Στη γραμμή της εκκίνησης μπαίνει το πολυαναμενόμενο έργο ΣΔΙΤ για την ύδρευση της Κέρκυρας. Το έργο, προϋπολογισμού 181,2 εκατ. ευρώ, θα δώσει λύση στο οξύτατο πρόβλημα υδροδότησης του νησιού που σήμερα γίνεται από 149 γεωτρήσεις, πολλές εκ των οποίων με νερό όχι υψηλής ποιότητας. Ο διαγωνισμός με το πλούσιο αντικείμενο, που εκτός από την κατασκευή περιλαμβάνει ακόμα λειτουργία και συντήρηση, πήρε το πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η υπαγωγή του έργου στο καθεστώς των ΣΔΙΤ προχώρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και εγκρίθηκε η συμμετοχή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση της κατασκευής του ως του ποσού των 60 εκατ. ευρώ κατά μέγιστο, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Το έργο είναι ενταγμένο στο «Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025», με προϋπολογισμό 181.226.000 ευρώ.
Πράσινα έργα άνω των 2 δισ. ευρώ στον κύκλο του νερού
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκαν η διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και το τεύχος πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την Α΄φάση του διαγωνισμού. Επίσης, το έργο με τίτλο «Ύδρευση Νήσου Κέρκυρας μέσω ΣΔΙΤ» χαρακτηρίστηκε ως έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εν λόγω έργω ορίσθηκε πρώτη φορά ως έργο Εθνικής Σημασίας το 1998!
Αντιμετωπίζεται το οξύ πρόβλημα της Κέρκυρας
Με την κατασκευή των προβλεπόμενων έργων, θα επιτευχθεί η κατάλληλη αποθήκευση, επεξεργασία και διαχείριση των διαθέσιμων υδάτινων πόρων (επιφανειακών και υπογείων). Αυτό θα εξασφαλίσει στο νησί, που ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες είναι πολύ επιβαρυμένο, εγγυημένη ποιότητα και επαρκή ποσότητα νερού.
Αναμένεται η απόδοση 16,3 εκατ. κ.μ. ετησίως καλής ποιότητας πόσιμου νερού. Ποσότητα που υπερκαλύπτει τις ανάγκες για το έτος αναφοράς 2040, που προσδιορίζονται σε 15,4 εκατ. κ.μ., ενώ θα υπάρχουν διαθέσιμα 3 εκατ. κ.μ. από τις γεωτρήσεις ή πηγές «καλής και μέτριας ποιότητας».
Το έργο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της χημικής σύστασης των υπόγειων υδατικών συστημάτων, τα οποία έχουν υποστεί υφαλμύρωση λόγω της υπεράντλησης. Ακόμη, θα βελτιώσει τις δυνατότητες του νησιού για παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλοντας θετικά στο ισοζύγιο των ΑΠΕ της χώρας, εξασφαλίζοντας την ενεργειακή αυτονομία των εγκαταστάσεων κι ενδεχομένως συμβάλλοντας στην ενεργειακή αυτονομία του νησιού εν γένει.
Το έργο διαθέτει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, με ισχύ ως και το 2025, τόσο για την κατασκευή όσο και για τη λειτουργία των φραγμάτων Μελισσουδίου και Καλαμιώτισσας, καθώς και των λοιπών έργων ύδρευσης Νήσου Κέρκυρας. Επίσης, για την εγκατάσταση αφαλάτωσης – αποσκλήρυνσης νερού Χρυσηίδας έχει λάβει ΑΕΠΟ.
Το αντικείμενο του έργου
Η προτεινόμενη σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού τομέα αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του έργου «Ύδρευσης Νήσου Κέρκυρας μέσω ΣΔΙΤ». Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των φραγμάτων Μελισσουδίου, εκτροπής Κυπριανάδων και Καλαμιώτισσας, με τα έργα προσαγωγής νερού από τα φράγματα στην κεφαλή των έργων διανομής και τα λοιπά συνοδά τεχνικά έργα. Επίσης, η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των Εγκαταστάσεων Καθαρισμού Νερού (ΕΚΝ) Μελισσουδίου και Καλαμιώτισσας.
Θα κατασκευαστούν ακόμα εξωτερικά δίκτυα, συνολικού μήκους περί τα 220 χλμ., τέσσερεις δεξαμενές (Χωροεπισκόπων, Τρουμπέτας, Στρογγύλης, Νέα Δεξαμενή Μελιτειέων), τέσσερα αντλιοστάσια (Μελισσούδι Α και Δ, Λατομείων, Καλαμιώτισσας) και τέσσερα προωθητικά αντλιοστάσια (boosters), μαζί με τη λειτουργιά και συντήρησή τους.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει, επίσης, τη λειτουργία και συντήρηση της Εγκατάστασης Αποσκλήρυνσης Νερού (ΕΑΝ) Χρυσηίδας, της δεξαμενής Ποταμού, του αντλιοστασίου Ποταμού Β-ΠΟ και 3 αντλιοστασίων γεωτρήσεων (Χρυσηίδας, Ραρτούρου, Ζούγρα). Ακόμη, θα εγκατασταθεί σύστημα SCADA για τον έλεγχο και την τηλεδιοίκηση του έργου και θα υλοποιηθούν σχετικά έργα οδοποιίας και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αναλάβει να εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες για την κατασκευή του έργου, τις εργασίες κατασκευής, τη χρηματοδότηση του έργου σε συνδυασμό με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου και τη λειτουργία και συντήρηση.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης