Αντιμέτωποι με νέα δεδομένα θα βρεθούν οι οδηγοί που απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης το 2013 ή το απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος, καθώς το 2028 πρόκειται να ανανεώσουν το δίπλωμά τους και να περάσουν ξανά από γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα αξίας 128 ευρώ.
Οι πρώτοι που θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά το κόστος ανανέωσης είναι όσοι απέκτησαν δίπλωμα μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 οπότε και οι διευθύνσεις μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες που λήγουν το 2028. Ακόμη, αντιμέτωποι με την νέα πραγματικότητα θα είναι και οι οδηγοί που πρέπει θα αντικαταστήσουν το χάρτινο ροζ- δίπλωμα με την νέα πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης.
Το κόστος ανανέωσης
Για να ανανεώσει κανείς το δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να πληρώσει 128 ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει:
- ένα παράβολο αξίας 50 ευρώ για ανανέωση,
- ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση διπλώματος
- ένα παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων αξίας 18 ευρώ
- δύο παράβολα γιατρών με 10 ευρώ έκαστος
Τι ισχύει για το παλιό δίπλωμα οδήγησης
Όσοι έχουν κρατήσει το ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033 να το ανανεώσουν. Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Παρόλα αυτά, στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!
Πηγή: in.gr
Latest News
Συνεχίζονται οι αιτήσεις για το «Ανακαινίζω-Νοικιάζω» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι να δεσμευτεί το ποσό των 50 εκατομμυρίων
Διαμερίσματα σε ομηρεία - Ακυρώνονται συμβόλαια στο παρά πέντε
Δύο στα τρία συμβόλαια έχουν πρόβλημα λόγω ασυμφωνίας των εμβαδών των ιδιοκτησιών σε σχέση με τους τίτλους τους
Νέα μέτρα για την λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ - Το σχέδιο
Οι οδηγοί εκτιμούν εμπειρικά πως οι επιβάτες που επικυρώνουν το εισιτήριό τους στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ του ΟΑΣΑ δεν ξεπερνούν το 15%-20%
Η S&P έδωσε το θετικό outlook στην Ελλάδα - Ποιος οίκος παίρνει τη σκυτάλη των αξιολογήσεων
Μοναδική εξαίρεση παραμένει ο Moody's, ο οποίος δεν έχει δώσει ακόμα την επενδυτική βαθμίδα στη χώρα μας
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Χατζηδάκης: Η αναβάθμιση μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε τις μεταρρυθμίσεις
Η αναγνώριση της σημαντικής προόδου από όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τους οίκους αξιολόγησης δεν μας εφησυχάζει
Ο S&P αναβαθμίζει σε θετικό το outlook της ελληνικής οικονομίας
Η «συνταγή» για να ανέβει βαθμίδα η ελληνική οικονομία
The Times: Ο ήλιος λάμπει στην ελληνική οικονομία μετά από πολλά χρόνια κάτω από τα σύννεφα
Σχεδόν δέκα χρόνια μεταρρυθμίσεων και σκληρών μέτρων λιτότητας τελικά αποδίδουν καρπούς
Κατά 4% μειώθηκαν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο
Η ηλικιακή κατηγορία 30-44 ετών συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων ανέργων
Σαρωτικοί έλεγχοι και στα πρατήρια καυσίμων
Τι είπε ο υπουργός Ανάπτυξης για την πορεία καυσίμων