Ποια είναι η στιγμή για να θέσει κανείς το κρίσιμο ερώτημα, εάν είναι ώρα να αφήσει την οδήγηση; Φυσικά και δεν μιλάμε για όλα όσα προβλέπει ο νόμος, αλλά πέρα απ’ αυτό, πότε είναι η ώρα να αναρωτηθεί κανείς, για το εάν μπορεί ακόμη να οδηγεί με ασφάλεια.

Σύμφωνα με δημοσίευση στο ιστολόγιο της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, τα στατιστικά στοιχεία είναι συντριπτικά από το Αμερικανικό Συμβούλιο Ασφάλειας και δεν αφορούν μόνο τις μεγάλες ηλικίες. Παρατηρείται άνοδος στα θανατηφόρα δυστυχήματα ακόμα και στους πολύ νέους.

Αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία

Τα θανατηφόρα τροχαία από τις ηλικίες 15 έως 20 ετών σημειώνουν μια άνοδο της τάξεως του 10%, ανάμεσα στο 2020 και το 2021, φτάνοντας τους 5.565 θανάτους. Όταν εμπλέκεται το αλκοόλ, δεν υπάρχει ηλικία για να συμβεί το μοιραίο.

Οδήγηση: Το συχνότερο λάθος που κοστίζει ακριβά – Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος

Ωστόσο, στους οδηγούς από 65 ετών και πάνω, η αύξηση των θανατηφόρων δυστυχημάτων ανέρχεται στο 15%, με τους θανάτους από τροχαία να φτάνουν τους 8.200 θανάτους από το 2020 έως το 2021.

Οι νεαρότεροι οδηγοί είναι άπειροι και ακριβώς όπως και οι ηλικιωμένοι –αλλά και όσοι έχουν πιει αλκοόλ- υπερεκτιμούν τις δυνατότητές τους.

Ποιες είναι οι… κόκκινες γραμμές

Θα πρέπει κανείς, εάν είναι ηλικιωμένος να παρατηρήσει ορισμένα πράγματα και να δώσει σημασία σε αυτά:

  • Σχόλια ανησυχίας από φίλους, οικογένεια και γνωστούς
  • Απροθυμία των άλλων να επιβιβαστούν στο αυτοκίνητο μαζί τους
  • Τα παράπονα άλλων οδηγών ή των αρχών (π.χ. εάν λαμβάνει συχνά κλήσεις από την Τροχαία)
  • Το να χάνεται κανείς σε οικείους δρόμους
  • Εάν οδηγεί συνεχώς είτε πολύ αργά είτε πολύ γρήγορα
  • Συχνά ατυχήματα
  • Ανεξήγητες φθορές στο αυτοκίνητο

Γιατί είναι μια δύσκολη απόφαση

Καταρχάς δεν είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς την γνωστική έκπτωση. Το άτομο μπορεί να νιώσει άχρηστο και ότι βγαίνει απέξω από τα πράγματα.

Επίσης μπορεί να δείξει άρνηση και αμυντική στάση και να κατηγορεί τους άλλους για ό,τι του συμβαίνει, ιδίως τους άλλους οδηγούς.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η οδήγηση δίνει στον άνθρωπο μια μεγάλη αυτονομία και ανεξαρτησία, οπότε το να απαρνηθεί αυτά από τη ζωή του, είναι μια μεγάλη απώλεια.

Είναι καλό να καταστρώσει κανείς ένα σχέδιο δράσης

Ποια μέτρα μπορεί να δρομολογήσει κανείς για την ασφάλειά του

  • Μια ειλικρινής και τίμια συζήτηση με κάποιον από τους φίλους ή τους συγγενείς που το άτομο εμπιστεύεται, μπορεί να είναι διαφωτιστική και πολύ χρήσιμη. Και να ακούσει ίσως κανείς και αλήθειες δύσκολες που πονάνε, αλλά αναπόφευκτες.
  • Μια επίσκεψη στον γιατρό μπορεί επίσης να βοηθήσει. Εάν ξεκαθαρίσει το άτομο ρεαλιστικά κάποιες παραμέτρους όπως το εάν βλέπει καλά το βράδυ, εάν έχει καλά αντανακλαστικά, εάν χρειάζεται κάποιες αλλαγές στην ιατρική του αγωγή που μπορεί να επηρεάζει την οδήγηση.
  • Επίσης θα μπορούσε να υποβληθεί σε τεστ οδήγησης για να σιγουρευτεί για την ικανότητά του και σε ποιο επίπεδο βρίσκεται.
  • Μια λύση είναι τα μαθήματα οδήγησης, γιατί μπορεί κάποιος να φρεσκάρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του και να εντοπίσει χρήσιμες συμβουλές για αμυντική οδήγηση.
  • Ο καθορισμός των διαδρομών επίσης μπορεί να είναι σημαντικός. Κάποιος να αποφασίσει να οδηγεί κοντά γύρω από το σπίτι του ή να εγκαταλείψει τη νυχτερινή οδήγηση.
  • Επίσης είναι σημαντικό κανείς να κάνει βελτιώσεις στο αυτοκίνητό του, προκειμένου να βλέπει καλύτερα, να κάθεται σωστά και να είναι λειτουργικός ως προς την οδηγική του συμπεριφορά.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ ήρθε για να γίνει κυβέρνηση
Επικαιρότητα |

«Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες» , λέει ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Νικος Ανδρουλάκης άσκησε κριτική στη Νέα Δημοκρατία λέγοντας ότι «καλλιέργησε υψηλές προσδοκίες», ενώ το περιβάλλον για ελληνοτουρκικό διάλογο δεν ήταν ευνοϊκό