται για το 10ο από τα 12 πλοία της Grimaldi Green 5th Generation (GG5G), η οποία περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.

Το Eco Mediterranea φέρει ιταλική σημαία, έχει μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβους.

Διαβάστε επίσης: Η Brittany Ferries χτίζει τα μεγαλύτερα υβριδικά πλοία στον κόσμο

Η χωρητικότητα των επτά καταστρωμάτων του είναι διπλάσια από την προηγούμενη κλάση ro-ro μικρών αποστάσεων της εταιρείας. Στην πραγματικότητα, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 τρέιλερ και 180 αυτοκίνητα. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενους κινητήρες και με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.

Μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι

Χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, με την ίδια ταχύτητα το «Eco Mediterranea» καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και επομένως είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Ενώ είναι αγκυροβολημένο, το πλοίο μπορεί να επιτύχει τον στόχο «μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι». Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μέγα μπαταρίες λιθίου συνολικής ισχύος 5 MWh, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια των πλόων χάρη σε γεννήτριες άξονα και 350 m2 ηλιακών συλλεκτών.

Θα ταξιδεύει στη Μεσόγειο Θάλασσα

«Η λειτουργία σύγχρονων και οικολογικών πλοίων σημαίνει επιτάχυνση της οικολογικής μετάβασης σε έναν βασικό τομέα για την παγκόσμια οικονομία, όπως οι μεταφορές εμπορευμάτων», τόνισε ο Emanuele Grimaldi, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Grimaldi Group. «Το “Eco Mediterranea” θα ταξιδεύει στη Μεσόγειο Θάλασσα, μια κρίσιμη θαλάσσια περιοχή για την εθνική και διεθνή ναυσιπλοία που εξυπηρετούμε με έναν ολοένα μεγαλύτερο, νεότερο και πιο πράσινο στόλο».

Σημειώνεται πως μέχρι το τέλος του 2024 ο ιταλικός Όμιλος θα έχει παραλάβει 14 νεότευκτα πλοία εκ των οποίων έξι πλοία ro-ro πέμπτης γενιάς (GG5G) με μεταφορική ικανότητας 7.800 γραμμικών μέτρων κυλιόμενου φορτίου το καθένα, έξι ro-ro-πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πολλαπλών χρήσεων ικανά να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU και 2.000 TEU το καθένα, καθώς και δύο πλοία ro-pax Superstarclass για τη βόρειο ευρωπαϊκή ακτοπλοϊκή θυγατρική, την Finnlines (με χωρητικότητα 5.100 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου και 1.100 επιβάτες το κάθε ένα).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία