Η Gazprom ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να στείλει 42,4 εκατ. κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω της Ουκρανίας την Παρασκευή.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, πρόκειται για ποσότοτητα που κινείται σε παρόμοια επίπεδα με τις τελευταίες ημέρες. Υπενθυμίζεται χθες ο ρωσικός κολοσσός ενέργειας μετέφερε 41.6 εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίο με προορισμό τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου.
«Χαμόγελα»
Σημειώνεται πως το τελευταίο διάστημα επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη των τιμών της ενέργειας τους επόμενους μήνες, με αναλυτές να επισημαίνουν πως η χρονιά κλείνει σε ισχυρότερη θέση από εκεί που ξεκίνησε.
Φυσικό αέριο: Μείωση κατανάλωσης κατά 20,1% στην ΕΕ τον Νοέμβριο – Η θέση της Ελλάδας
Τις προηγούμενες ημέρες η τιμή του φυσικού αερίου κατέγραψε νέα πτώση, υποχωρόντας κάτω από τα 100 ευρώ, με τις τιμές να πιέζονται προς τα κάτω τόσο εξαιτίας των εισαγωγών LNG, αλλά και λόγω των καλών θερμοκρασιών που επικρατούν στο μεγαλύτερο μέρος της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Όπως τονίζεται, οι τιμές του φυσικού αερίου βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν δύο μηνών, ενώ το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία για το επόμενο έτος είναι φθηνότερη από τα τέλη Ιουνίου. Η Ευρώπη αντιμετώπισε την πρώτη χειμερινή «έκρηξη» με τα αποθέματα φυσικού αερίου να είναι ακόμα πιο γεμάτα από το κανονικό, ενώ η ραγδαία συρρίκνωση της ζήτησης κρατά τις τιμές υπό έλεγχο.
Ποιοι κίνδυνοι παραμένουν
Βέβαια, σύμφωνα με αναλυτές, οι κίνδυνοι παραμένουν. Η συμφωνία για το ανώτατο όριο στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου θα μπορούσε να στείλει σημαντικά φορτία LNG αλλού, ιδιαίτερα στην Ασία, εάν οι τιμές είναι πιο ελκυστικές εκεί. Μια συμπίεση της προσφοράς θα μπορούσε να εκτινάξει ξανά τις τιμές στα ύψη.
Επιπλέον, το ενεργειακό σύστημα της περιοχής συνεχίζει να είναι περίπλοκα συνδεδεμένο με τη Ρωσία και η πλήρης απεμπλοκή θα πάρει χρόνια για να υλοποιηθεί.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης παραμένει σε ένα βαθμό εξαρτημένη από το ρωσικό αργό πετρέλαιο για να διατηρήσει τη λειτουργία των διυλιστηρίων της και παρά το γεγονός πως έχει δεσμευτεί να μην αγοράσει πετρέλαιο από τη Μόσχα το επόμενο έτος, εξακολουθεί να χρειάζεται τους αγωγούς της χώρας για τη μεταφορά αργού από το Καζακστάν, το οποίο όμως δεν αρκεί.
Αυτές οι προκλήσεις θα κρατήσουν τις κυβερνήσεις και άλλους εμπλεκόμενους σε… αναμμένα κάρβουνα, αλλά προς το παρόν, η Ευρώπη είναι πιο άνετη από ό,τι ήταν όταν ξεκίνησε το 2022.
Latest News
Πότε μπαίνουν... στην πρίζα οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις Κυκλάδων, Κρήτης, Δωδεκανήσων, Αν. Αιγαίου
Ακολουθούν τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου
Ολοκληρώθηκε το mega deal της ExxonMobil με την Pioneer
Η συμφωνία έλαβε το πράσινο φως από τις αρχές
Συναγερμός σε ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ για το ρεύμα – Οι κρίσιμες μέρες του Πάσχα
Η αναγκαιότητα της ενίσχυσης των δικτύων και ο ρόλος της αποθήκευσης ενέργειας
Μειωμένα κέρδη στο πρώτο τρίμηνο για την ConocoPhillips
Τα καθαρά κέρδη τριμήνου της εταιρείας μειώθηκαν κατά 10% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στα 2,6 δισ. δολάρια.
Ζημιές 6,9 δισ δολ. για τη Gazprom το 2023
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters, οι προμήθειες φυσικού αερίου της Gazprom προς την Ευρώπη έπεσαν κατά 55,6% στα 28,3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) το 2023.
Ο Αμερικανός πετρελαιάς που κατηγορείται για «συνεννόηση» με τον ΟΠΕΚ
Η ExxonMobil συμφωνεί να αποκλείσει τον Σέφιλντ από το διοικητικό συμβούλιο
ΑΔΜΗΕ: Νέος σταθμός προσαιγιάλωσης για την κατασκευή data center στην Κρήτη
Ο καλωδιακός σταθμός θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της κατασκευής ενός νέου Data Center αρχικής χωρητικότητας 20 MW
Απογείωση κερδών για τη Shell, παρά τις χαμηλότερες τιμές του φυσικού αερίου
Η Shell ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη 7,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους πρώτους τρεις μήνες του έτους
Επιστροφή στις μειώσεις των τιμών ρεύματος – Τα πράσινα τιμολόγια για τον Μάιο
Μετά τις αυξήσεις του Απριλίου οι πάροχοι προχώρησαν σε μειώσεις στα πράσινα τιμολόγια του Μαίου
Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;
Από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, η ΕΕ περιόρισε τις εισαγωγές ρωσικού αερίου. Σημαντικές ποσότητες εξακολουθούν όμως να φθάνουν σε ευρωπαϊκό έδαφος