Οι εργατικές αναταράξεις είχαν ένα ασυνήθιστα βαρύ τίμημα για τα λιμάνια σε όλον τον κόσμο το περασμένο έτος, και οι προοπτικές για συνεχιζόμενη οικονομική αστάθεια θα μπορούσαν να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη αναταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού το 2023.
Όπως θυμίζει το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Crisis24, το 2022 σημειώθηκαν τουλάχιστον 38 περιπτώσεις διαμαρτυριών ή απεργιών που επηρέασαν τις λιμενικές λειτουργίες πέρυσι, υπερτετραπλάσιες από αυτές το 2021, όταν η πανδημία ανέτρεψε το παγκόσμιο εμπόριο.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων για την ασφάλεια στη θάλασσα, το 2020 καταγράφηκαν εννέα περιστατικά.
Οι εργαζόμενοι αισθάνονται τον αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών των καυσίμων και των τροφίμων στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ οι μισθοί τους παρέμειναν στάσιμοι, δήλωσαν ειδικοί των συνδικάτων, μεταφορείς και φορτωτές. Αυτό ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να απαιτούν περισσότερα από τα εργοδότες τους.
Φόβοι για συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια
Πλεονέκτημα
Καθώς ο πληθωρισμός εξακολουθεί να αποτελεί απειλή, οι αλυσίδες εφοδιασμού παραμένουν εύθραυστες και οι αγορά εργασίας σφιχτή, οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να αποτελούν παράγοντα αστάθειας το νέο έτος.
«Η εργατική αναταραχή είναι απίθανο να μειωθεί το 2023 και μπορεί στην πραγματικότητα να επιδεινωθεί στην πιθανή περίπτωση που δεν βελτιωθούν οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες», αναφέρει εκπρόσωπος της Crisis24 στο Bloomberg.
Εν τω μεταξύ, νέες παραλλαγές της Covid-19 εξακολουθούν να δημιουργούν συμφόρηση στις αλυσίδες εφοδιασμού, δίνοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στους εργαζομένους στις διαπραγματεύσεις για νέες συμφωνίες, υποστήριξε ο John Ahlquist, καθηγητής στη σχολή παγκόσμιας πολιτικής και στρατηγικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.
Διαμαρτυρίες
Διαμαρτυρίες και απεργίες πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους σε όλο τον κόσμο το 2022.
Οι Νοτιοκορεάτες φορτηγατζήδες πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας δύο φορές σε διάστημα έξι μηνών, διακόπτοντας τη λειτουργία των εμπορευματοκιβωτίων στο Μπουσάν. Η συμφόρηση σε ορισμένα από τα λιμάνια της Ευρώπης έφτασε σε κρίσιμα επίπεδα εξαιτίας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο φορέας εκμετάλλευσης λιμένων της Νότιας Αφρικής κήρυξε κατάσταση ανωτέρας βίας τον Οκτώβριο καθώς η απεργία των εργαζομένων ανέστειλε τις εξαγωγές φρούτων, κρασιού και μετάλλων. Η Αϊτή παρέλυσε από τη βία το περασμένο φθινόπωρο, με τις συμμορίες να παίρνουν τον έλεγχο ενός κρίσιμου τερματικού σταθμού πετρελαίου και ενός λιμανιού.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα