Αφού η Allstate υπέστη ζημίες δισεκατομμυρίων δολαρίων και δεν κατάφερε να επιτύχει τις αυξήσεις των επιτοκίων που ήθελε, κατέφυγε σε ολοκληρωτικές λύσεις.
Ο ασφαλιστικός γίγαντας απείλησε το περασμένο φθινόπωρο να σταματήσει να ανανεώνει την ασφάλιση αυτοκινήτων για πελάτες σε τρεις πολιτείες, που δεν είχαν υποχωρήσει στις απαιτήσεις του, κάτι που θα είχε αφήσει αυτούς τους ασφαλισμένους χωρίς κάλυψη. Οι πολιτείες έκαναν πίσω.
Τον Δεκέμβριο, το Νιου Τζέρσεϊ ενέκρινε αυξήσεις στα ποσοστά αυτοκινήτων για την Allstate κατά μέσο όρο κατά 17% και η Νέα Υόρκη, αύξηση 15%. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Καλιφόρνια επιτρέπουν στην Allstate να αυξήσει τα επιτόκια αυτοκινήτων κατά 30%, αλλά ακόμα δεν έχουν αποφασίσει σχετικά με το αίτημά της για αύξηση 40% στα επιτόκια ασφάλισης κατοικίας, αφού η ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε να συντάξει νέα συμβόλαια.
Για πολλούς Αμερικανούς, η ασφάλιση τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα σπίτια τους έχει μετατραπεί από μια γενικά διαχειρίσιμη δαπάνη ρουτίνας, σε μια δοκιμασία επιβίωσης που μπορεί να επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Οι ασφαλιστές συνέρχονται από τα χειρότερα χρόνια στην ιστορία τους. Οι καταστροφικές ζημιές από καταιγίδες και πυρκαγιές είναι ένας μεγάλος λόγος. Η τελευταία δεκαετία παγκόσμιων φυσικών καταστροφών ήταν η πιο δαπανηρή στην ιστορία. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες έχουν επιδεινώσει τις καταιγίδες και έχουν συμβάλει σε ξηρασίες που έχουν αυξήσει τον κίνδυνο πυρκαγιών.
Ο ρόλος του πληθωρισμού
Ο πληθωρισμός έκανε τα πράγματα χειρότερα, ενισχύοντας το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης αυτοκινήτων ή κατοικιών.
Η κλιματική αλλαγή έχει επίσης καταστήσει πιο δύσκολο για τους ασφαλιστές να μετρήσουν τους κινδύνους τους, ωθώντας ορισμένους να απαιτήσουν ακόμη υψηλότερα ασφάλιστρα για να μετριάσουν τις μελλοντικές ζημίες.
Οι ιδιοκτήτες σπιτιού και οι οδηγοί αντιμετωπίζουν απότομα αυξανόμενα ασφάλιστρα, λιγότερη κάλυψη και λιγότερες, εάν υπάρχουν, επιλογές ασφαλιστών. Σε ορισμένα μέρη, οι μόνες επιλογές είναι κάλυψη των βασικών ή καθόλου. Αυτό μπορεί να κάνει τα σπίτια να αξίζουν λιγότερο και πιο δύσκολο να πουληθούν και τα αυτοκίνητα λιγότερο οικονομικά.
Η Farmers Insurance Group αύξησε τα ποσοστά ασφάλισης κατοικίας κατά περισσότερο από 23% πέρυσι για δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένους τόσο στο Ιλινόις όσο και στο Τέξας, σύμφωνα με την S&P Global Market Intelligence. Η Nationwide Mutual είπε ότι δεν θα ανανεώσει 10.525 συμβόλαια ασφάλισης κατοικίας σε περιοχές που είναι επιρρεπείς σε τυφώνες στην Βόρεια Καρολίνα.
Η State Farm συγκέντρωσε ζημίες 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων από ασφάλειες ατυχημάτων το 2022, τις χειρότερες ποτέ, σύμφωνα με τον ιστότοπο real estate Mansion Global. Πέρυσι, σταμάτησε να συντάσσει νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια κατοικίας στην Καλιφόρνια. Οι ρυθμιστικές αρχές της πολιτείας ενέκριναν τον περασμένο μήνα αύξηση του επιτοκίου ασφάλισης κατοικίας κατά 20%.
Πολλοί ακόμη και σε περιοχές που δεν έχουν ιστορικό κινδύνου φυσικών καταστροφών δεν μπορούν να πετύχουν ασφάλιση, που επίσης απαιτείται για την αγορά κατοικίας, πριν την μεταβίβαση και έχουν πρόσβαση μόνο στον κρατικό ασφαλιστή έσχατης ανάγκης και συμπληρωματικό συμβόλαιο για την κάλυψη άλλων κινδύνων. Αυτό αυξάνει τα ασφάλιστρα, σε κάποιες περιπτώσεις έως και 300%.
Τις μεγάλες ζημίες ακολουθούν συνήθως μεγάλα κέρδη για τις ασφαλιστικές
Οι αμερικανικές ασφαλιστικές εταιρείες, που εκδίδουν συμβόλαια κατοικιών και αυτοκινήτων, συγκέντρωσαν 32,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρές ζημίες αναδοχής τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, 7,6 δισεκατομμύρια δολάρια χειρότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με έκθεση του Δεκεμβρίου της εταιρείας αξιολόγησης AM Best.
Όταν οι απώλειες είναι χαμηλές, εταιρείες όπως η Progressive και η Geico ανταγωνίζονται για πελάτες. Όταν χτυπούν καταστροφές, υπολογίζουν τις απώλειές τους και αυξάνουν τις τιμές ή μειώνουν τις προσφορές.
Συχνά ακολουθούν μεγάλα κέρδη, οδηγώντας σε παράπονα από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές. Οι μετοχές των ασφαλιστών έχουν ήδη ανακάμψει εν αναμονή υψηλότερων κερδών. Ωστόσο, το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου βρίσκεται υπό πίεση και, μερικοί πιστεύουν, έχει σπάσει.
Τα ασφάλιστρα έχουν ξεπεράσει τον πληθωρισμό. Τα ποσοστά ασφάλισης αυτοκινήτου αυξήθηκαν 19,2% τους 12 μήνες έως τον Νοέμβριο, έξι φορές την άνοδο των συνολικών τιμών καταναλωτή, δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες κατοικίας αντιμετώπισαν αυξήσεις των ασφαλίστρων από τους δικούς τους ασφαλιστές, γνωστούς ως αντασφαλιστές. Οι τιμές των αντασφαλίσεων για το περασμένο έτος αυξήθηκαν κατά 30% έως 50%, και οι ασφαλιστές αναγκάστηκαν να αναλάβουν περισσότερο ρίσκο. Οι αντασφαλιστές, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο, επικεντρώνονται στους κλιματικούς κινδύνους.
Ακριβότερα αυτοκίνητα – ακριβότερα ασφάλιστρα
Μεταξύ των παραγόντων που αυξάνουν την τιμή της ασφάλισης αυτοκινήτων: Οι τιμές καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών έχουν αυξηθεί, περισσότεροι άνθρωποι οδηγούν ακριβά οχήματα και τα ακραία καιρικά φαινόμενα καταστρέφουν περισσότερα αυτοκίνητα.
Μερικοί καταναλωτές επιλέγουν να παραιτηθούν από την κάλυψη—αν έχουν επιλογή. Οι περισσότεροι ενυπόθηκοι δανειστές απαιτούν από τους δανειολήπτες να έχουν ασφάλιση κατοικίας.
Ο πληθωρισμός, τα υψηλότερα ποσοστά αντασφάλισης και αγωγές αποτελούν μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας για τους ασφαλιστές. Η κλιματική αλλαγή είναι μπαλαντέρ. Όταν οι ασφαλιστές δεν μπορούν να ποσοτικοποιήσουν τον κίνδυνο, χρεώνουν περισσότερο για να το καλύψουν ή να το αποφύγουν εντελώς.
Οι αποκαλούμενες «ασφαλιστικές έρημοι», όπου οι εταιρείες του ιδιωτικού τομέα δεν θα πωλούν πλέον τακτικά ασφαλιστήρια συμβόλαια κατοικίας, επεκτείνονται ήδη σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Ο ασφαλιστής της τελευταίας λύσης της Φλόριντα είναι τώρα ο κύριος πάροχος της κάλυψης για κατοικίες στην πολιτεία.
Περιοχές στην Καλιφόρνια, στο Salt Lake City και Ντένβερ και τα Απαλάχια όρη από το Τενεσί ως τη Νέα Υόρκη είναι επιρρεπής σε πυρκαγιές, και οι ασφαλιστές αρνούνται να ανανεώσουν συμβόλαια. Μια άλλη ανησυχία είναι το Τέξας, εν μέρει λόγω της αυξημένης ανάπτυξης στις παρυφές των μητροπολιτικών περιοχών που προέρχεται από τη μετανάστευση από την Καλιφόρνια, αναφέρει η έκθεση. Παρόλα αυτά οι ασφαλιστές λένε ότι δεν θα εγκαταλείψουν εντελώς επικίνδυνες περιοχές.
Η “ήσυχη παραίτηση” των ασφαλιστών
Ασφαλιστικοί πράκτορες και αναλυτές είπαν ότι πολλοί ασφαλιστές «παραιτούνται ήσυχα» από περιοχές υψηλού κινδύνου αντί να αντιμετωπίζουν τις δημόσιες σχέσεις ή τις ρυθμιστικές επιπτώσεις από μια επίσημη έξοδο.
Οι εταιρείες πνίγουν νέες επιχειρήσεις μειώνοντας τις διαφημίσεις, κλείνοντας γραφεία πωλήσεων ή δημιουργώντας εμπόδια στη λήψη προσφορών.
Οι πράκτορες λένε ότι μια άλλη κοινή τεχνική για τον περιορισμό της μη κερδοφόρας ανάπτυξης είναι η επιμονή στη γραφειοκρατία που είναι δύσκολο να εντοπιστεί εκ των προτέρων.
Για χρόνια, οι κρατικοί κανονισμοί διατήρησαν την ασφάλιση σχετικά φθηνή στην Καλιφόρνια. Οι ασφαλιστές συνήθως ζητούσαν αυξήσεις επιτοκίων κάτω του 7% λόγω ενός νόμου 35 ετών που καθιστούσε δυσκολότερη την αύξηση των επιτοκίων κατά περισσότερο. Αυτός ο κανόνας του 7% φαίνεται να ανήκει στο παρελθόν.
Άλλες πολιτείες που εγκαταλείπονται από πολλές μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Φλόριντα, προσπαθούν να δελεάσουν τις εταιρείες να επιστρέψουν, καθιστώντας πιο δύσκολο για τους ασφαλισμένους να τις μηνύσουν.
Παρά ορισμένες παραχωρήσεις από τις ρυθμιστικές αρχές, οι ασφαλιστές προετοιμάζονται για ένα δύσκολο μέλλον.
Latest News
Ο Μπάφετ φεύγει, ο Άμπελ έρχεται - Η επόμενη μέρα στην Berkshire
Ο Γκρεγκ Άμπελ προβλέπεται πως θα αντικαταστήσει τον Μπάφετ στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για τις επενδύσεις και την κατανομή του κεφαλαίου
Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla
Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»
Πώς η στεγαστική κρίση της ΕΕ ενδυναμώνει την ακροδεξιά
Τα δυσβάσταχτα ενοίκια και οι τιμές των ακινήτων κινδυνεύουν να γίνουν βασικό πολιτικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για μείωση των ευρωεπιτοκίων τον Ιούνιο
Από τη βενζίνη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τι κάνουν ΗΠΑ και Κίνα
Οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία
Ο υποβιβασμός και η παραίτηση της προέδρου της ABC News
H εταιρική αναδιάρθρωση που της αφαίρεσε μεγάλο μέρος της διοικητικής της αυτονομίας.
Σανίδα σωτηρίας - Ο δισεκατομμυριούχος Kretinsky και η OnePoint θα σώσουν την Atos;
Μια ακόμη προσφορά από την Bain Capital απορρίφθηκε, δήλωσε η Atos, η οποία βρίσκεται σε συνομιλίες με το γαλλικό κράτος για τη διάσωση μέρους της στρατηγικής μονάδας της
Γιατί η επίσκεψη Σι Τζινπινγκ στην Ευρώπη δεν θα είναι μία εύκολη βόλτα
Ο Σι θα πιεστεί για την βοήθεια στη Ρωσία, τις κρατικές επιδοτήσεις στη κινεζική βιομηχανία, αλλά και την σκιώδη επιρροή της Κίνας - Διχασμένοι εμφανίζονται οι Ευρωπαίοι ηγέτες
Φον ντερ Λάιεν: «Απαιτούμε δίκαιο ανταγωνισμό της Ευρώπης με την Κίνα»
«Πρέπει να δράσουμε ώστε να εγγυηθούμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι δίκαιος και όχι στρεβλωμένος» είπε η Φον ντερ Λάιεν
Ποια χώρα βλέπει ο Μπάφετ ως νέο Ελντοράντο
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής εξήγησε ότι η μελλοντική διοίκηση του ομίλου θα μπορούσε να τις αξιοποιήσει