Oι εισαγωγές ηλεκτρικών κινεζικών οχημάτων θα επηρεάσουν την απόφαση για το αν καθυστερήσει η επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που αποστέλλονται μεταξύ ΕΕ και Βρετανίας, είπ ο Επίτροπος Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Ελπίζουμε ότι μπορούμε να αποφύγουμε τους δασμούς», τόνισε ο Βάλντις Ντομπρόβσκις σε συνέντευξή του στην Frankfurter Allgemeine Zeitung. «Αν η ΕΕ και η Μεγάλη Βρετανία επιβάλλουν τώρα δασμούς η μία στην άλλη, αυτό δεν θα βοηθήσει τη βιομηχανία μας, μόνο την Κίνα, αν όχι κανέναν».
Ντομπρόβσκις – EE: Δεν επιθυμούμε να κόψουμε δεσμούς με την Κίνα
Η ανησυχία της αυτοκινητοβιομηχανίας
Σύμφωνα με τους όρους που προβλέπει η συμφωνία του Brexit, από τον Ιανουάριο θα επιβάλλεται δασμός 10% σε κάθε ηλεκτρικό όχημα που διακινείται μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, εάν λιγότερο από το 45% της αξίας του προέρχεται από τις δύο περιοχές. Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως αναφέρει το Bloomberg, ασκεί πιέσεις στο μπλοκ των 27 χωρών να παρατείνει αυτή την προθεσμία, καθώς επί του παρόντος προμηθεύεται τις περισσότερες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου το 40% της αξίας του αυτοκινήτου, από την Ασία.
Αυτός ο δασμός θα έκανε τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ακριβά, με κόστος για τον κλάδο 4,3 δισ. ευρώ (4,5 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου. Θα επέτεινε επίσης τις ανησυχίες των Βρυξελλών ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει αθέμιτο πλεονέκτημα τιμολόγησης ως αποτέλεσμα των επιδοτήσεων.
ΕΕ: Γιατί η μάχη με την Κίνα είναι δύσκολη και άνιση
Οι βρετανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να παρατείνουν την προγραμματισμένη περίοδο σταδιακής εισαγωγής κατά τρία χρόνια, επιτρέποντας έτσι περισσότερο χρόνο στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών της περιοχής να αναπτυχθεί. Οι Βρυξέλλες είναι ανένδοτες στην αποφυγή αλλαγών στο κείμενο της συμφωνίας εμπορίου και συνεργασίας μετά το Brexit, για να μην ανοίξει η πόρτα σε άλλες αναθεωρήσεις.
Ο Ντομπρόβσκις είπε ότι θα ήταν δυνατόν να αποφευχθούν οι δασμοί EV «χωρίς να ανοίξει η συμφωνία για το Brexit», αλλά δεν διευκρίνισε περαιτέρω.
Η σχέση με την Κίνα
Ο Επίτροπος, ο οποίος βρέθηκε στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα για να συζητήσει εμπορικά θέματα, επιβεβαίωσε ότι στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλες μάρκες όπως η Tesla Inc. θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τιμωρητικούς δασμούς επειδή επωφελήθηκαν από την κινεζική στήριξη και εξήγαγαν στην Ευρώπη.
«Ας το θέσουμε έτσι: Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, αλλά η διαδικασία δεν περιορίζεται στις κινεζικές μάρκες», δήλωσε. Η έρευνα αναμένεται να ξεκινήσει «τις επόμενες ημέρες», πρόσθεσε
Latest News
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
H αμερικανική οικονομία απειλείται από στασιμοπληθωρισμό
Αυτό μπορεί να είναι χειρότερο από την οικονομική ύφεση
Προβλέψεις για ανάπτυξη έως 3,5% στο Χονγκ Κονγκ το α΄ τρίμηνο
Εντός του εύρους της πρόβλεψης οικονομικής ανάπτυξης για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο του Χονγκ Κονγκ
Η ύφεση της αγοράς ακινήτων στη Σιγκαπούρη προσφέρει ευκαιρίες για κροίσους
Η ύφεση στην αγορά ακινήτων της πόλης-κράτους προσφέρει ευκαιρίες για όσους έχουν χρήμα
Αναποτελεσματικές οι κυρώσεις σε Ρωσία και Ιράν
Στο Ιράν επιβάλλονται κυρώσεις εδώ και 40 χρόνια. Στη Ρωσία έχουν επιβληθεί τόσες κυρώσεις, όσο σε καμία άλλη χώρα. Τα αποτελέσματά τους όμως είναι πενιχρά
Ο τεράστιος εταιρικός ανασχηματισμός της Google - Ποιος αποκτά περισσότερη ισχύ
Ο επικεφαλής της DeepMind της Google αποκτά περισσότερη δύναμη, ενώ ο επικεφαλής των συσκευών Pixel θα επιβλέπει επίσης το Android
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft
Εργο - μαμούθ 35 δισ. για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου στο Ντουμπάι
Το διεθνές αεροδρόμιο Al Maktoum θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο εξυπηρετώντας έως και 260 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι