Στην τελική ευθεία μπαίνει το πρώτο από τα δύο σημαντικά έργα που θα «σπάσουν» τη μεταφορική απομόνωση της Δυτικής Αττικής. Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ενώσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, με νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. και επτά σταθμούς, μπαίνει στην εκκίνηση από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Ο διαγωνισμός για το έργο, ύψους 106,95 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί με 85 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης, δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε.

Η νέα προαστιακή γραμμή, που θα «πατήσει» πάνω σε υφιστάμενη γραμμή, αναμένεται να αναμορφώσει τη μεταφορική εικόνα της Δυτικής Αττικής. Ακριβώς το γεγονός ότι δεν πρόκειται για την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας γραμμής, αλλά για την αναβάθμιση υφιστάμενης άνοιξε τον δρόμο στον ΟΣΕ για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου, βάσει των πρόσφατων θεσμικών προβλέψεων για τον διαχωρισμό της ΕΡΓΟΣΕ.

Διαβάστε επίσης – Προαστιακός: Νέα στάση με χρηματοδότηση από cluster εταιρειών

Συνδυαζόμενο δε με την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον, που πρόκειται να προκηρυχθεί ως το τέλος του χρόνου, το έργο θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη μεγάλων Δήμων της πρωτεύουσας.

Διαβάστε επίσης – Καραμανλής: «Πράσινα» όλα τα έργα υποδομών

Η προκήρυξη

Ειδικότερα, η νέα προαστιακή γραμμή θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ στο κάδρο μπαίνει και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων στο πλαίσιο της προαίρεσης.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο αφορά στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Άνω Λιοσίων ως την είσοδο του Σταθμού Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Τάσης. Στο δικαίωμα προαίρεσης περιλαμβάνεται ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό Σ.Σ. Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου θα ενεργοποιηθεί με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα. Προβλέπεται δε η ανακαίνιση της επιδομής της γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις Αρχές Διαλειτουργικότητας.

Περιλαμβάνει ακόμη εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Επίσης, περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.

Στόχος του ΟΣΕ είναι η υπογραφή της σύμβασης το φθινόπωρο του 2023, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2025. Η διάρκεια του έργου προβλέπεται σε 28 μήνες. Ως προθεσμία παραλαβής των προσφορών ορίζεται η 24η/01/2023 και η αποσφράγιση θα γίνει, σύμφωνα με την προκήρυξη, δύο ημέρες μετά δηλαδή στις 26/01/2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Μετρό: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4
Κατασκευές |

Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό - Πότε θα είναι έτοιμοι οι νέοι σταθμοί

Στον σχεδιασμό για την Γραμμή 4 του Μετρό περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις και έχει διαστασιολογηθεί για επιβατικό φόρτο μεγαλύτερο αυτού που αναμένεται το 2050