Στην τελική ευθεία μπαίνει το πρώτο από τα δύο σημαντικά έργα που θα «σπάσουν» τη μεταφορική απομόνωση της Δυτικής Αττικής. Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ενώσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, με νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. και επτά σταθμούς, μπαίνει στην εκκίνηση από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Ο διαγωνισμός για το έργο, ύψους 106,95 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί με 85 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης, δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε.
Η νέα προαστιακή γραμμή, που θα «πατήσει» πάνω σε υφιστάμενη γραμμή, αναμένεται να αναμορφώσει τη μεταφορική εικόνα της Δυτικής Αττικής. Ακριβώς το γεγονός ότι δεν πρόκειται για την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας γραμμής, αλλά για την αναβάθμιση υφιστάμενης άνοιξε τον δρόμο στον ΟΣΕ για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου, βάσει των πρόσφατων θεσμικών προβλέψεων για τον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης – Προαστιακός: Νέα στάση με χρηματοδότηση από cluster εταιρειών
Συνδυαζόμενο δε με την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, που πρόκειται να προκηρυχθεί ως το τέλος του χρόνου, το έργο θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη μεγάλων Δήμων της πρωτεύουσας.
Διαβάστε επίσης – Καραμανλής: «Πράσινα» όλα τα έργα υποδομών
Η προκήρυξη
Ειδικότερα, η νέα προαστιακή γραμμή θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ στο κάδρο μπαίνει και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων στο πλαίσιο της προαίρεσης.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο αφορά στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Άνω Λιοσίων ως την είσοδο του Σταθμού Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Τάσης. Στο δικαίωμα προαίρεσης περιλαμβάνεται ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό Σ.Σ. Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου θα ενεργοποιηθεί με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα. Προβλέπεται δε η ανακαίνιση της επιδομής της γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις Αρχές Διαλειτουργικότητας.
Περιλαμβάνει ακόμη εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Επίσης, περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.
Στόχος του ΟΣΕ είναι η υπογραφή της σύμβασης το φθινόπωρο του 2023, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025. Η διάρκεια του έργου προβλέπεται σε 28 μήνες. Ως προθεσμία παραλαβής των προσφορών ορίζεται η 24η/01/2023 και η αποσφράγιση θα γίνει, σύμφωνα με την προκήρυξη, δύο ημέρες μετά δηλαδή στις 26/01/2023.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο