Η Ford Motor , μετά τη General Motorrs (GM) , μείωσε κι εκείνη την πρόβλεψη για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους -λόγω της χαμένης παραγωγής από μια μακρά απεργία στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ- και προσδιόρισε το κόστος μιας νέας συμφωνίας για τα εργατικά στα 8,8 δισ. δολάρια, αναφέρει το Reuters.
Η συμφωνία με το συνδικάτο United Auto Workers (UAW), η οποία επιτεύχθηκε μετά από εβδομάδες τεταμένων διαπραγματεύσεων, θα προσθέσει περίπου 900 δολάρια στο εργατικό κόστος ανά όχημα μέχρι το 2028, το οποίο η Ford δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να αντισταθμίσει με περικοπές κόστους σε άλλα σημεία.
Ford: Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λούισβιλ καταψήφισαν την προτεινόμενη σύμβαση
Η απεργία φαίνεται πως κόστισε στη Ford Motor καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει τώρα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 10 έως 10,5 δισ. δολαρίων για το 2023, έναντι 11 έως 12 δισ. δολάρια στην προηγούμενη πρόβλεψή της.
Η πρόβλεψη περιλαμβάνει 1,7 δισ. δολάρια σε διαφυγόντα κέρδη από την απεργία, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ford, οδήγησε επίσης σε περίπου 100.000 μονάδες λιγότερες πωλήσεις οχημάτων χονδρικής.
Οι προβλέψεις της Ford έρχονται μία ημέρα μετά τη μείωση των προβλέψεων κερδών της GM για το 2023 και την ανακοίνωση ότι οι νέες εργασιακές συμφωνίες της με την UAW και το καναδικό συνδικάτο Unifor θα της κοστίσουν 9,3 δισ. δολάρια έως το 2028.
Η Ford ήταν η πρώτη από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με την UAW μετά από σχεδόν έξι εβδομάδες απεργιών, κατά τις οποίες περίπου 45.000 εργαζόμενοι πραγματοποίησαν επίσχεση εργασίας και διοργάνωσαν κινητοποιήσεις σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, διεκδικώντας καλύτερους μισθούς και παροχές.
Το συνδικάτο των εργαζομένων ( UAW ) κατηγόρησε τις εταιρείες ότι απολαμβάνουν κέρδη ρεκόρ χωρίς να τα μοιράζονται δίκαια με τους εργαζόμενους ενω ενημέρωνε τακτικά για τις εξελίξεις μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυξήσεις 30% στους μισθούς
Ένα μήνα μετά την έναρξη των απεργιών, η Ford δήλωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν «στα όρια» των δυνατοτήτων της για δαπανες σε υψηλότερους μισθούς και παροχές. Προειδοποίησε ότι οι απεργίες, ειδικά στο πιο επικερδές εργοστάσιό της, θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη, να πλήξουν την ικανότητά της να επενδύσει στην επιχείρηση και να βλάψουν τους εργαζόμενους.
Λίγες ημέρες αργότερα ο εκτελεστικός πρόεδρος Bill Ford ζήτησε τον τερματισμό των συνομιλιών και προέτρεψε την UAW να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία.
Ωστόσο, η επιμονή του ηγέτη του συνδικάτου της UAW Σον Φαίην ανάγκασε τη Ford να αυξήσει την προσφορά της. Η συμφωνία που ενέκριναν τελικά οι ηγέτες της UAW περιελάμβανε αύξηση μισθών τουλάχιστον 30% για τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης και υπερδιπλάσια αμοιβή για τους υπόλοιπους.
Η νέα συμφωνία περιλάμβανει ακόμα 8,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στην παραγωγή, κατάργηση των διατάξεων εξοικονόμησης κόστους, όπως η πληρωμή των εργαζομένων στα εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων λιγότερο από τους εργαζόμενους στα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων.
Μείωση επενδύσεων
Όμως η συμφωνία οδήγησε τη Ford, η οποία αντιμετωπίζει υψηλότερο εργατικό κόστος όπως και οι GM και Stellantis (μητρική της η μητρική της Chrysler) , να αποσύρει τις προβλέψεις της για το 2023 τον Οκτώβριο.
Ήδη η αυτοκινητοβιομηχανία παλεύοντας με τις απώλειες στην επιχείρηση EV, την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης εν μέσω υψηλότερων επιτοκίων και τον πόλεμο τιμών που πυροδότησε η Tesla, ο ηγέτης της αγοράς ηλκετρτοκίνητων οχημάτων , η Ford είχε επίσης δηλώσει ότι θα περικόψει τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια για τα ηλεκρτικά αυτοκίνητα (EV ) κατά 12 δισ. δολάρια.
Ακόμα και όταν ξεκίνησε εκ νέου την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών EV στο Μίσιγκαν την περασμένη εβδομάδα , μετά από δίμηνη παύση, η Ford δήλωσε ότι θα μειώσει τις επενδύσεις κεφαλαίου, τη δυναμικότητα και τον αριθμό των προγραμματισμένων θέσεων εργασίας, χωρίς να δώσει ακριβές νούμερο.
Η GM ανέφερε επίσης 10 δισεκατομμύρια δολάρια για επαναγορά μετοχών, αύξηση μερίσματος κατά 33% και σημαντικές περικοπές δαπανών στην προβληματική μονάδα ρομποτικών ταξί Cruise.
Latest News
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο