Μετά την κινητοποίηση ΕΚΑΒ, Πυροσβεστικής, ΕΜΑΚ, Αστυνομίας και Στρατού και με τη μετάβαση στα σημεία των εξελίξεων αρχικά τριών κυβερνητικών στελεχών – του υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη στα νοσοκομεία της Λάρισας, του υπουργού Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Στυλιανίδη στο κέντρο επιχειρήσεων «Φάρος» και του γ.γ του υπουργείου Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά στα Τέμπη – άναψε στο Μαξίμου συναγερμός για την τραγωδία στις ράγες στην είσοδο της κοιλάδας Τεμπών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερωνόταν από τον εξ απορρήτων του Γιάννη Μπρατάκο, ο οποίος επίσης μετέβη τα μεσάνυχτα στον «Φάρο» και βρισκόταν εκεί με τον Στυλιανίδη, τον υφυπουργό Βαγγέλη Τουρνά και την ηγεσία της Πυροσβεστικής, ενώ τις πληροφορίες έδιναν από το κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ ο αρμόδιος υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, ο αρχηγός Κώστας Σκούμας και οι επιτελείς.

Τέμπη: Στο σημείο της τραγωδίας Σακελλαροπούλου, Μητσοτάκης, Καραμανλής

«Απόλυτη προτεραιότητα η διάσωση ανθρώπων και η περίθαλψη» έλεγαν λακωνικά για ώρες κυβερνητικές πηγές, «δείχνοντας» προς δραματικές επιχειρήσεις απεγκλωβισμού επιβατών (κυρίως από τα δύο πρώτα επιβατικά βαγόνια). Περίπου τρεις ώρες μετά το δυστύχημα δινόταν ακόμη μάχη για να ολοκληρωθεί η ανάσυρση των ανθρώπων από τις δύο αμαξοστοιχίες. Και εν μέσω καταιγισμού ανεπιβεβαίωτων πληροφοριών ανέλαβε τελικά την επίσημη ενημέρωση των πολιτών ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Βασίλης Βαθρακογιάννης.

Στο μεταξύ, την ώρα που η κυβέρνηση επιχειρούσε συντονισμό όλων των αρμοδίων, διαπιστώνοντας άλλωστε γρήγορα ότι το μέγεθος της τραγωδίας δεν θα επιτρέψει ασυνεννοησία ή καθυστερήσεις, είχε πάρει το δρόμο για τα Τέμπη και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος Νίκος Παππάς με εντολή του Αλέξη Τσίπρα.

Το δυστύχημα δοκιμάζει από την πρώτη στιγμή (και) τα διαχειριστικά αντανακλαστικά του Μαξίμου και  μάλιστα σε μια κομβική πολιτική συγκυρία. Ανεξάρτητα από αυτή η «επόμενη μέρα» του δυστυχήματος θα οδηγήσει προφανώς και σε αναζήτηση (και απόδοση) ευθυνών – τόσο για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος όσο και για τη διαχειριστική επάρκεια των αρμοδίων – και συνολικά σε επισκόπηση της κατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως αναμενόταν, ο Μητσοτάκης ανέβαλε την προγραμματισμένη για σήμερα περιοδεία του στη δυτική Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της οποίας επρόκειτο να επισκεφθεί και το κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδας.

«Η χώρα έχει μείνει πίσω…»

Έχουν περάσει μερικά 24ωρα από τις αναφορές του πρωθυπουργού για την επόμενη «δεκαετία των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων», όπως έλεγε από το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65.

«Εκεί η χώρα είχε μείνει πίσω…» παραδεχόταν ο πρωθυπουργός, μιλώντας για «πάρα πολύ μεγάλες αστοχίες» στον τρόπο με τον οποίον τα έργα αυτά σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν. «Έχουμε κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά να μαζέψουμε το σιδηροδρομικό έργο, έχει ξεχωριστή σημασία όχι μόνο για τις μεταφορές των επιβατών, αλλά και για το εμπορικό έργο» σημείωνε, με ειδική αναφορά – τότε – στην περιφέρεια Θεσσαλίας «η οποία φιλοδοξεί να είναι διαμετακομιστικό κέντρο» αλλά και στη Δυτική Μακεδονία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ακρίβεια: Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Επικαιρότητα |

Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή

Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.

Πρωτογενές πλεόνασμα: Η κυβέρνηση πανηγυρίζει – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα
Επικαιρότητα |

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2023 – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% – Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είπε ψέματα πως μείωσε τους φόρους