Αύξηση κατά 25,9% παρουσίασε σε αξία το μέγεθος της εγχώριας αγοράς νέων αυτοκινήτων, το 2021 σε σχέση με το 2020 και Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) 5,7% την περίοδο 2013-2021, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη «Εισαγωγικές επιχειρήσεις αυτοκινήτων», που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ.

Όσον αφορά στο 2022, εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά, σε αξία, παρουσίασε αύξηση της τάξης του 6,0% σε σχέση με το 2021, πλησιάζοντας τα επίπεδα του 2019, όπως επισημαίνει ο κ.Αδάμ Ρεγκούζας, Αντιπρόεδρος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ.

Ηλεκτροκίνηση: Κερδίζει έδαφος στην αγορά αυτοκινήτου

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων διαμορφώθηκαν σε 105.283 το 2022 από 100.911 το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 4,3%.

Σύμφωνα με τη ΣΤΟΧΑΣΙΣ, μεσοπρόθεσμα (2023-2025) η εν λόγω αγορά σε τεμάχια, θα παρουσιάσει αύξηση με ΜΕΡΜ 7,4%, ενώ μακροπρόθεσμα προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα επίπεδα του 2009.

Από τη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με τη συντάκτρια της μελέτης κυρία Βασιλική Κολπονδίνου, προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου, παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις τη χρονική περίοδο 2016-2021, ενώ υπερδιπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2013.

Η τιμή του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών, εάν και παρουσιάζει αισθητή βελτίωση το 2021, δείχνει ότι ο κλάδος παραμένει «ευπρόσβλητος» σε μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος.

Η βελτίωση του περιθωρίου καθαρού κέρδους του κλάδου το 2021 σε σύγκριση με το 2020, οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των εσόδων κατά μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την αύξηση των εξόδων. Το γεγονός αυτό «αποτυπώνεται» στους χρηματοοικονομικούς δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων την ίδια χρονική περίοδο.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, 7 στις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, βάσει δημοσιευμένου κύκλου εργασιών το 2021, ξεπερνούν το μέσο όρο του μικτού κέρδους (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ 6 στις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, ξεπερνούν το μέσο όρο του EBITDA (%) του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων. Τέλος, 4 από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις συνδυάζουν EBITDA (%) και συνολική δανειακή επιβάρυνση (%), σε επίπεδα καλύτερα από το μέσο όρο του συνόλου των εξεταζόμενων επιχειρήσεων για το 2021.

Οι προοπτικές της αγοράς

Όσον αφορά στις προοπτικές της αγοράς, η τάση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μαζική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, λόγω του αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που έχει τεθεί σε εφαρμογή και αποσκοπεί στην ελαχιστοποίηση των εκπεμπόμενων ρύπων και στον περιορισμό των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Επισημαίνεται ότι το σχέδιο “Green Deal” της ΕΕ στοχεύει στην επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2050. Στην Ευρώπη, οι τρέχουσες πολιτικές που ευνοούν τα ηλεκτρικά οχήματα εφαρμόζονται ως όρια εκπομπών οχημάτων, δίνοντας μπόνους στις αυτοκινητοβιομηχανίες για οχήματα μηδενικών εκπομπών και υπερφορολόγηση οχημάτων που υπερβαίνουν το στόχο.

Σημειώνεται το κίνητρο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στο στόλο οχημάτων που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας με τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά – Β’ κύκλος» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Τέλος, σημειώνεται η έλλειψη που παρατηρείται στις πρώτες ύλες (π.χ. ημιαγωγοί) και στα ανταλλακτικά, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην παράδοση οχημάτων στους εισαγωγείς, καθώς και την άνοδο της τιμής τους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις