Υψηλότερες αναμένεται να είναι οι δαπάνες των νέων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, έδειξε έκθεση του Shopify. Μάλιστα η πρόθεση αυτή σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες εκπτώσεις και προσφορές που θα ανακοινώσουν οι retailers, οδηγούν τους καταναλωτές σε αγορές νωρίτερα από το συνηθισμένο.

Μετά τις προβλέψεις για περισσότερες λιανικές πωλήσεις στις επικείμενες γιορτές, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των αγοραστών αναμένουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τα δώρα των γιορτών θα παραμείνει ο ίδιος ή θα αυξηθεί σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα του Shopify και της Gallup σε 1.761 καταναλωτές στις ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα.

Πληθωρισμός: Αφήνει ανεπούλωτες πληγές στην Gen Z

Γεννημένοι μεταξύ 1996 και 2012, τα μέλη της Gen Ζ διαμορφώνουν το δικό τους προφίλ: κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό. Eίναι η μεγαλύτερη γενιά στον κόσμο αυτή την στιγμή και θα αποτελεί το 27% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού μέχρι το 2025, παίρνοντας τα ηνία της παγκόσμιας οικονομίας από τις προηγούμενες γενιές.

Το social shopping

Το 37% του δυναμικού αυτού κοινού θα δαπανήσουν περισσότερα για τις γιορτινές αγορές τους σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την έρευνα. Λιγότεροι από τους μισούς (41%) αγοραστές σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις γιορτινές αγορές τους τον Οκτώβριο, ακολουθούμενοι από το 39% που το κάνουν τον Νοέμβριο και το 20% τον Δεκέμβριο. Αν και σχεδόν όλοι (93%) σχεδιάζουν να αγοράσουν τουλάχιστον μερικά από τα δώρα τους μέσω διαδικτύου, οι μισοί αγοραστές (47%) προβλέπουν να αγοράσουν όλα ή τα περισσότερα από τα δώρα τους μέσω διαδικτύου.

Και είναι λογικό, εάν σκεφτεί κανείς ότι οι Gen Z-ers είναι μια ψηφιακή γενιά. Το Shopify διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί (48%) καταναλωτές σχεδιάζουν να αγοράσουν τουλάχιστον κάποια δώρα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό μεγαλύτερο από το τρίτο του συνόλου των καταναλωτών στις ΗΠΑ που έχουν εκδηλώσει ανάλογη πρόθεση. Το 48% των ερωτηθέντων επισήμανα επίσης ότι θα αγόραζαν νωρίτερα τα δώρα τους για τις γιορτές, εάν οι retailers άρχιζαν να παρουσιάζουν νωρίτερα τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειές τους.

Στροφή και στα malls

Σε συνδυασμό και με άλλα ευρήματα, η έρευνα του Shopify περιγράφει λεπτομερώς τις αγοραστικές συνήθειες της συγκεκριμένης γενιάς, που εκτός από το social shopping, επιλέγουν να στραφούν και σε φυσικά καταστήματα τα οποία όμως αναπτύσσονται μέσα σε εμπορικά κέντρα. Αντίστοιχη μελέτη της JLL που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι το 49,6% των καταναλωτών της Gen Z αναμένουν να κάνουν τις αγορές τους για τις γιορτές σε εμπορικά κέντρα, περισσότερο από τον μέσο όρο του 40,8%.

Η έρευνα του Shopify απηχεί άλλες εκθέσεις που δείχνουν ότι οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα κατά τη διάρκεια των φετινών διακοπών. Μια έκθεση του Σεπτεμβρίου από την Deloitte προέβλεψε ότι οι λιανικές πωλήσεις θα αυξηθούν μεταξύ 3,5% και 4,6% σε ετήσια βάση, οδηγώντας τις πωλήσεις των διακοπών σε 1,54 έως 1,56 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024.

Παρά τις προγραμματισμένες αυξήσεις στους προϋπολογισμούς των διακοπών και στις λιανικές πωλήσεις, οι καταναλωτές βασίζονται περισσότερο στις πιστωτικές τους κάρτες, γεγονός που θα μπορούσε να επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς τους αυτή την περίοδο των διακοπών. Το δεύτερο τρίμηνο, τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών των καταναλωτών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4,6% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο σε 1,03 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Κέντρο Μικροοικονομικών Δεδομένων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Νέας Υόρκης. Μια έρευνα της LendingClub που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο διαπίστωσε ότι το 29% των καταναλωτών της Gen Ζ ζουν με επιταγές, προκειμένου να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γαλλία: Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου
Διεθνή |

Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι

Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής