
«Πράσινο φως» από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) πήρε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τη δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ στον δήμο Δάφνης – Υμηττού, έκτασης 154,8 στρεμμάτων. Κατόπιν αξιολόγησης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία είχε ολοκληρωθεί από την άνοιξη του 2022, υπεγράφη χθες η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, δίχως αλλαγές, παρά τις ενστάσεις ως προς τη δόμηση και τον αριθμό των νέων κτιρίων που είχαν διατυπωθεί κατά τη διαβούλευση από πολίτες, επιστημονικούς φορείς, δήμους και υπηρεσίες.
Εννέα υπουργεία μετακομίζουν στην ΠΥΡΚΑΛ
Το ιστορικό
Ειδικότερα, πριν από περίπου έναν χρόνο είχε ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση ενώ είχε αποσταλεί προς γνωμοδότηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και σε επτά δημόσιες υπηρεσίες. Στα τέλη Νοεμβρίου 2022, η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του ΥΠΕΝ απέστειλε στο Υπουργείο Οικονομικών που είναι αρμόδιο για τον σχεδιασμό του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου τις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν από πολίτες, φορείς και υπηρεσίες στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί της ΣΜΠΕ για τη διατύπωση γνώμης.
Οκτώ μήνες μετά, ήτοι στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, η Υπηρεσιακή Γραμματεία του Υπουργείου Οικονομικών σε απαντητικό της υπόμνημα αξιολογούνται οι διατυπωθείσες κατά την διαβούλευση ενστάσεις κοινού και φορέων και προτείνεται η υλοποίηση τεσσάρων κτιρίων έναντι των πέντε που προτείνονται στο ΕΠΣ και τη ΣΜΠΕ και μείωση της πραγματοποιούμενης δόμησης κατά 22.300 τ.μ.
Τα παλιά βιομηχανικά κτίρια
Πάντως, στην απόφαση δεν αποτυπώνονται αλλαγές ως προς το αρχικό σχέδιο. Στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ, θα διατηρηθούν 25 (από τα 91) παλιά βιομηχανικά κτίρια τα οποία θα αναπαλαιωθούν και θα προστατευθούν ενώ θα προστεθούν και νέα κτίρια. Βάσει της πρότασης που έλαβε περιβαλλοντικούς όρους προκύπτει μέγιστη συνολική δόμηση 148.704 τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.) και μέγιστη συνολική κάλυψη 45.257 τ.μ., η οποία αναλύεται ως εξής:
• Από το υφιστάμενο κτιριακό δυναμικό διατηρούνται 47.704 τ.μ., τα οποία καλύπτουν επιφάνεια περίπου 27,7 στρεμμάτων.
• Νέα μέγιστη δόμηση 98.000 τ.μ. με συνολική επιπλέον κάλυψη 17,6 περίπου στρεμμάτων.
Τα συγκεκριμένα μεγέθη διαμορφώνουν συντελεστή δόμησης 1 για το σύνολο της περιοχής επέμβασης, ενώ στην περιοχή που ορίζεται ως Πολεοδομικό Κέντρο ο μέσος συντελεστής δόμησης διαμορφώνεται σε 1,8 ώστε να εξασφαλιστεί 50% ελεύθερης έκτασης για τη δημιουργία αστικού πρασίνου (πάρκο πόλης) και να αποδοθεί το 40% της έκτασης του Πολεοδομικού Κέντρου ως εισφορά σε γη για τη δημιουργία κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων.
Σε επίπεδο ποσοστών, με την πρόταση αυξάνεται η δόμηση κατά 68%, μειώνεται η κάλυψη κατά 34% όπως αντίστοιχα και ο αριθμός των κτιρίων κατά 67%, με αποτέλεσμα να αποδίδονται στο κοινό ελεύθεροι αδόμητοι χώροι αστικού πρασίνου καθώς και κοινωφελείς χώροι.
Ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ
Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο έχει ως στόχο αφενός την απομάκρυνση της ΠΥΡΚΑΛ από τον αστικό ιστό και την πολεοδομική ρύθμιση της περιοχής του Δήμου Δάφνης – Υμηττού, με τη μεταστέγαση εννέα υπουργείων και υπηρεσιών του Δημόσιου (ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ κ.ά.) που σήμερα βρίσκονται διασκορπισμένα, κυρίως στο Κέντρο της Αθήνας αλλά και στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό, σε συνολικά 127 κτίρια εκ των οποίων τα 107 είναι μισθωμένα και τα υπόλοιπα 20 κτίρια ιδιόκτητα.
Άγνωστο παραμένει ακόμη πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο που θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (μέσω ΣΔΙΤ), για τη μεταφορά στον χώρο των εννέα υπουργείων, ο οποίος σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες θα προγραμματιζόταν για τις αρχές του 2022. Σε κάθε περίπτωση παραμένουν οι ενστάσεις φορέων πολιτών, αλλά και της δημοτικής αρχής της πρωτεύουσας ως προς τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η βίαιη και πλήρης εκκένωση του Κέντρου από την δημόσια διοίκηση, η οποία δεν έχει τεκμηριωθεί δεόντως ως αναγκαιότητα και δεν έχει μελετηθεί ως προς τις επιπτώσεις της στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας του ιστορικού κέντρου της πόλης.


Latest News

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση: Έτοιμο το 2024 το μετρό Θεσσαλονίκης
Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών

Ξεκινούν εργασίες αποκατάστασης στα Λιμανάκια Βουλιαγμένης – Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Από αύριο 8 Δεκεμβρίου θα υπάρχει προσωρινή και τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων

Dimand: Το ιστορικό κτήριο του Μινιόν λάμπει ξανά
Το κτήριο θα φιλοξενεί γραφεία και καταστήματα, ενώ σε αυτόνομο κτήριο επί των οδών Δώρου και Σατωβριάνδου, θα δημιουργηθούν κατοικίες

Έρχεται διαγωνισμός για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το μετρό
To μετρό στην «πράσινη» εποχή – 700.000 επιβάτες διακινούνται ημερησίως

Όλη η Ελλάδα ένα εργοτάξιο – Αγκάθι η έλλειψη προσωπικού στις κατασκευές
Προχωρά το Logistics Hub στο Θριάσιο - Tο έργο θα δημιουργήσει 5.000 θέσεις εργασίας όταν λειτουργήσει πλήρως

Στις ράγες ξανά ο σιδηρόδρομος - Το roadmap του υπουργείου Υποδομών
Τις επόμενες μέρες η επανεκκίνηση εμπορευματικών και επιβατικών δρομολογίων

O Χρ. Σταϊκούρα σε ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες - «Σημαντικές οι εκπαιδευτικές υποδομές στο εξωτερικό»
Το Κεστεκίδειο Σχολείο είναι ένα εμβληματικό κτίριο, εξαιρετικά σημαντικό για τους Έλληνες του Βελγίου, αφού εκεί φοιτούν 132 μαθητές και εργάζονται 25 εκπαιδευτικοί

Σε ένα χρόνο! Τον Νοέμβριο 2024 το πρώτο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το κατασκευαστικό σκέλος του Μετρό έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του, με το έργο πλέον να βρίσκεται στο στάδιο εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών

Έρχονται αυξήσεις στα διόδια: Το κόστος για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Πόσο θα κοστίζουν οι διαδρομές Αθήνα - Ιωάννινα, Αθήνα – Πάτρα και Αθήνα - Καλαμάτα

Πόσο θα αυξηθούν τα διόδια - Τι ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Οι αυξήσεις διοδίων θα πραγματοποιηθούν σε τρεις δόσεις, με την πρώτη να αφορά μια αύξηση της τάξης του 7,6%.