Για τον τερματισμό όλων των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρωσία εργάζεται η κυβέρνηση της Ολλανδίας, σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας Rob Jetten.

«Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν ρωσικά ορυκτά καύσιμα στο σύστημά μας και το έχουμε πετύχει στον άνθρακα, το φυσικό αέριο μέσω αγωγών και το πετρέλαιο», είπε ο Jetten. «Έχουμε πολλές συζητήσεις με τις εταιρείες που χρησιμοποιούν τις σχετικές παροχές» για να καταργήσουμε σταδιακά τις προϋπάρχουσες συμφωνίες LNG, πρόσθεσε.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πέρυσι πυροδότησε μια ιστορική ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη, με τον προμηθευτή Gazprom να περιορίζει τις προμήθειες αερίου στους περισσότερους αγωγούς στην περιοχή ως απάντηση στις δυτικές κυρώσεις. Για να καλύψει το κενό, η Ευρώπη βασίστηκε στις εισαγωγές LNG, κυρίως από τις ΗΠΑ και το Κατάρ, αλλά και από τη Ρωσία, που είναι πρώην κορυφαίος πάροχος φυσικού αερίου. Τώρα, ορισμένες χώρες προσπαθούν να τερματίσουν την όποια εμπορική συναλλαγή με τη Μόσχα.

LNG: Φιλοδοξίες εξόρυξης φυσικού αερίου στη βόρεια Αλάσκα – Ανταγωνισμός με τη Ρωσία για την Ασία

Η ολλανδική απόφαση προχωρά περισσότερο από μια αντίστοιχη κίνηση της Ισπανίας, του μεγαλύτερου ευρωπαίου αγοραστή LNG από τη Ρωσία. Οι εισαγωγείς LNG στην Ισπανία έλαβαν επιστολή από την κυβέρνηση της Μαδρίτης που ζητούσε από τις εταιρείες να μην προβούν σε νέες αγορές ρωσικού υγροποιημένου αερίου.

Κόμβος διέλευσης

Η κίνηση αυτή της Ολλανδίας θα ισχύει τόσο για τα spot όσο και για τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια. Να σημειωθεί ότι η Ολλανδία αποτελεί χώρα διέλευσης για τις προμήθειες φυσικού αερίου, πράγμα που σημαίνει ότι η απόφασή της θα μπορούσε να έχει ευρύτερο ευρωπαϊκό αντίκτυπο.

Η χώρα εξακολουθεί να αγοράζει ρωσικό LNG μέσω παλαιότερων συμφωνιών που είχαν υπογραφεί πριν από το 2023, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 15% των συνολικών της εισαγωγών. Φέτος, είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού LNG στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.

Η Ολλανδία μπορεί σήμερα να εισάγει και να επεξεργάζεται 24 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG. Ο τερματικός σταθμός Eemshaven, που άνοιξε πέρυσι, έχει χωρητικότητα 8 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Ο τερματικός σταθμός Gate του Ρότερνταμ μπορεί να χειριστεί 16 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Κανένα ρωσικό φορτίο δεν έφτασε στο Eemshaven από τότε που άνοιξε, ενώ ένα φορτίο το μήνα έφτασε στο Gate από τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων. Η κυβέρνηση θέλει να επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγής και στις δύο εγκαταστάσεις φέτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια