Ξεκινάει η διαδικασία για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, όπως επίσης και για τη συντήρηση και τη διαχείριση αυτών, ύστερα από την έγκριση της διενέργειας Διεθνούς Διαγωνισμού Σ.Δ.Ι.Τ., από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ενώ τα δύο ακίνητα ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Ο Διαγωνισμός προβλέπεται να πραγματοποιηθεί με τη διαδικασία Ανταγωνιστικού Διαλόγου μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
ΣΔΙΤ: Έντονο ενδιαφέρον για τέσσερα Δικαστικά Μέγαρα στην επαρχία
Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός
Ειδικότερα, ο γενικός σχεδιασμός των έργων βασίζεται στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες και την επίλυση ουσιωδών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν και δυσχεραίνουν το έργο των δικαστικών λειτουργών στις δύο πόλεις.
Περιλαμβάνεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου με τον απαραίτητο εξοπλισμό του, η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου των ανωτέρω κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και η συντήρηση και διαχείριση των Δικαστικών Μεγάρων αυτών.
Τα ανωτέρω Δικαστικά Μέγαρα θα κατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου) ή ανακατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ρεθύμνου) έτσι ώστε να πληρούν τις αρχές του «βιοκλιματικού σχεδιασμού», να είναι μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, να έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με άριστη ενεργειακή συμπεριφορά του κτιρίου και να υιοθετούν πρακτικές που αφορούν στην εξοικονόμηση κατανάλωσης ενέργειας, ενώ προβλέπεται η χρήση αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Θα παρέχουν αυξημένη ασφάλεια για το προσωπικό και τους επισκέπτες, σε κάθε περίπτωση κρίσης ή απειλής, ευελιξία σε μελλοντικές εσωτερικές διαρρυθμίσεις και πλήρη προσβασιμότητα σε ΑμεΑ.
Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα πρέπει να χρησιμοποιήσει σε όλες τις φάσεις της Σύμβασης, τόσο κατά τη φάση μελέτης/κατασκευής/ανακατασκευής όσο και κατά τη φάση λειτουργίας, συντήρησης και διαχείρισης των Δικαστικών Μεγάρων, ένα μοντέλο κτιριακής πληροφορίας – Building Information Modelling (ΒΙΜ), δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση φυσικών χαρακτηριστικών και χαρακτηριστικών λειτουργίας των δικαστικών μεγάρων, που θα αποτελεί μια κοινή πηγή δεδομένων και γνώσης για τα Δικαστικά Μέγαρα, αποτελώντας μια αξιόπιστη βάση για αποφάσεις, καθ’ όλο τον κύκλο ζωής τους.
Τι προβλέπεται στις δύο κρητικές πόλεις
Σημειώνεται ότι στο Ηράκλειο προβλέπεται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου, σε οικόπεδο που βρίσκεται ανατολικά του κέντρου της πόλης, κοντά στο λιμάνι του Ηρακλείου, μεταξύ πόλης και αεροδρομίου και πλησίον των παλαιών τειχών και το οποίο βρίσκεται στην συμβολή των λεωφόρων Ικάρου, Εθνικής Αντιστάσεως και Ελευθερίου Βενιζέλου (παραλιακής).
Στο Ρέθυμνο προβλέπεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου με σκοπό να λυθούν τα χρόνια προβλήματα του κτιρίου που έχει ανεγερθεί το 1981 και λειτουργεί πάνω από 40 έτη και αφορούν τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις του κτιρίου οι οποίες εμποδίζουν πλέον τη λειτουργικότητα του χώρου και την ομαλή λειτουργία των δικαστικών υπηρεσιών. Η ανακατασκευή προβλέπει εργασίες αποκατάστασης του φέροντος οργανισμού, κατάλληλες εσωτερικές διαρρυθμίσεις για την αποκατάσταση προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρήση, παρεμβάσεις στο εξωτερικό κέλυφος και στο εσωτερικό του κτιρίου, για την αποκατάσταση προβλημάτων που σχετίζονται με την παλαιότητα, την πλημμελή συντήρηση και την απουσία εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης στο σύνολο των εγκαταστάσεων.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου