Η βραχυχρόνια μίσθωση ξεκίνησε να λειτουργεί υπό τον μανδύα της οικονομίας του διαμοιρασμού και έφθασε σήμερα να αποτελεί μια κατεξοχήν οικονομική δραστηριότητα που, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ανταγωνίζεται αθέμιτα τις νόμιμες ξενοδοχειακές (και όχι μόνο) επιχειρήσεις.
Στην Ελλάδα σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που πρόσφατα δημοσίευσε το ΙΝΣΕΤΕ, οι κλίνες στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης έφθασαν στο σημείο να ξεπεράσουν τις ξενοδοχειακές κλίνες κατά 50.000.
Το παράδοξο μάλιστα είναι πως, ενώ το αρχικό νομοθετικό πλαίσιο, που τέθηκε σε ισχύ το έτος 2016 με το άρθρο 111 του ν.4446/2016, προέβλεπε στοιχειώδεις έστω προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούν τα καταλύματα που εκμισθώνονται βραχυχρόνια και μέγιστη διάρκεια της περιόδου μισθώσεως τους, πλέον περιοριζόμαστε σε μια φορολογική κυρίως αντιμετώπιση της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Ούτε λόγος, για προδιαγραφές ασφάλειας, για την προστασία των εναλλασσόμενων ενοίκων!
Ενώ ο ξενοδοχειακός κλάδος, βασικότατος τροφοδότης του ΑΕΠ και από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, καλείται να δείξει κατανόηση για τη μη ικανοποίηση βασικών αιτημάτων του (όπως η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στη διαμονή στα επίπεδα του ανταγωνισμού) που οφείλεται στην έλλειψη του απαραίτητου δημοσιονομικού χώρου, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη δυσκολία που έχει το ελληνικό δημόσιο να βάλει επιτέλους ουσιαστική τάξη στην δραστηριότητα της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Δεν ζητάμε να ανακαλύψουμε τον τροχό. Στη Γερμανία, την Αγγλία τη Γαλλία, την Πορτογαλία το Βέλγιο, την Ιρλανδία, την Ολλανδία κ.λπ. έχουν προβλεφθεί συγκεκριμένοι κανόνες και περιορισμοί. Στην Ελλάδα, η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών περιορίζεται στην προσπάθεια φορολογικής κυρίως αντιμετώπισης της συγκεκριμένης δραστηριότητας και αφήνει σημαντικά ερωτήματα αναπάντητα. Χωρίς ουσιαστικό νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας, η βραχυχρόνια μίσθωση θα συνεχίσει να εξαντλεί τον κατοικήσιμο χώρο, να ανεβάζει τις τιμές ενοικίασης των κατοικιών, να καλλιεργεί μια νέα γενιά μαύρης εργασίας, να στερεί από το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία έσοδα, να αυξάνει την ροή των απορριμμάτων και την αλλοίωση της τοπικής πολιτιστικής ταυτότητας. Θα συνεχίσει να ανταγωνίζεται αθέμιτα τις νόμιμες επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και να δυσχεραίνει την προσπάθεια βιοπορισμού των μικρών ιδίως οικογενειακών ξενοδοχείων.
Όταν μιλάμε για κράτος δικαίου δεν μπορεί να αφήνεται να λειτουργεί ουσιαστικά ανεξέλεγκτα, εις βάρος του υπερ-ρυθμισμένου ξενοδοχειακού κλάδου, μια παράλληλη οικονομική δραστηριότητα, η οποία καμία σχέση δεν έχει με την οικονομία διαμοιρασμού.
* Ο Γιάννης Χατζής είναι Προεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων
Latest News
Οχήματα: Όσα πρέπει να ξέρετε για την άρση ψηφιακής ακινησίας
Ποια είναι η διαδικασία για την άρση ακινησίας για ΙΧ οχήματα
Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση παραστατικών διακίνησης (ΣΤ’ Μέρος)
Τύποι παραστατικών ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών
Οι διεθνείς οργανισμοί απέναντι στο «America First 2.0»
Οι νέες συνθήκες και το δόγμα America First
Αθλητές της παραγωγής Redux
Τι αφορά το αντικίνητρο της υψηλής φορολογίας της ειδικευμένης μισθωτής εργασίας
Η αναγκαιότητα της Ελεγκτικής του Δημοσίου και τα σύγχρονα εργαλεία ορθολογικής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος
Η Ελεγκτική του Δημοσίου αποτελεί «θεμέλιο λίθο» στο πλαίσιο της σύγχρονης δημοσιονομικής διαχείρισης,
Τα ελληνικά ομόλογα... αλλάζουν πίστα - Η αναβάθμιση της Scope και η απόδοση του 10ετούς
Πώς φθάσαμε στην αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου από τη Scope Ratings - Τα ελληνικά ομόλογα αλλάζουν επίπεδο
Πότε θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων - Πόσα χρήματα θα πάρετε [παραδείγματα]
Το δώρο Χριστουγέννων πρέπει να καταβληθεί μέχρι 21 Δεκεμβρίου 2024 και η μη καταβολή του διώκεται ποινικά
Η προφητεία των 100 χιλιάδων δολαρίων στο Bitcoin ανοίγει την όρεξη για το Ethereum
Το επενδυτικό κλίμα παραμένει καλό σε παγκόσμιο επίπεδο και επιτρέπει ανάληψη πιο ριψοκίνδυνων θέσεων, όπως σε διάφορα κρυπτονομίσματα.
Ψηφιακή πλατφόρμα για τα οχήματα myCAR – Άρση ακινησίας
Προϋποθέσεις – Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
Κατώτατος μισθός, συλλογικές συμβάσεις και συντάξεις
Mε διαφορετικούς όρους κρατικής παρέμβασης παρατείνεται η μνημονιακή κατάργηση (Φεβρουάριος 2012) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) που καθόριζε στην Ελλάδα επί δεκαετίες τον κατώτατο μισθό