
Στη γραμμή της εκκίνησης μπαίνει το πολυαναμενόμενο έργο ΣΔΙΤ για την ύδρευση της Κέρκυρας. Το έργο, προϋπολογισμού 181,2 εκατ. ευρώ, θα δώσει λύση στο οξύτατο πρόβλημα υδροδότησης του νησιού που σήμερα γίνεται από 149 γεωτρήσεις, πολλές εκ των οποίων με νερό όχι υψηλής ποιότητας. Ο διαγωνισμός με το πλούσιο αντικείμενο, που εκτός από την κατασκευή περιλαμβάνει ακόμα λειτουργία και συντήρηση, πήρε το πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η υπαγωγή του έργου στο καθεστώς των ΣΔΙΤ προχώρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και εγκρίθηκε η συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση της κατασκευής του ως του ποσού των 60 εκατ. ευρώ κατά μέγιστο, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Το έργο είναι ενταγμένο στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025», με προϋπολογισμό 181.226.000 ευρώ.
Πράσινα έργα άνω των 2 δισ. ευρώ στον κύκλο του νερού
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκαν η διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και το τεύχος πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την Α΄φάση του διαγωνισμού. Επίσης, το έργο με τίτλο «Ύδρευση Νήσου Κέρκυρας μέσω ΣΔΙΤ» χαρακτηρίστηκε ως έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εν λόγω έργω ορίσθηκε πρώτη φορά ως έργο Εθνικής Σημασίας το 1998!

Αντιμετωπίζεται το οξύ πρόβλημα της Κέρκυρας
Με την κατασκευή των προβλεπόμενων έργων, θα επιτευχθεί η κατάλληλη αποθήκευση, επεξεργασία και διαχείριση των διαθέσιμων υδάτινων πόρων (επιφανειακών και υπογείων). Αυτό θα εξασφαλίσει στο νησί, που ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες είναι πολύ επιβαρυμένο, εγγυημένη ποιότητα και επαρκή ποσότητα νερού.
Αναμένεται η απόδοση 16,3 εκατ. κ.μ. ετησίως καλής ποιότητας πόσιμου νερού. Ποσότητα που υπερκαλύπτει τις ανάγκες για το έτος αναφοράς 2040, που προσδιορίζονται σε 15,4 εκατ. κ.μ., ενώ θα υπάρχουν διαθέσιμα 3 εκατ. κ.μ. από τις γεωτρήσεις ή πηγές «καλής και μέτριας ποιότητας».
Το έργο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της χημικής σύστασης των υπόγειων υδατικών συστημάτων, τα οποία έχουν υποστεί υφαλμύρωση λόγω της υπεράντλησης. Ακόμη, θα βελτιώσει τις δυνατότητες του νησιού για παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας θετικά στο ισοζύγιο των ΑΠΕ της χώρας, εξασφαλίζοντας την ενεργειακή αυτονομία των εγκαταστάσεων κι ενδεχομένως συμβάλλοντας στην ενεργειακή αυτονομία του νησιού εν γένει.
Το έργο διαθέτει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, με ισχύ ως και το 2025, τόσο για την κατασκευή όσο και για τη λειτουργία των φραγμάτων Μελισσουδίου και Καλαμιώτισσας, καθώς και των λοιπών έργων ύδρευσης Νήσου Κέρκυρας. Επίσης, για την εγκατάσταση αφαλάτωσης – αποσκλήρυνσης νερού Χρυσηίδας έχει λάβει ΑΕΠΟ.
Το αντικείμενο του έργου
Η προτεινόμενη σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού τομέα αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του έργου «Ύδρευσης Νήσου Κέρκυρας μέσω ΣΔΙΤ». Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των φραγμάτων Μελισσουδίου, εκτροπής Κυπριανάδων και Καλαμιώτισσας, με τα έργα προσαγωγής νερού από τα φράγματα στην κεφαλή των έργων διανομής και τα λοιπά συνοδά τεχνικά έργα. Επίσης, η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των Εγκαταστάσεων Καθαρισμού Νερού (ΕΚΝ) Μελισσουδίου και Καλαμιώτισσας.
Θα κατασκευαστούν ακόμα εξωτερικά δίκτυα, συνολικού μήκους περί τα 220 χλμ., τέσσερεις δεξαμενές (Χωροεπισκόπων, Τρουμπέτας, Στρογγύλης, Νέα Δεξαμενή Μελιτειέων), τέσσερα αντλιοστάσια (Μελισσούδι Α και Δ, Λατομείων, Καλαμιώτισσας) και τέσσερα προωθητικά αντλιοστάσια (boosters), μαζί με τη λειτουργιά και συντήρησή τους.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει, επίσης, τη λειτουργία και συντήρηση της Εγκατάστασης Αποσκλήρυνσης Νερού (ΕΑΝ) Χρυσηίδας, της δεξαμενής Ποταμού, του αντλιοστασίου Ποταμού Β-ΠΟ και 3 αντλιοστασίων γεωτρήσεων (Χρυσηίδας, Ραρτούρου, Ζούγρα). Ακόμη, θα εγκατασταθεί σύστημα SCADA για τον έλεγχο και την τηλεδιοίκηση του έργου και θα υλοποιηθούν σχετικά έργα οδοποιίας και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει να εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες για την κατασκευή του έργου, τις εργασίες κατασκευής, τη χρηματοδότηση του έργου σε συνδυασμό με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου και τη λειτουργία και συντήρηση.


Latest News

Με ποια έργα «κτίζει» βάσεις στις κατασκευές η Intrakat
Συμμετοχή σε μεγάλα έργα, επέκταση σε τουρισμό και real estate

Σε φάση υλοποίησης έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 4,6 δισ. ευρώ
Εντός των τελευταίων 3,5 ετών έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις υλοποίησης 34 έργα ΣΔΙΤ, δήλωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

«Ήταν θέμα χρόνου η γέφυρα Σερβίων να πέσει»
Εντοπίστηκαν ρωγματώσεις και έντονες διαβρώσεις στον φέροντα οργανισμό της

Στον κουβά… 3 δισ. ευρώ ευρωπαϊκών πόρων για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου
Συμβάσεις έργων χωρίς την πρόβλεψη της συντήρησης

Σε τροχιά υλοποίησης το σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης
Επίσκεψη του Διευθύνοντος Συμβούλου και Εκτελεστικού Συμβούλου του Ταμείου

Επικίνδυνες ρωγμές στη γέφυρα Πολυφύτου - Κλειστή μέχρι νεωτέρας
Επιστήμονες διαπίστωσαν συνεχή διεύρυνση των ρωγματώσεων στους τένοντες της γέφυρας, με κίνδυνο την κατάρρευση μέρους του οδοστρώματος

Intrakat: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες επέκτασης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Η σύμβαση που έχει υπογράψει η Intrakat ανέρχεται στα 22 εκατ. ευρώ

Podcast ΒΑΒΕΛ-Ζηλιασκόπουλος: Κανείς σε θέση ευθύνης δεν δικαιούται να λέει ότι δεν γνώριζε
Εξωφρενικές ιστορίες διαφθοράς και ανικανότητας – Γιατί άφησε το 2015 ο Σπίρτζης χωρίς διευθυντή ασφαλείας τα τρένα

Ρημάζουν αφημένοι στην εγκατάλειψη οι σιδηροδρομικοί σταθμοί
Το δίκτυο που χαράχτηκε στα χρόνια του Χαρίλαου Τρικούπη καλύπτει μια διαδρομή 750 χλμ. και περιλαμβάνει 153 σταθμούς, εκ των οποίων οι 79 έχουν κηρυχθεί διατηρητέα μνημεία από το υπουργείο Πολιτισμού

Απόβαση επενδυτών στο Ελληνικό - Η prive ξενάγηση στα πολυτελή διαμερίσματα
Ο κ. Αθανασίου ξενάγησε τους επισκέπτες στο εργοτάξιο, ενώ στην παρουσίαση που ακολούθησε ανέπτυξε όλες τις πτυχές του έργου και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του.