Στην τελική ευθεία μπαίνει το πρώτο από τα δύο σημαντικά έργα που θα «σπάσουν» τη μεταφορική απομόνωση της Δυτικής Αττικής. Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ενώσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, με νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. και επτά σταθμούς, μπαίνει στην εκκίνηση από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Ο διαγωνισμός για το έργο, ύψους 106,95 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί με 85 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης, δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε.
Η νέα προαστιακή γραμμή, που θα «πατήσει» πάνω σε υφιστάμενη γραμμή, αναμένεται να αναμορφώσει τη μεταφορική εικόνα της Δυτικής Αττικής. Ακριβώς το γεγονός ότι δεν πρόκειται για την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας γραμμής, αλλά για την αναβάθμιση υφιστάμενης άνοιξε τον δρόμο στον ΟΣΕ για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου, βάσει των πρόσφατων θεσμικών προβλέψεων για τον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης – Προαστιακός: Νέα στάση με χρηματοδότηση από cluster εταιρειών
Συνδυαζόμενο δε με την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, που πρόκειται να προκηρυχθεί ως το τέλος του χρόνου, το έργο θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη μεγάλων Δήμων της πρωτεύουσας.
Διαβάστε επίσης – Καραμανλής: «Πράσινα» όλα τα έργα υποδομών
Η προκήρυξη
Ειδικότερα, η νέα προαστιακή γραμμή θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ στο κάδρο μπαίνει και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων στο πλαίσιο της προαίρεσης.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο αφορά στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Άνω Λιοσίων ως την είσοδο του Σταθμού Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Τάσης. Στο δικαίωμα προαίρεσης περιλαμβάνεται ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό Σ.Σ. Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου θα ενεργοποιηθεί με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα. Προβλέπεται δε η ανακαίνιση της επιδομής της γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις Αρχές Διαλειτουργικότητας.
Περιλαμβάνει ακόμη εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Επίσης, περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.
Στόχος του ΟΣΕ είναι η υπογραφή της σύμβασης το φθινόπωρο του 2023, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025. Η διάρκεια του έργου προβλέπεται σε 28 μήνες. Ως προθεσμία παραλαβής των προσφορών ορίζεται η 24η/01/2023 και η αποσφράγιση θα γίνει, σύμφωνα με την προκήρυξη, δύο ημέρες μετά δηλαδή στις 26/01/2023.
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας