«Αντιμετωπίζουμε σημαντική ζήτηση. Παρακαλώ δοκιμάστε ξανά αργότερα». Για αρκετές ώρες, αυτό το μήνυμα εμφανιζόταν τη Δευτέρα και την Τρίτη σε εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες που προσπαθούσαν να υποβάλουν ένα ερώτημα στο ChatGPT, το διάσημο πλην αμφιλεγόμενο (λόγω των αυτονομιστικών δυνατοτήτων που λέγεται ότι μπορεί να αναπτύξει) ρομπότ της OpenAI.
Το «κρασάρισμα» ήταν αναπάντεχο και άφησε πάμπολλους στα… κρύα του λουτρού. Η διακοπή της παροχής υπηρεσιών από την εταιρεία του ήδη δαιμονοποιημένου Σαμ Άλτμαν επηρέασε τόσο την έκδοση web όσο και την έκδοση για κινητά του chatbot.
Open AI: Εκπαιδεύει το επόμενο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης
Οι πρώτες δυσλειτουργίες είχαν ήδη αναφερθεί από το πρωί της Τρίτης από χρήστες του διαδικτύου ιδιαίτερα στις ΗΠΑ (απόγευμα στην Ευρώπη), αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Σύντομα οι υπηρεσίες ChatGPT φαίνονταν να έχουν αποκατασταθεί, καθώς η σύνδεση ήταν ξανά εφικτή. Η OpenAI βιάστηκε να ανακοινώσει τη λύση του προβλήματος, αλλά οι τεχνικές δυσλειτουργίες παρέμειναν και συνέχισαν για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα να ταλαιπωρούν τους χρήστες.
Έρευνα σε εξέλιξη
Το σύστημα «κρέμασε» λόγω της υψηλής ζήτησης, σύμφωνα με την εξήγηση που έδωσε η ίδια η OpenAI. Οι αναζητήσεις της λέξης «ChatGPT» από τους χρήστες του Διαδικτύου ήταν τόσες πολλές που «η διεύθυνση κατέστη απρόσιτη για ορισμένους χρήστες».
«Επί του παρόντος κάποιος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στο chatbot και να υποβάλει ένα αίτημα, αλλά δεν παίρνει μια απάντηση από το ρομπότ συνομιλίας», έγραφε την Τρίτη η Κλαρά Ντιράν στη γαλλική «Le Figaro» – διότι και πολλοί Γάλλοι βρέθηκαν σε αδυναμία να συνεννοηθούν με το ρομπότ.
Ο ιστότοπος Downdetector, ο οποίος απαριθμεί και καταγράφει τις διακοπές πρόσβασης και οποιαδήποτε δυσλειτουργία ταλαιπωρεί τους χρήστες του Διαδικτύου σε διαφορετικούς ιστότοπους και εφαρμογές, κατέγραψε μέσα σε λίγες ώρες σχεδόν 6.000 αναφορές χρηστών του ChatGPT. «Αυτή τη στιγμή διερευνούμε αυτό το πρόβλημα», διαβεβαίωσε η εταιρεία.
«Κανένα περιστατικό την Τετάρτη»
«Αντιμετωπίσαμε μια σημαντική διακοπή λειτουργίας που επηρέασε όλους τους χρήστες σε όλα τα σχέδια του ChatGPT. Πρόβλημα παρουσιάστηκε σε όλες τις υπηρεσίες που σχετίζονται με το ChatGPT. Δεν επηρεάστηκε το platform.openai.com ή το API. Το περιστατικό ξεκίνησε στις 4 Ιουνίου στις 2:15 μ.μ. GMT (ώρα Γκρίνουιτς) και επιλύθηκε στις 4 Ιουνίου στις 5:01 μ.μ. GMT» σημείωσε την Τρίτη σε ανακοίνωσή της η OpenAI.
Λίγο αργότερα, στις 5:59 μ.μ. GMT, η εταιρεία εξέδωσε συμπληρωματική ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι «μια ‘πλήρης επανεκκίνηση’ μπορεί να είναι απαραίτητη για τους χρήστες του ChatGPT στη διεύθυνση chatgpt.com του web. Αυτό δεν θα πρέπει να είναι απαραίτητο για οποιονδήποτε χρησιμοποιεί ChatGPT στην εφαρμογή Mac ή στις εφαρμογές μας για κινητές συσκευές (iOS/Android)».
Στη συνέχεια η OpenAI ενημερώνει τους χρήστες δίνοντάς τους οδηγίες για να εκτελέσουν μια «πλήρη επανεκκίνηση» από το πρόγραμμα περιήγησης. Το πρωί της Τετάρτης η OpenAI ανακοίνωσε λακωνικά: «Ουδέν περιστατικό αναφέρθηκε στις 5 Ιουνίου».
Το… τερμάτισε
Εν τω μεταξύ στο Χ (πρώην Twitter), στο TikTok και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πάμπολλοι εξέφρασαν την ανησυχία ή την ενόχλησή τους για το «κρασάρισμα» του ChatGPT. Άλλοι ανέβασαν βιντεάκια με τα οποία διακωμωδούν τη «μείζονα βλάβη».
Κάποιοι δείχνουν ανθρώπους με κενό βλέμμα να αδυνατούν να ξεπεράσουν το σοκ της διακοπής της πρόσβασης στην εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης. Άλλοι δείχνουν σκηνές συνωστισμού που καταλήγουν σε κωμικές πτώσεις, ενώ κάποιοι ειρωνεύονται τους προγραμματιστές λογισμικού της ChatGPT.
Κάποιος χρήστης του Χ που υπογράφει ως «Lucas Crespo» το… τερμάτισε, δίνοντας μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία στο περιστατικό: «Το ChatGPT έπεσε κι αυτό σημαίνει ότι επιστρέφουμε στην εποχή του Μεσαίωνα».
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου