Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για τη συμφωνία που επιτεύχθηκε την περασμένη νύχτα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, σύμφωνα με την οποία όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά που ταξινομούνται στην Ευρώπη θα έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035.
Ως ενδιάμεσο βήμα προς την επίτευξη μηδενικών εκπομπών, τα νέα πρότυπα CO2 θα απαιτήσουν επίσης μείωση των μέσων εκπομπών των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 55 % έως το 2030 και των καινούργιων ημιφορτηγών κατά 50 % έως το 2030. Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί το πρώτο βήμα για την έγκριση των νομοθετικών προτάσεων της δέσμης «Fit for 55» που υπέβαλε η Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 και δείχνει με ποιο τρόπο η ΕΕ θα εφαρμόσει στο εσωτερικό της, πριν από την COP27, τις διεθνείς δεσμεύσεις της για το κλίμα.
«Ισχυρό μήνυμα»
Ο κ. Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, δήλωσε: «Η συμφωνία στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στη βιομηχανία και τους καταναλωτές: η Ευρώπη ενστερνίζεται τη μετάβαση στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποδεικνύουν ήδη ότι είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην πρόκληση αυτή, αφού στην αγορά διατίθενται όλα και περισσότερα και πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ταχύτητα με την οποία σημειώθηκε αυτή η αλλαγή τα τελευταία χρόνια είναι αξιοσημείωτη. Δεν είναι να απορεί κανείς που αυτό το θέμα είναι το πρώτο στη σειρά των μέτρων «προσαρμογής στον στόχο του 55 %», για το οποίο τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε τελική συμφωνία.»
Αυτό το σαφές μήνυμα προς τους κατασκευαστές και τους πολίτες θα επιταχύνει την παραγωγή και την πώληση οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών και θα θέσει τις οδικές μεταφορές σε σταθερή πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Η νέα αυτή νομοθεσία θα καταστήσει το σύστημα μεταφορών της ΕΕ πιο βιώσιμο, θα εξασφαλίσει καθαρότερο αέρα για τους Ευρωπαίους και θα αποτελέσει σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Δείχνει σαφώς τη δέσμευση της ΕΕ να επιτύχει τους στόχους της για το κλίμα, καθώς και ότι ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν επιβραδύνει τη μετάβασή μας σε καθαρές μορφές ενέργειας, αλλά μάλλον επιταχύνει τις εργασίες μας, ώστε η Ευρώπη να επιτύχει ταχύτερα τον στόχο της πρώτης κλιματικά ουδέτερης ηπείρου στον κόσμο έως το 2050.
Επόμενα στάδια
Η σημερινή προσωρινή συμφωνία απαιτεί πλέον επίσημη έγκριση από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, η νέα νομοθεσία θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ένωσης και θα τεθεί σε ισχύ.
Ιστορικό
Η αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά είναι μία από τις προτάσεις «προσαρμογής στον στόχο του 55 %» (Fit for 55) που υπέβαλε η Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 για να καταστούν οι πολιτικές της ΕΕ για το κλίμα, την ενέργεια, τη χρήση γης, τις μεταφορές και τη φορολογία κατάλληλες για τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.
Η επίτευξη μιας τέτοιας μείωσης των εκπομπών κατά την επόμενη δεκαετία είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου, αφενός, η Ευρώπη να καταστεί η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος στον κόσμο έως το 2050 και, αφετέρου, να γίνει πραγματικότητα η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Τα νομοθετικά εργαλεία έχουν σχεδιαστεί για την επίτευξη των στόχων που συμφωνήθηκαν στο ευρωπαϊκό νoμοθέτημα για το κλίμα και για τον ριζικό μετασχηματισμό της οικονομίας και της κοινωνίας μας με στόχο ένα μέλλον που θα εδράζεται στη δικαιοσύνη, την ευημερία και την προστασία του περιβάλλοντος.
Latest News
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς