Ένα νέο νομοσχέδιο στη Γερουσία της Καλιφόρνια θα απαιτήσει τα οχήματα που πωλούνται στην πολιτεία να είναι εξοπλισμένα με ρυθμιστές ταχύτητας, «κόφτες» δηλαδή, για να περιορίσουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα οχήματα στους δρόμους της πολιτείας.
Η πρόταση του Δημοκρατή γερουσιαστή Σκοτ Βίνερ που εκπροσωπεί το Σαν Φραντσίσκο είναι μέρος μιας δέσμης νομοσχεδίων που αποσκοπεί να μειώσει τους τραυματισμούς και τους θανάτους στην Καλιφόρνια.
X/Twitter: Ήττα στον δικαστικό πόλεμο για την «ελευθερία του λόγου» στην Καλιφόρνια
«Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι θα πρέπει να επιτρέπεται συνήθως να οδηγούν πάνω από 10 μίλια την ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας», δήλωσε ο Βίνερ σε συνέντευξή του στους Los Angeles Times. «Μπορείς να θέλεις ό,τι θέλεις. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σας επιτρέπεται να το κάνεiw και αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε ικανοί να το κάνετε».
Τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα σκότωσαν περισσότερους ανθρώπους από ανθρωποκτονίες στο Λος Άντζελες πέρυσι
Το Νομοσχέδιο 961 της Γερουσίας, θα απαιτούσε κάθε επιβατικό όχημα, φορτηγό και λεωφορείο που κατασκευάζεται ή πωλείται στην Καλιφόρνια να έχει ρυθμιστές ταχύτητας από το 2027. Οι συσκευές θα χρησιμοποιούν τεχνολογία GPS ή κάμερες για να επαληθεύουν το όριο ταχύτητας σε μια συγκεκριμένη περιοχή και να επιβραδύνουν την ταχύτητα εάν πλησιάζει τα 10 μίλια/ώρα πάνω από το όριο.
Ο Βίνερ είπε ότι είναι ανοιχτός σε αλλαγές στο νομοσχέδιο, για παράδειγμα, εάν θα απαιτήσει ενεργούς ή παθητικούς κόφτες.
Οι ενεργοί ρυθμιστές ταχύτητας θα μείωναν πραγματικά την ταχύτητα των αυτοκινήτων που έφταναν το όριο των 10 μιλίων/ώρα παραπάνω από το όριο, ενώ οι παθητικές θα έκαναν κάποιου είδους ενοχλητικό ήχο ή βουητό για να προειδοποιήσουν τους οδηγούς να επιβραδύνουν.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε νομοθεσία που θα απαιτεί παθητικούς ρυθμιστές ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις χώρες μέλη από τον Ιούλιο.
Αντιδράσεις από αυτοκινητιστές
Η νομοθεσία είναι πιθανό να συναντήσει κάποιες αντιδράσεις από ορισμένες ομάδες φορτηγών που έχουν αντιταχθεί ομοίως στην ομοσπονδιακή νομοθεσία σχετικά με τους κυβερνήτες ταχύτητας.
Ο Τοντ Σπένσερ, πρόεδρος του συνδέσμου ιδιωτών οδηγών Owner-Operator Independent Drivers Assn., αντιτίθεται στη νομοθεσία, η οποία πιστεύει ότι δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνουν ασφαλέστεροι οι δρόμοι. Ο Σπένσερ συνηγορεί υπέρ της αυξημένης αστυνομικής παρουσίας για την παρακολούθηση των παραβατών, αλλά είπε ότι μερικές φορές είναι απαραίτητες αλλαγές στην ταχύτητα για την ασφαλή οδήγηση.
«Υπάρχουν φορές που οι οδηγοί θέλουν να επιταχύνουν αρκετά για να αλλάξουν λωρίδα, για να απομακρυνθούν από ορισμένες επικίνδυνες καταστάσεις. Η προτίμησή μας είναι οι οδηγοί να έχουν τη μέγιστη ικανότητα να το κάνουν αυτό. Δεν πιστεύουμε ότι η τεχνολογία ή ακόμη και οι περισσότεροι καλοπροαίρετοι κανονισμοί θα πρέπει να εμποδίσουν αυτό», είπε στους Los Angeles Times ο Σπένσερ.
Μέτρο επιτακτικό για την ασφάλεια
Ωστόσο, ο Βίνερ λέει ότι η αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Καλιφόρνια (4.407 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα το 2022, αύξηση 22% από το 2019) καθιστούν τη νομοθεσία επιτακτική ανάγκη για την ασφάλεια.
Στο Λος Άντζελες, υπήρξαν περισσότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2023 από ανθρωποκτονίες — η πρώτη φορά που συνέβη εδώ και μια δεκαετία.
«Αυτή είναι μια τεχνολογία που υπάρχει. Είναι σε λειτουργία αυτή τη στιγμή και θα σώσει ζωές», είπε ο Wiener.
Ενώ ο γερουσιαστής αναγνώρισε ότι θα υπάρξει αντίδραση, σημείωσε ότι κάθε πρόταση απαίτησης ασφάλειας αυτοκινήτου έχει αντιμετωπίσει κάποιο βαθμό αντίθεσης πριν γίνει θεσπιστεί. Ο Βίνερ ανέφερε ως παραδείγματα απαιτήσεις για ζώνες ασφαλείας, παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου και κράνη μοτοσικλετών.
Το νομοσχέδιο του Βίνερ που εισήχθη αυτήν την εβδομάδα, το οποίο ονόμασε Speeding and Fatality Emergency Reduction (SAFER), θα απαιτούσε επίσης προστατευτικά κιγκλιδώματα στα φορτηγά για να αποτρέψουν τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες από το να συρθούν κάτω από μεγαλύτερα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Latest News
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία