Ρωσία: Το πλαφόν και ο σκιώδης στόλος για το πετρέλαιο

Περίπου τα τρία τέταρτα όλων των ταξιδιών του σκιώδους στόλου μεταφέρουν ρωσικού αργό

Ρωσία: Το πλαφόν και ο σκιώδης στόλος για το πετρέλαιο

Η Ρωσία εξακολουθεί να βασίζεται στην ευρωπαϊκή ναυτιλία για τη μεταφορά του πετρελαίου της, παρόλο που οι προμήθειες της χώρας υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια τιμών που έχει θέσει η Ομάδα των Επτά.

Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα (CREA) που εδρεύει στο Ελσίνκι, τα οποία παραθέτει το Bloomberg, περίπου τα δύο τρίτα του ρωσικού αργού και πετρελαϊκών προϊόντων μεταφέρονται με πλοία που είναι ασφαλισμένα ή ανήκουν σε χώρες που εφαρμόζουν ανώτατα όρια τιμών που επιβλήθηκαν από τη G-7 και τους συμμάχους της.

Αυτό δείχνει ότι η Μόσχα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, αναφέρει.

Το πλαφόν

Το πλαφόν στις τιμές σχεδιάστηκε έτσι να εξασφαλίσει ότι το πετρέλαιο θα συνεχίσει να ρέει στον κόσμο, ενώ παράλληλα μειώνει τα έσοδα του Κρεμλίνου.

Το CREA υπογραμμίζει επίσης ότι εκτός από τη χρήση δυτικών πλοίων, η Ρωσία έχει συγκεντρώσει έναν λεγόμενο σκιώδη στόλο δεξαμενόπλοιων που λειτουργούν εκτός δικαιοδοσίας χωρών που επιβάλλουν κυρώσεις. Τείνουν να μεταφέρουν πετρέλαιο σε μικρότερες αποστάσεις, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πώς μένει στη σκιά ο «σκοτεινός» στόλος της Ρωσίας

«Περισσότερο από τη χρήση «σκιωδών» δεξαμενόπλοιων, ο αντίκτυπος του ανώτατου ορίου της τιμής του πετρελαίου υπονομεύτηκε από την αποτυχία των συμμετεχουσών κυβερνήσεων να επιβάλουν πλήρως το ανώτατο όριο τιμών και να τιμωρήσουν τους παραβάτες», ανέφερε ο Isaac Levi, επικεφαλής της ομάδας της CREA για την Ευρώπη.

Από την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία,  το CREA διαπιστώνει ότι ο όγκος του ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται με «σκιώδη» δεξαμενόπλοια έχει υπερδιπλασιαστεί. Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το 13% της χωρητικότητας πετρελαίου που αναχωρούσε από ρωσικά λιμάνια μεταφερόταν με «σκιώδη» δεξαμενόπλοια. Από τον Ιούλιο του 2023, αυτό έχει υπερδιπλασιαστεί σε όγκο, με το 42% του συνόλου του πετρελαίου από τη Ρωσία να μεταφέρεται με «σκιώδη» δεξαμενόπλοια.

Η G-7 και οι σύμμαχοί της επέβαλαν ανώτατο όριο στις εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας τον Δεκέμβριο και σε διυλισμένα καύσιμα όπως η βενζίνη και το ντίζελ τον Φεβρουάριο. Το ρωσικό αργό διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι από τα μέσα Ιουλίου.

Μέρος της προμήθειας της χώρας που πωλείται στην Ασία έχει αρχίσει να κερδίζει premium σε σύγκριση με τους δείκτες αναφοράς, και με το αργό Brent να διαπραγματεύεται κοντά στα 95 δολάρια, ορισμένες ρωσικές ποιότητες διαπραγματεύονται πιο κοντά στα 100 δολάρια από τα 60 δολάρια.

Περίπου τα τρία τέταρτα όλων των ταξιδιών του σκιώδους στόλου μεταφέρουν ρωσικού αργό, ανέφερε το CREA.

Περισσότερα από ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο