Επιστροφή στην αξιοποίηση του ανέμου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία είναι μία από τις λύσεις που εξετάζονται σε διεθνές επίπεδο από διάφορες ερευνητικές ομάδες και βιομηχανίες.
BIMCO: Την επόμενη δεκαετία θα διαλυθούν 15.000 πλοία (video)
Η βρετανική εταιρεία Anemoi, η οποία η οποία προήλθε από την ελληνική Blue Planet Shipping και η γαλλική Airseas είναι δυο εταιρείες που σχεδιάζουν συστήματα πρόωσης για πλοία με τη χρήση της αιολικής ενέργειας. Η πρώτη αξιοποιεί την τεχνολογία των περιστρεφόμενων κυλινδρικών αξόνων (Rotor Sail Technology) και η δεύτερη τα πτερύγια (wing) ή «χαρταετούς».
Η Anemoi κατασκευάζει συστήματα πρόωσης για μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και δεξαμενόπλοια, αξιοποιώντας τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία (κατάρτια). Η τεχνολογία βρίσκεται σε καλό δρόμο επισημαίνει εκπρόσωπος της εταιρείας και αποκαλύπτει ότι έχει παραγωγική δυνατότητα για την εγκατάσταση έως και 50 συστημάτων κυλινδρικών ιστίων ετησίως έως το τέλος του 2023.
Η εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει σήμερα στην παραγωγή 16 από τους μεγαλύτερους ρότορες διαμέτρου πέντε μέτρων που κυμαίνονται σε ύψος από 24 έως 35 μέτρα, με τους ψηλότερους να είναι κατάλληλοι για πλοία της κατηγορίας newcastlemaxes και VLOCs καθώς και για VLCCs.
Η απόφαση για την δραστηριότητα της Anemoi ως ξεχωριστή εταιρεία ελήφθη μόλις το 2019 και οι μεγαλύτεροι ρότορες δεύτερης γενιάς προβλέπεται να κάνουν εξοικονόμηση καυσίμων και εκπομπών στην περιοχή του 20% και πλέον, σύμφωνα με την εταιρεία
Ο διευθύνων σύμβουλος Kim Diederichsen δήλωσε στο TradeWinds σε συνέντευξή του ότι η εταιρεία συμμετέχει σε έναν αριθμό πολύ μεγάλων διαγωνισμών, πέραν των συμφωνιών που έχουν ήδη ανακοινωθεί με τις ναυτιλιακές Oldendorff Carriers και Berge Bulk για την τοποθέτηση ρότορων σε newcastlemaxes και Valemaxes.
Η τοποθέτηση «χαρταετών» σε πλοίο είναι η άλλη πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, που αξιοποιεί η εταιρεία Airseas, η οποία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι έχει εξελίξει σημαντικά το σύστημα Seawing. Πρόκειται για μια επιφάνεια πανιών 1000 τετραγωνικών μέτρων (πτερύγιο) που αξιοποιεί τη δύναμη του ανέμου για να έλκει τα πλοία. Με βάση τη μοντελοποίηση και τις προκαταρκτικές δοκιμές στην ξηρά, η Airseas εκτιμά ότι το σύστημα Seawing μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά μέσο όρο 20%.
Μέχρι τώρα, είχαμε επικυρώσει τις φάσεις απογείωσης, ανόδου, καθόδου και προσγείωσης του πανιού(wing). Κατά τη διάρκεια αυτής της τελευταίας φάσης, καταφέραμε να φέρουμε το πανί σε τέτοια θέσης τον ορίζοντα ώστε να μπορέσει ο «χαρταετός» να προσφέρει έλξη που θα βοηθήσει στην πρόωση του πλοίου, ανακοίνωσε πρόσφατα ο διευθυντής του έργου Mathieu Reguerre. Αυτό το τελευταίο ορόσημο είναι μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για τις ομάδες τόσο επί του πλοίου όσο και στην ξηρά, οι οποίες εργάζονται ακούραστα για να μεταφέρουν αυτό το καινοτόμο σύστημα από την ιδέα στην πραγματικότητα, αναφέρει σε ανακοίνωση της η εταιρεία.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airseas Vincent Bernatets δήλωσε ότι ο σκοπός του Seawing είναι να παρέχει έλξη στα πλοία. Το να είμαστε σε θέση να το αποδείξουμε αυτό για πρώτη φορά είναι εξαιρετικά συναρπαστικό και είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώσαμε αυτό το βήμα.
Την περίοδο αυτή είναι σε εξέλιξη εργασίες που δοκιμάζουν το Seawing σε πραγματικά εμπορικά ταξίδια στον Ατλαντικό Ωκεανό. Οι δοκιμές αυτές διεξάγονται από μια ομάδα μηχανικών της Airseas επί του πλοίου, με την υποστήριξη της Louis Dreyfus Armateurs, η οποία διαχειρίζεται το πλοίο «Ville de Bordeaux», και της Airbus, η οποία ναυλώνει το πλοίο για τη μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών μεταξύ Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών.
Ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα, η Airseas σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο για την παραγωγή του Seawing το 2026 και αναπτύσσει επί του παρόντος ένα ειδικό βιομηχανικό τμήμα. Η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει 70 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του 2023, αυξάνοντας την ομάδα της από 120 σε 190 άτομα, καθώς προετοιμάζεται για την επιτάχυνση της παραγωγής του Seawing.
Πηγή: Έντυπη Εκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ