Το ποδήλατο στη ζωή των πολιτών έχει βάλει η πόλη της Λάρισας εδώ και αρκετό καιρό και αυτό γιατί ευνοείται η χρήση του, λόγω της μορφολογίας του εδάφους της.
Μια πόλη χωρίς ανηφόρες, δίνει τη δυνατότητα σε κάθε κάτοικο να χρησιμοποιεί το ποδήλατο σε κάθε περίπτωση, αποφεύγοντας το αυτοκίνητο και την ταλαιπωρία. Άλλωστε, οι αποστάσεις για να μπορέσει κάποιος να μετακινηθεί σε αυτή την πόλη είναι σχετικά μικρές, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να επιλέγουν τις ορθοπεταλιές, για την καθημερινότητα τους.
Υπουργείο Μεταφορών: Αναρτήθηκε ο «Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο»
Πώς όμως αξιοποιούνται όλες αυτές οι δυνατότητες που προσφέρει αντικειμενικά η πόλη της Λάρισας, στην κατεύθυνση της χρήσης του ποδηλάτου; To σίγουρο είναι ότι τα τελευταία χρόνια και με βάση τα έργα που υλοποιούνται, όλο και ευνοϊκότερες συνθήκες δημιουργούνται για τη χρήση του ποδηλάτου. Οι ποδηλατοδρόμοι με βάση τα έργα αναμόρφωσης του κέντρου της πόλης, αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που στοχεύει να συνδέσει ολόκληρη τη Λάρισα σε ένα δίκτυο για τη μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο.
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
Σε αυτήν την κατεύθυνση ο δήμος Λαρισαίων εδώ και κάποια χρόνια λαμβάνοντας την πρωτοβουλία για την υλοποίηση ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) μετατρέπει αρκετούς δρόμους σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας μέσω παρεμβάσεων, ενώ παράλληλα αναμορφώνεται ολόκληρο το οδικό δίκτυο του κέντρου της πόλης και έχει επίκεντρο την κατασκευή ποδηλατοδρόμων (μονής ή διπλής κυκλοφορίας) από βιομηχανικό δάπεδο.
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ντίνος Διαμάντος, «όταν μιλάμε για την χρήση του ποδηλάτου στα πλαίσια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, εννοούμε όλες εκείνες τις παρεμβάσεις που υλοποιεί ο δήμος Λαρισαίων για τη δυνατότητα ποδηλατικών διαδρομών, τόσο μέσα από ένα αυτοτελές δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αλλά και μέσω μικτών χρήσεων που αφορούν τη δυνατότητα για ασφαλείς ποδηλατικές διαδρομές συνδυαστικά, μέσω του δικτύου ποδηλατοδρόμων, πεζοδρόμων και των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας που κατασκευάζονται στη Λάρισα».
Το σύνολο των χιλιομέτρων που θα μπορεί κάποιος να διανύσει εντός της πόλης, με το ποδήλατο σε ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, αναμένεται να φτάσει τα 50 χιλιόμετρα στοχεύοντας να δημιουργηθούν όλες οι παρεμβάσεις ώστε ο κάτοικος να μπορεί να διασχίσει με ασφάλεια ολόκληρη την πόλη με το ποδήλατο. Παράλληλα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» έχει εγκριθεί η ολοκλήρωση του εσωτερικού οδικού δακτυλίου της Λάρισας σε συνδυασμό με αναπλάσεις στην παρόχθια ζώνη του Πηνειού ποταμού, που διασχίζει την πόλη με διαδρομή για πεζούς και ποδήλατο.
Δημιουργία σταθμών ποδηλάτων
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υλοποιείται από τον δήμο Λαρισαίων προγραμματίζεται η δημιουργία σταθμών ποδηλάτων στο κέντρο της πόλης, τόσο με συμβατικά όσο και με ηλεκτρικά ποδήλατα, δίνοντας τη δυνατότητα εναλλακτικής μετακίνησης στους πολίτες, αλλά και στους επισκέπτες της πόλης.
Σημειώνεται, πως κάποια πρώτα συμπεράσματα για τη στάση των πολιτών της Λάρισας σε ό,τι αφορά στις αλλαγές στις μετακινήσεις που εξελίσσονται στην πόλη, προκύπτουν από την επεξεργασία των απαντήσεων που έδωσαν στο πλαίσιο ψηφιακής διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε το περασμένο διάστημα, μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα Νovoville. Στη διαβούλευση (μέσω chatbox) πήραν μέρος 1.447 δημότες.
Πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλό αριθμό συμμετοχής σε διαβούλευση, ενώ σε αυτή συμμετείχαν άτομα όλων των ηλικιών. Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες 54% επιλέγουν κυρίως φιλικά προς το περιβάλλον.
Latest News
Μητσοτάκης: Mόνη διαφορά με την Τουρκία ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι στις κατ’ ιδίαν ενημερώσεις του ΥΠΕΞ στα πολιτικά κόμματα, σπανίως εκφράζονται αντιρρήσεις ως προς τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής
Η Ελλάδα θα αγοράσει 36 συστήματα πυροβολικού απο το Ισραήλ, σύμφωνα με το Reuters
Το Reuters κάνει αναφορά στο «σχέδιο αγορών πολλών δισεκατομμυρίων, δεκαετούς διάρκειας» της Ελλάδας
Τσίπρας: «Τεράστια πολιτική ανισορροπία, δεν υπάρχει αντιπολίτευση»
Ο Αλέξης Τσίπρας έκρουσε κώδωνα κινδύνου για την έλλειψη αντιπολίτευσης, θέτοντας τις προοδευτικές δυνάμεις προ των ευθυνών τους, και τοποθετήθηκε για τα εθνικά θέματα
«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό
Ο Μακρόν (ξανα) μίλησε - Ο Φρανσουά Μπαϊρού είναι ο νέος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού έγινε δεκτός από τον αρχηγό του γαλλικού κράτους, Εμανουέλ Μακρόν, στο Μέγαρο των Ηλυσίων στις 8.30 το πρωί της Παρασκευής
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί καπνιστή ρεγγοσαλάτα
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε από την επιχείρηση την άμεση ανάκληση/απόσυρση συγκεκριμένης παρτίδας
Ποιοι στη Γερμανία δε θέλουν να φύγουν οι Σύριοι μετανάστες - Σε ποιους κλάδους είναι απαραίτητοι
Μετά την πτώση του Ασαντ Γερμανοί πολιτικοί υποδήλωσαν ότι ήρθε η ώρα ώστε εκατομμύρια Σύριοι μετανάστες να επιστρέψουν στην πατρίδα τους
Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία
Στάση εργασίας σε μετρό και Ηλεκτρικό – Τι ώρα σταματάνε οι συρμοί
Στάση εργασίας έχουν κηρύξει οι εργαζόμενοι του Μετρό και του Ηλεκτρικού για σήμερα, Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου
Ο Μακρόν ανακοινώνει με καθυστέρηση το όνομα του νέου πρωθυπουργού
Χαμηλές είναι οι προσδοκίες για έναν πολιτικά βιώσιμο πρωθυπουργό στη Γαλλία